Mededeling 79-LHD-1 !!

Helaas begeven zich in de autohandel ook oplichters.
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

18 aug 2012, 14:31 0 x

Wanneer wordt zo'n kilometerstand genoteerd?

Als leek zou ik huiverig worden wanneer ik zie dat er in een korte periode zoveel kilometerstanden genoteerd zijn.
Zelf denk ik dan dat de betreffende auto veel mankementen en/of problemen heeft.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

18 aug 2012, 19:34 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Wanneer wordt zo'n kilometerstand genoteerd?

Als leek zou ik huiverig worden wanneer ik zie dat er in een korte periode zoveel kilometerstanden genoteerd zijn.
Zelf denk ik dan dat de betreffende auto veel mankementen en/of problemen heeft.[/quote]

Op de site van Nationale autopas staat beschreven wie, wanneer en bij welke omstandigheden de kmstand noteert.

http://www.autopas.nl/page.ocl?pageid=32
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

18 aug 2012, 19:54 0 x

Nadat ik e.e.a. vandaag (telefonisch) met Drenthe heb teruggekoppeld en nu wat meer inzicht in de zaak heb gekregen heb ik besloten om de aanbieder (Auto Centre Hillegom) een email te sturen waarin ik hen confronteer met mijn bevindingen (Drenthe is hiervan op de hoogte en heeft hier geen probleem mee).

Dit heb ik gedaan mede om het feit dat het niet ondenkbeeldig is dat een potentiële koper mogelijk na aankoop lid wordt van dit forum en door ons dan wordt geconfronteerd met het feit dat er van alles niet klopt aan zijn auto en wij hiervan op de hoogte zijn maar er niets mee gedaan hebben.
Ook is het nu zo dat de verkoper in de gelegenhied wordt gesteld om alsnog de zaken juist voor te stellen en niet meer kan zeggen dat hij nergens van op de hoogte was indien een koper later zal gaan reclameren.
Ik heb het mailtje even omgezet naar een PDF formaat en hierbij gevoegd.

Theo
Gebruikersavatar
Rinus
Berichten: 1661
Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
Locatie: Alblasserdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 aug 2012, 10:47 0 x

Mooi briefje, Theo !!
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

20 aug 2012, 16:29 0 x

Inmiddels zojuist via de mail een reactie gehad van Auto Hillegom.
Zij geven aan zelf bij aankoop niet op de hoogte gesteld te zijn van deze informatie en het dus niet wisten (je kunt dus wel vraagtekens stellen bij dat heel secure onderzoek en het daarbij geleverde keurmerl logo dat zij pretenderen op hun site.
Verder geven zij aan e.e.a. zorgvuldig te gaan onderzoeken eni indien zij ook tot de conclusie komen dat hetgeen ik heb aangegeven in mijn email klopt zeggen ze dat bij een eventuele verkoop dit vermeld zal worden.

Het is nu in ieder geval zo dat zij nu wel op de hoogte zijn (via mijn mail en hun reactie daarop is dit vastgelegd) en mocht het onverhoopt zover komen dat een toekomstige eigenaar lid wordt van dit forum en het is hem/haar bij de koop niet medegedeeld dan heeft hij/zij in ieder gval bwijs datde verkoper ervan op de hoogte is gesteld.

Theo
Gebruikersavatar
Romulus
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:33

20 aug 2012, 16:37 0 x

[quote="Thck"]Het is nu in ieder geval zo dat zij nu wel op de hoogte zijn (via mijn mail en hun reactie daarop is dit vastgelegd) en mocht het onverhoopt zover komen dat een toekomstige eigenaar lid wordt van dit forum en het is hem/haar bij de koop niet medegedeeld dan heeft hij/zij in ieder gval bwijs datde verkoper ervan op de hoogte is gesteld.[/quote]
Dat is me nog eens een zin... Je was toch technicus, geen jurist? :mrgreen:

Ik neem aan dat dat "onverhoopt" slaat op het niet medegedeeld, en niet op het lid worden van het forum :mrgreen:
audietje
Berichten: 820
Lid geworden op: 10 jun 2011, 11:15

20 aug 2012, 16:45 0 x

Goeie tekst en actie.
Ben benieuwd of een nieuwe eigenaar zich als forumlid aanmeldt op enig moment en of hij/zij op de hoogte is gesteld van deze geschiedenis.
Waar dit forum al niet goed voor is....
groet
audietje
(Hans)
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

20 aug 2012, 16:50 0 x

Het onverhoopt slaat inderdaad op "het niet medegedeeld zijn" van de essentiële info.

V.w.b. de zinsopbouw en de gebruikte termen, er zijn technici die ook nog andere kwaliteiten hebben :lol:

Overigens ben ik niet helemaal tevreden met hun reactie, het is mij toch iets te mager. Eerst onderzoek nu gaan doen en afhankelijk van de uitslag een mededeling doen aan een potentiële koper is niet wat ik graag had gezien.

Ik heb ook teruggemaild dat ik van een bedrijf dat pretendeert "betrouwbaarheid" hoog in het vaandel te hebben had verwacht in afwachting van de uitslag van hun eigen onderzoek geen enkel risico zou nemen en op voorhand de advertentietekst had aangepast!


Theo
Gebruikersavatar
Drenthe
Berichten: 312
Lid geworden op: 20 mei 2012, 18:11

27 aug 2012, 01:52 0 x

Verder geven zij aan e.e.a. zorgvuldig te gaan onderzoeken eni indien zij ook tot de conclusie komen dat hetgeen ik heb aangegeven in mijn email klopt zeggen ze dat bij een eventuele verkoop dit vermeld zal worden.
Zullen ze nog aan het onderzoeken zijn?
Gebruikersavatar
Thck
Berichten: 1171
Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
Locatie: Zevenaar
Motortype: (nog) geen Audi A2

27 aug 2012, 11:24 0 x

Denk het niet, ik heb n.a.v. die reactie een 2e mail gestuurd waarin ik heb gemeld dat ze dat de 1e keer al heddan moeten doen, maar daar reageren ze dus niet meer op!

Theo
Plaats reactie