Mededeling 79-LHD-1 !!

Helaas begeven zich in de autohandel ook oplichters.
Gebruikersavatar
Drenthe
Berichten: 312
Lid geworden op: 20 mei 2012, 18:11

03 aug 2012, 00:29 0 x

Beste liefhebbers,

Ik ben er onlangs achtergekomen dat mijn A2 helemaal niet zo'n vlekkeloos verleden heeft.
Welnu, de betreffende auto (met kenteken 79-LHD-1‏) is in 2010 geïmporteerd vanuit Duitsland.
Na enig speurwerk (o.a. contact met Audi Duitsland gehad) bleken de Duitse Audi stempels in het boekje van een niet bestaande Audi dealer te zijn, nep dus... dit wekte uiteraard argwaan en heb zodoende om opheldering gevraagd.
Na overleg is er de interne onderhouds uitdraai van Audi bijgehaald en dit toonde tot mijn grote verbazing nog meer "dubieuze" zaken.
Tussen 2005 en 2010 heeft de auto iig geen Audi onderhoud gehad, daarnaast ,en let op, stond de kilometerstand in 2007 op 133.000 km in 2010 staat de teller ineens op 62.000 km.....
Het is niet na te gaan of de teller in NL of Duitsland is teruggedraaid, feit is wel dat Audi Nederland meer mag controleren op historie.
Inmiddels is alles afgehandeld en heb ik het aankoop bedrag mogen ontvangen.

Mochten er liefhebbers zoekende zijn let dus op kenteken 79-LHD-1‏, deze km stand en onderhoud kloppen dus niet

Mvgr
Gebruikersavatar
j.hoeben1
Berichten: 722
Lid geworden op: 04 jun 2009, 17:04

03 aug 2012, 00:46 0 x

[quote="Drenthe"]Beste liefhebbers,

Ik ben er onlangs achtergekomen dat mijn A2 helemaal niet zo'n vlekkeloos verleden heeft.
Welnu, de betreffende auto (met kenteken 79-LHD-1‏) is in 2010 geïmporteerd vanuit Duitsland.
Na enig speurwerk (met o.a. contact met Audi Duitsland) bleken de Duitse Audi stempels in het boekje van een niet bestaande Audi dealer te zijn, nep dus... dit wekte uiteraard argwaan en heb zodoende om opheldering gevraagd.
Na overleg is er de interne onderhouds uitdraai van Audi bijgehaald en dit toonde tot mijn grote verbazing nog meer "dubieuze" zaken.
Tussen 2005 en 2010 heeft de auto iig geen Audi onderhoud gehad, daarnaast ,en let op, stond de kilometerstand in 2007 op 133.000 km in 2010 staat de teller ineens op 62.000 km.....
Het is niet na te gaan of de teller in NL of Duitsland is teruggedraaid, feit is wel dat Audi Nederland meer mag controleren op historie.
Inmiddels is alles afgehandeld en heb ik het aankoop bedrag mogen ontvangen.

Mochten er liefhebbers zoekende zijn let dus op kenteken 79-LHD-1‏, deze km stand en onderhoud kloppen dus niet

Mvgr[/quote]

Hiermee zie je weer dat als je invoert altijd héééél goed je huiswerk moet doen en heel zeker de verkoper in die heimat op zijn mooie ogen geloofd. Het zal niet de laatste keer zijn dat we dit horen :oops: :cry: Ik begrijp uit jouw schrijven Drente dat jij de auto weer terug ingeleverd hebt en jouw aankoopbedrag terug gekregen hebt :!:

Sjors
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

03 aug 2012, 00:49 0 x

Bedankt voor de mededeling!
Waarom ging je spitten in het verleden?
Hoe heette die "dealer" in Duitsland? Wellicht rijden er meer A2's rond met deze stempels.
Gekocht in Nederland bij een garage?
Gebruikersavatar
Drenthe
Berichten: 312
Lid geworden op: 20 mei 2012, 18:11

03 aug 2012, 00:54 0 x

De auto is bij een officiële Nederlandse Audi dealer gekocht. Ik heb hem dus niet zelf ingevoerd... Ik ging er vanuit dat je bij een Audi dealer een eerlijke auto koopt. Helaas moet je dus overal goed opletten. De kwaliteit van de A2's is dusdanig dat je soms moeilijk kan bepalen of het goed is of niet. Ik vraag mij serieus af hoeveel import auto's eerlijk zijn..

Gr
Gebruikersavatar
okuki
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 nov 2011, 00:37

03 aug 2012, 01:23 0 x

Een zeer pijnlijk verhaal, als ze al in een Audi garage niet weten wat ze verkopen. Waar vindt men dan nog een "eerlijke" wagen :?:
Gebruikersavatar
Romulus
Berichten: 1587
Lid geworden op: 15 jan 2010, 13:33

03 aug 2012, 01:40 0 x

Bedankt voor je verhaal. Waardevol. Ik heb het verplaatst naar het subforum Oplichting.

Net als anderen ben ik benieuwd waarom je je onderzoek instelde en of je nu inderdaad weer (even?) A2-loos bent.
Gebruikersavatar
Rinus
Berichten: 1661
Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
Locatie: Alblasserdam
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

03 aug 2012, 09:46 0 x

Ik heb dezelfde vraag...waarom ging je het verleden achterhalen? Wat was de reden daarvoor? Was er iets je opgevallen?

Ik denk inderdaad, dat er meer A2's (maar sowieso auto's in het algemeen) met teruggedraaide tellers rondrijden. Ik moet je eerlijk bekennen, dat ik daar niet zo mee zou zitten, als de auto voor de rest goed zou zijn, en ik een deel van het aankoopbedrag terug zou krijgen van de verkoper. Ik heb mezelf toch wel "aangeleerd" niet meer zo naar km-standen te kijken, maar meer naar de algehele conditie van de auto zelf. En als dat goed is......

Een lage km stand is geen garantie of dat deze echt zo laag is (blijkt maar weer) en is ook geen garantie dat je een goede auto koopt. Ik heb liever een auto met anderhalve tot 2 ton op de klok, die alleen maar lange afstanden heeft gereden dan eentje met 30.000 op de teller, en die heeft alleen maar stadsritjes getuft. De slijtage zal bij de laatste wel eens groter kunnen zijn dan bij de eerste.
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

03 aug 2012, 10:00 0 x

Wat is de naam van de niet-bestaande Duitse dealer ? Met die informatie kunnen anderen weer hun voordeel doen.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

03 aug 2012, 10:31 0 x

Heel vervelend verhaal, zeker omdat de auto bij een officiele Nederlandse Audi-dealer is
gekocht. Je mag toch verwachten dat die dergelijke zaken controleren.

De vraag is vervolgens wat er behalve de km-stand nog meer loos is, wie zegt dat de
aantekening klopt dat de distributieriem 20000 km terug is vervangen?

Ik begrijp uit jouw verhaal dat de auto weer is teruggenomen door de dealer, ik hoop
dat je het er niet van weerhoudt om op zoek te gaan naar een goede A2.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
j.hoeben1
Berichten: 722
Lid geworden op: 04 jun 2009, 17:04

03 aug 2012, 10:33 0 x

[quote="Rinus"]
Een lage km stand is geen garantie of dat deze echt zo laag is (blijkt maar weer) en is ook geen garantie dat je een goede auto koopt. Ik heb liever een auto met anderhalve tot 2 ton op de klok, die alleen maar lange afstanden heeft gereden dan eentje met 30.000 op de teller, en die heeft alleen maar stadsritjes getuft. De slijtage zal bij de laatste wel eens groter kunnen zijn dan bij de eerste.[/quote]

Daar gaan we weer. Rinus wat jij zegt is in mijn ogen kolder 8-). Fijn dat er natuurlijk mensen zijn die liever een auto hebben van 2 jaar oud met 2 ton op de teller dan iemand die een auto koop van 5 jaar met 30.000 op de teller. Die karren moeten ze in de handel ook kwijt. Maar van jouw gedachte is maar een klein beetje waar. Ik kijk maar heel beperkt naar de leeftijd ( niet ouder dan 5 jaar) maar wel naar de km.ters. Als je een auto koopt met gegarandeerd een lage stand en fatsoenlijk onderhouden ben je beter af wat de kwaliteit van de auto betreft. Is mijn ervaring en ik tuf al 40 jaren rond en ik moet zeggen naar volle tevredenheid. Ik heb maar een keer in mijn leven een nieuwe gekocht. Deze was pas op de markt en daar heb ik veel problemen mee gehad. De andere auto's waren allemaal niet ouder dan 5 jaar maar wel met hele lage km standen en wel al een paar jaren op de markt. Is altijd goed gegaan. Waar jij die gedachte vandaan haalt weet ik niet maar is in mijn ogen een theoretische die ik wel meer hoor maar nergens op gebaseerd zijn!

Sjors
Plaats reactie