Van Beynum Moordrecht

Helaas begeven zich in de autohandel ook oplichters.
Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 apr 2012, 00:06
Locatie: Dordrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

21 feb 2013, 12:33 0 x

Dit vind ik echt krimineel 1 lampje verwisselen voor €65,-
Een jaar eerder door Kamsteeg in voorschoten voor €10,91 bij van Beynum in Moordrecht was het lampje aleen al bijna €20,- (zelfde lampje)
De krisis slaat wel heel erg hard toe en de klant is geen koning meer.
Vroeger altijd goede ervaringen maar sinds ze arpart zitten van Volkswagen is het een drama.
Is toch belangrijk om te informeren naar de prijs en ze niet te vertrouwen.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 176
Lid geworden op: 20 dec 2010, 22:34

21 feb 2013, 13:41 0 x

Huh, dan nog is er 45 eur arbeid over!!? kan toch niet....is dit het hele verhaal? Echt alleen maar een lampje wisselen? Zou ik dan toch even met de vestigingsmanager opnemen..
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 feb 2013, 18:48 0 x

zoals @Bart zegt, welk lampje is er verwisseld, is er wat stuk gegaan tijdens het verwisselen?
Gewoon even tekst en uitleg vragen bij de aftersalesmederwerker ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
audiJan
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

21 feb 2013, 22:56 0 x

Ik mag hopen dat het beklag eerst bij de garage gepleegd is en niet eerst hier beland.
Dat zou de weg omgekeerd zijn.
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5880
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

22 feb 2013, 01:04 0 x

[quote="Rob"]Dit vind ik echt krimineel 1 lampje verwisselen voor €65,-
Een jaar eerder door Kamsteeg in voorschoten voor €10,91 bij van Beynum in Moordrecht was het lampje aleen al bijna €20,- (zelfde lampje)
De krisis slaat wel heel erg hard toe en de klant is geen koning meer.
Vroeger altijd goede ervaringen maar sinds ze arpart zitten van Volkswagen is het een drama.
Is toch belangrijk om te informeren naar de prijs en ze niet te vertrouwen.[/quote]

Als dit alleen een lampje betreft...
En dan betaal je toch?
Snap ik niet...
Gebruikersavatar
YellowFellow
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 mar 2012, 17:48

22 feb 2013, 02:01 0 x

[quote="Rob"]Dit vind ik echt krimineel 1 lampje verwisselen voor €65,-[/quote]
Crimineel ja. Maar ik sta er niet van te kijken. Paar jaar terug ging mijn vrouw even langs de VW dealer omdat haar Beetle destijds wat slecht startte. Monteur zette een tester op de accu en concludeert: Accu was inderdaad niet helemaal 100% meer. Of ze even €17,50 wilde afrekenen bij de balie. De vorige beurt, niet al te lang ervoor was bij diezelfde dealer uitgevoerd en geen opmerking over de accu toen. Voor het testen werd geen kostenraming gemaakt en omdat ze te beduusd was dat ze moest betalen voor 3 minuten werk vergat ze uberhaupt om te protesteren.

Toen ze thuis kwam en ik het hoorde heb ik meteen gebeld met de vraag waar ze mee bezig waren om voor zo iets simpels geld te vragen, terwijl de Euromaster die er notabene vlak naast zit, het gratis doet. Maar nee, ze kreeg het geld niet terug. We hebben toen een klacht ingediend bij Pon in Leusden, en we werden twee dagen later door de werkplaatsmanager teruggebeld met een ongemeend Mea Culpa en 10 redenen dat zijn mensen en het pand ook betaald moeten worden etc etc. We kregen ons geld uiteraard niet terug. Ik heb nog gevraagd wat zij onder customer loyalty verstaan, maar dat werd niet begrepen.

Dat moment was voor mij de definitieve beslissing om onderhoud in de toekomst volledig zelf te gaan doen. Okay, in all fairness, dit incident zegt niet dat alle Dealers 'Stealers' zijn, maar zulke ervaringen en die van jouw lampje dragen niet bij aan vertrouwen op eerlijke business bij dealers.

Ik zou er over klagen bij Pon als ik jou was, al is het maar voor je eigen gevoel. Maar als je al betaald hebt maak je denk ik weinig kans op teruggave. Net als wij.
Gebruikersavatar
Mc.Didi
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:23

22 feb 2013, 04:39 0 x

Als ex-Mercedes rijder schrik ik niet van deze prijzen... die liggen denk ik bij merken als Mercedes, BMW en Audi niet zo ver uit elkaar... Je wordt door hen als klant "ontvangen" en te woord gestaan door iemand met een stropdas, vervolgens gaat het naar de werkplaatsverantwoordelijke die de opdracht doorgeeft aan de mecanieker terwijl jij ondertussen een koffie wordt aangeboden om vervolgens af te rekenen bij iemand van de boekhouding... maw.4 personen heb je zonet betaald en vermoedelijk de duurste koffie uit je leven genuttigd... :lol:
Hoe dan ook weet je vooraf waar je aan begint want de prijzen staan normaliter duidelijk aangegeven aan de receptie... ook dat behoort tot hun klantenservice... ;)
Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 apr 2012, 00:06
Locatie: Dordrecht
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

22 feb 2013, 17:00 0 x

Toen ik kwam afrekenen dacht ik dat hij €8, zoveel had gezegd (was ik normaal kwijt bij van Beynum)
Je kan niet betalen maar dan moet je lopend naar huis.
Zelfs de rekening van Kamsteeg lag nog in de auto en deze laten zien, maar niets hielp.
Er ging geen cent van af.
103201 Kampsteeg € 9,19 zelfde lamp bij van Beynum €15,60
Ze zeggen de koplampen afgesteld te hebben maar dat was met de apk keuring in december ook al gedaan.
Ik zal die manager eens bellen.
audiJan
Berichten: 376
Lid geworden op: 24 jan 2013, 21:39

22 feb 2013, 17:37 0 x

Prima dat je eerst met je garage gaat overleggen daar hoort het verhaal dan ook.

persoonlijk vind ik het jammer dat men altijd eerst op internet zitten klagen

Ik mag hopen dat de garage inziet dat voor een lamp wisselen incl afstellen dit bedrag aardig aan de prijs is.

Sucses
Gebruikersavatar
Peter
Berichten: 1240
Lid geworden op: 06 mei 2009, 20:47

23 feb 2013, 18:57 0 x

Lampjes koop ik bij de Action (1,69/st) verwisselen doe ik zelf (0 euro). Dat scheelt toch 63,31 per lamp :)

On topic: die prijs is inderdaad crimineel. Laat nog even weten wat het overleg met de garage heeft opgeleverd. Als het bij deze prijs blijft plaats dan even een scan van de nota.
Plaats reactie