Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Morgen terug naar huis na een heerlijke week in het Sauerland te hebben mogen genieten!!! Kon het vandaag toch niet laten om nog even een plaatje te schieten van mijn Alu Kögel!!!

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
Kijk, daar is het forum ook handig voor. Ik hoorde gebonk onder de auto. Een geluidopname gemaakt en naar Koop9 gestuurd. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid: bodemplaat die ruimte heeft om te bonken. Heel snel een deskundig antwoord. Dank Ronald! (Ik laat er wel een keer naar kijken op een brug. Op straat er op gaan zitten is lastig.)
betutteling is zinloos; passie is Goud
- bjmeengs
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vandaag bij Jan Eenink geweest om loslatende dakhemel te laten repareren.
Is weer super netjes geworden
Nieuw is nieuwe dakhemel niet meer te krijgen en een laten maken is prijzig.
Is weer super netjes geworden
Nieuw is nieuwe dakhemel niet meer te krijgen en een laten maken is prijzig.
- Bijlagen
-
- 20564EEB-8F92-4D35-936B-D922DFD5EB71.jpeg (2.31 MiB) 1425 keer bekeken
- Peter_Maathuis
- Moderator
Vandaag heb ik de beide benzine A2's voorzien van een nieuw brandstoffilter. Ik vermoed dat dat nooit eerder is gebeurd en na 180 resp. 200 duizend km leek me dat dat nuttig was. En met € 20 zijn de kosten te overzien.
Auto flink opkrikken rechtsachter, as steunen eronder en klussen maar. De benzineleidingen klikken "gewoon" op de filteraansluitingen, maar loskrijgen van het oude filter was nog een aardige strijd...
Een van de vervangen filters heb ik open gemaakt, was toch wel benieuwd naar de toestand...
De oude filters hadden een demontabele klep die voor een constante druk (3 bar) naar de verstuivers zorgt. Dat is het deel met de slangaansluiting rechts. Bij de nieuwe filters zit alles in de behuizing.
Het filter is een cirkel van zigzag gevouwen papier (ons luchtfilter in het klein) en donkerbruin door alle afgevangen troep.
Auto flink opkrikken rechtsachter, as steunen eronder en klussen maar. De benzineleidingen klikken "gewoon" op de filteraansluitingen, maar loskrijgen van het oude filter was nog een aardige strijd...
Een van de vervangen filters heb ik open gemaakt, was toch wel benieuwd naar de toestand...
De oude filters hadden een demontabele klep die voor een constante druk (3 bar) naar de verstuivers zorgt. Dat is het deel met de slangaansluiting rechts. Bij de nieuwe filters zit alles in de behuizing.
Het filter is een cirkel van zigzag gevouwen papier (ons luchtfilter in het klein) en donkerbruin door alle afgevangen troep.
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- A(2)nne
- Audi A2 clublid
Alhoewel de A2 al wat jaartjes in bezit is, pas afgelopen/deze maand er de eerste “verre auto-vakantie” mee gemaakt. Vooraf het dashboard weer even gefatsoeneerd met zga nieuwe knopjes voor de Concert radio en nieuwe knoppen voor het centrale ventilatierooster.
Bestemming regio Gardameer Italië. Op de heenweg de Alpen via een aantal bergpassen gepasseerd en terug iets eenvoudiger via de Gotthardtunnel. De A2 (en passagiers) hebben zich voorbeeldig gedragen.
Toch altijd handig, zo’n mobiel koffieplankje onderweg.
Bestemming regio Gardameer Italië. Op de heenweg de Alpen via een aantal bergpassen gepasseerd en terug iets eenvoudiger via de Gotthardtunnel. De A2 (en passagiers) hebben zich voorbeeldig gedragen.
Toch altijd handig, zo’n mobiel koffieplankje onderweg.
- A(2)nne
- Audi A2 clublid
@Paulus een exact verbruik van de reis heb ik helaas niet voor je. Het zal over all ergens richting de 1 op 20 geweest zijn. De haarspeldbochten van de Sustenpass zullen het verbruik waarschijnlijk niet echt positief beïnvloed hebben. 

- Daan86
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Gister naar de brievenbus gelopen en 2 boetes van het cjib eruit gevist.
Een bekeuring a 259 euro voor rechts inhalen op de A9, waarschijnlijk op de spitsstrook. Zonder staandehouding.
En op de A8 ben ik met 120 geflitst: 190 euro

Een bekeuring a 259 euro voor rechts inhalen op de A9, waarschijnlijk op de spitsstrook. Zonder staandehouding.

En op de A8 ben ik met 120 geflitst: 190 euro

- Spinazie
- Audi A2 clublid
Ai, dat zijn wel de zure! Voor de toekomst flitsmeister aan?
Niets zo irritant als van die middenstebaan plakkers die niet durven om op de spitsstrook te gaan rijden. Ik moet bekennen dat ik als ik in een verkeerde bui ben er ook wel eens rechts langsknal.
Boetes zonder staandehouding kun je soms tegen in bezwaar gaan trouwens, gezien het bedrag wel de moeite waard.
Niets zo irritant als van die middenstebaan plakkers die niet durven om op de spitsstrook te gaan rijden. Ik moet bekennen dat ik als ik in een verkeerde bui ben er ook wel eens rechts langsknal.
Boetes zonder staandehouding kun je soms tegen in bezwaar gaan trouwens, gezien het bedrag wel de moeite waard.