Toen mijn zoon in december de A2 gebruikte, klaagde hij over steeds moeten bijvullen van de koelvloeistof. En inderdaad, een nacht in de garage en de rode druppels hingen overal. Het bleek van de waterpomp te komen.
En als je dan toch bij de waterpomp moet zijn, dan ligt het voor de hand de distributieriemen, multiriem, spanrollen en geleiderollen te vervangen (ook al is het wat aan de vroege kant, na 7 jaar en 70.000 km)... Toch altijd weer een flinke klus, de centrale krukasbout die muurvast zit (leve de poelietegenhouder en het wringijzer) en (bij de benzinemotoren) de riem die de nokkenassen koppelt.
Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
- TJT
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik hoorde onlangs van A2 Dokter Lukas dat hij al eens een waterpomp heeft moeten vervangen die na 40.000 km was gesneuveld.
In dat opzicht valt 70.000 km nog mee, maar leuk is het niet.
In dat opzicht valt 70.000 km nog mee, maar leuk is het niet.
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De waterpomp zelf lijkt onbeschadigd, maar de twee (inbus)boutjes waarmee de pomp vast zat, waren heel wel erg strak aangedraaid. Ik denk dat de rubber pakking niet meer goed afdichtte.
- Paulus
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Vandaag de schroefjes vervangen van de nummerplaat verlichting. RVS met een ringetje gebruikt. Spijt dat ik dit niet eerder had gedaan. Eén schroefje was niet los te krijgen.
Dit klusje moet je meteen na aankoop aanpakken.
Dit klusje moet je meteen na aankoop aanpakken.
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
spoiler afgewerkt en opnieuw in de lak. heb ook nog een mistlampset en reserve-koplampen gescoord, steenslag weggeschiuurd en ook maar gelijk in 2-k blanke lak.
onvoorstelbaar : eergisteren vroor het nog -6 en nu gewoon buiten spuitwerk doen bij 18 graden
ligt nu binnen te drogen, over 2 dagen nog licht polijsten dan ziet het er weer als nieuw uit !
onvoorstelbaar : eergisteren vroor het nog -6 en nu gewoon buiten spuitwerk doen bij 18 graden

ligt nu binnen te drogen, over 2 dagen nog licht polijsten dan ziet het er weer als nieuw uit !
- Bijlagen
-
- IMG_1823[1].JPG (2.52 MiB) 1735 keer bekeken
-
- IMG_1822[1].JPG (3.24 MiB) 1735 keer bekeken
-
- IMG_1821[1].JPG (3.69 MiB) 1735 keer bekeken
- Paulus
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Toen ik bij mijn werk wegreed hoorde ik een duidelijk hard schurend geluid van de voorzijde komen. Uitgestapt en gekeken of ik iets kon zien maar niets afwijkends. Ik dacht aan wat ik eerder eens had: een klein steentje tussen de remschijf en de remplaat. Meestal vergruisd dit maar thuis aangekomen hoorde men het geluid zelfs in huis. Na het wiel verwijderd te hebben kon ik het steentje verwijderen. Ongelooflijk hoeveel geluid dit maakt!