het probleem bij achteraf montage van dit soort dingen is dat garantie een hekel punt is.
stel: je hebt een auto die nog in de fabrieksgarantie valt, en de motor loopt schade op door falen van het achteraf ingebouwde. audi doet dan een beroep op haar garantie voorwaardes en zal zeggen dat er geen recht op garantie is bij wijzigingen die niet door audi zijn vrijgegeven. oftewel... jammer joh. en geloof me...ze houden zich er aan.
(tegenwoordig word bij audi de km´s en de tijd bijgehouden door het instrumentenpaneel die je bent doorgereden nadat er service op je display verscheen, bij evt motor schade kan (ik zeg kan.) audi zich beroepen op het feit dat je niet op tijd onderhoud hebt uitgevoerd....)
dus klop je aan bij de leverancier van het mooie brandstofbesparende apparaat, die zal zeggen dat hij jou een nieuw apparaat zal leveren want daar heb je recht op met je garantie. en je defecte motor.... daar krijg jij echt geen nieuwe voor.
dus zal je ze een proces aan de broek moeten doen en zal jij moeten bewijzen dat de schade door het apparaat is ontstaan.
ergo; tijd en geld gaat het je kosten.
nou zal het niet zomaar stuk gaan dus zo´n vaart zal het niet lopen maar het is wel goed dat je dit weet.
ik weet dat er eens bij ons in het bedrijf een motor schade is ontstaan door chip tuning van een gerenomeerd merk, in de voorwaardes staat dat ze achter hun product staan en gevolg schade zouden vergoeden...... jaja toen er dus 1 stuk liep en er aanspraak op hun garantie werd gedaan waren ze niet thuis..... we hebben nu een andere huis tuner.
Maak van je A2 een waterstofauto?
- Audi_gekkie
[quote="koop9"]
(tegenwoordig word bij audi de km´s en de tijd bijgehouden door het instrumentenpaneel die je bent doorgereden nadat er service op je display verscheen, bij evt motor schade kan (ik zeg kan.) audi zich beroepen op het feit dat je niet op tijd onderhoud hebt uitgevoerd....).[/quote]
Offtopic:
Je kunt via Vagcom toch iedere hoeveelheid kilometers invullen in je FIS voor de volgende service?
Na een longlife beurt mag je officieel 30.000km verder voor de volgende service, maar je kunt ook desgewenst 50.000 of wat anders invullen. Of bedoel je dat niet?
(tegenwoordig word bij audi de km´s en de tijd bijgehouden door het instrumentenpaneel die je bent doorgereden nadat er service op je display verscheen, bij evt motor schade kan (ik zeg kan.) audi zich beroepen op het feit dat je niet op tijd onderhoud hebt uitgevoerd....).[/quote]
Offtopic:
Je kunt via Vagcom toch iedere hoeveelheid kilometers invullen in je FIS voor de volgende service?
Na een longlife beurt mag je officieel 30.000km verder voor de volgende service, maar je kunt ook desgewenst 50.000 of wat anders invullen. Of bedoel je dat niet?
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
bij de nieuwste audi´s gaat het allemaal iets anders.
daar valt niet meer mee te klooien....
audi gaat ook de service boekjes voor de beurt stempels laten vervallen.
bij een beurt komt er straks een velletje papier uit de printer en die doe je bij de auto.
het hoe en wat is mij nog niet helemaal duidelijk, maar het zit er aan te komen dat heeft men gemeld.
(dit alleen voor auto´s die nog gebouwd moeten worden)
daar valt niet meer mee te klooien....
audi gaat ook de service boekjes voor de beurt stempels laten vervallen.
bij een beurt komt er straks een velletje papier uit de printer en die doe je bij de auto.
het hoe en wat is mij nog niet helemaal duidelijk, maar het zit er aan te komen dat heeft men gemeld.
(dit alleen voor auto´s die nog gebouwd moeten worden)