Ik las elders het volgende;
Wegenbelasting met 10 euro omlaag
Het kabinet stelt voor om de wegenbelasting met 2 procent te verlagen. Dit komt neer op een verlaging van gemiddeld 10 euro per auto per jaar. De ANWB pleit al jaren voor het verlagen van de wegenbelasting. Verder wordt de aanschafbelasting op nieuwe auto’s verlaagd met in totaal 12 procent tussen 2017 en 2020. Hierdoor worden nieuwe auto’s goedkoper in aanschaf, als deze verlaging daadwerkelijk in de consumentenprijzen wordt doorberekend.
Het kabinet wil de wegenbelasting voor verouderde dieselauto’s zonder roetfilter verhogen met gemiddeld 15 procent per 2019. Eigenaren van deze auto’s kunnen hun voertuig het beste tussen nu en de komende 3,5 jaar vervangen. Daar waar mogelijk kan je dan gebruik maken van een sloopregeling.
_Ja, deze link van de ANWB zal veel discussie opleveren, maar ik weet dat ze in Duitsland diverse achteraf roet filter monteren en moeten we hier voor de diesel bezitters ook informeren of het rendabel is en wat de kosten zijn?_
Het zijn nog plannen en dus geen zekerheid maar na Utrecht verbod en Antwerpen, nog erger waar ze niet meer welkom zijn in Centrum wegens leeftijd zonder naar de Euro 4 van de 1.2 en Euro 3 van de 1.4 diesels te kijken...
Een vuile Euro 4 van 2000 mag er dus niet meer in en een vuilere Euro 3 van 2001 wel!
Ja, daarom maar hier geplaatst.
Moeten we vooruit denken of tijdig protesteren omdat ze niet naar verbruik kijken en uitsluiten aan geld binnen halen denken...?
Ik las het zelf voor mijn A2 Electra plannen die nog lang niet klaar zijn, maar voor 2019 moet het toch kunnen.....
ANWBeetje... Diesels in 2019 volgens de wet?
- Audi_gekkie
Achteraf een roetfilter plaatsen geldt niet!
De auto moet af-fabriek voorzien zijn van een roetfilter om onder deze regeling uit te komen.
PS. Waarom heb je de link hier niet geplaatst?
De auto moet af-fabriek voorzien zijn van een roetfilter om onder deze regeling uit te komen.
PS. Waarom heb je de link hier niet geplaatst?
http://www.anwb.nl/auto/nieuws/2015/jun ... brief_auto
Moest van Auto-Union-Gekkie in de prullenbak zoeken!
Ik wilde alleen ons deel eruit halen....
Groetje de NSU Ro80 1.6 diesel rijder
die wel eens vreemd gaat in een A2...!
|)
Moest van Auto-Union-Gekkie in de prullenbak zoeken!
Ik wilde alleen ons deel eruit halen....
Groetje de NSU Ro80 1.6 diesel rijder
die wel eens vreemd gaat in een A2...!

In DDR en West Duitsland kun je wel de aangepaste met roetfilter op kenteken krijgen!
1 EU vertelde ze ooit tegen ons!
De achteraf filters ooit eind vorige eeuw werden ook geregistreerd en bij RDW in APK normen toen opgenomen.
Een keuring hoeft dus in principe niet maar bij APK moet je dan wel met de oudere 1.4 Tdi aan de 1.2 Tdi Euro 4 norm voldoen!
Bert, een VW Lupo 3L rijder had belooft zich hier te melden maar nog niets gehoord, hij studeerde met groep aan TU €indhoven, Want die grap met €en vonden ze leuk!
Hij word als studerende in Eindhoven en geboren onder de Dom in Utrecht te fietsen of OV kaart te pakken, woonde sinds geboorte op 30 meters afstand van de Dom en is zo slim...
Ook hij weigerde de sloop regeling voor de 3L Lupo dus is er mee bezig.
Niet meer welkom thuis!
Zijn vader heeft op mijn advies de oude VW Passat 1.9 uit 1997 laten keuren tot T4 Tractor, tot 45 km maar die diesel is nu belastingvrij en mag gewoon wegens ontbreken kenteken dus niet controleerbaar uitgezonderd vandaag, de Toer dus gewoon midden in het centrum parkeren...
Maar hoe moet hij nu Kenteken parkeren?
Ja, boete vrij het centrum in maar hoe parkeer je nu?
Ik veroorzaak dus nieuwe problemen en daarom is zijn zoon nu een beetje gek van mij geworden maar daar hebben vermoedelijk wel meerdere forum leden hier last van.
Ja, geniale gek zal nooit normaal worden en de Wetteloosheid houder, boos dat een Groen Links lid en zijn zoon bij Dwars dit soort sabotage doen als trouwe leden!
Mijn fout, geef als SP lid nooit een Groen/Links lid adviezen die tegen plaatselijk beleid ingaan... oorlog dus!
1 EU vertelde ze ooit tegen ons!
De achteraf filters ooit eind vorige eeuw werden ook geregistreerd en bij RDW in APK normen toen opgenomen.
Een keuring hoeft dus in principe niet maar bij APK moet je dan wel met de oudere 1.4 Tdi aan de 1.2 Tdi Euro 4 norm voldoen!
Bert, een VW Lupo 3L rijder had belooft zich hier te melden maar nog niets gehoord, hij studeerde met groep aan TU €indhoven, Want die grap met €en vonden ze leuk!
Hij word als studerende in Eindhoven en geboren onder de Dom in Utrecht te fietsen of OV kaart te pakken, woonde sinds geboorte op 30 meters afstand van de Dom en is zo slim...
Ook hij weigerde de sloop regeling voor de 3L Lupo dus is er mee bezig.
Niet meer welkom thuis!
Zijn vader heeft op mijn advies de oude VW Passat 1.9 uit 1997 laten keuren tot T4 Tractor, tot 45 km maar die diesel is nu belastingvrij en mag gewoon wegens ontbreken kenteken dus niet controleerbaar uitgezonderd vandaag, de Toer dus gewoon midden in het centrum parkeren...
Maar hoe moet hij nu Kenteken parkeren?
Ja, boete vrij het centrum in maar hoe parkeer je nu?
Ik veroorzaak dus nieuwe problemen en daarom is zijn zoon nu een beetje gek van mij geworden maar daar hebben vermoedelijk wel meerdere forum leden hier last van.
Ja, geniale gek zal nooit normaal worden en de Wetteloosheid houder, boos dat een Groen Links lid en zijn zoon bij Dwars dit soort sabotage doen als trouwe leden!
Mijn fout, geef als SP lid nooit een Groen/Links lid adviezen die tegen plaatselijk beleid ingaan... oorlog dus!