Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 mar 2015, 09:33 0 x

Vanavond wat klussen aan de Cabrio. Massa aansluitingen kontroleren en eventueel schoonmaken. Maandag komt er een nieuwe starter op. Bendix slaat af en toe vast, maakt kortsluiting

Afgelopen weekend de Monza en de Kadett weer rijvaardig gemaakt (de verplichte schorsingsperiode is weer over). :D

En ondertussen ook weer druk bezig met een nieuw project. Een witte 80 B3 uit 1988, met een !.8 RU (carburatie) blok, handchoke, vier-bak, en zo basis als het maar basis kan zijn. 144.000 km op den klok met een nieuwe verse APK en de papieren/boekjes erbij. Koetswerk helemaal strak, netzoals het interieur. Onderussen al een beurt gegeven, maar nu het schoonmaken nog binnen en buiten (heeft een jaar stilgestaan onder bomen), andere velgen erop leggen, pookhoes verwisselen, lampjes in de klokkenwinkel vervangen, enz. Vooral klein werk dus, en daarna gaat tie weer de verkoop in. Die 80's zijn erg leuk om aan te klussen. Vooral de 4 pitters. Simpele techniek voor de hobbyist. Je kunt echt overal lekker bij, heel anders dan bij het volgepropte neusje van de A2.

En, in de nieuwe Auto Bild Klassik is de Audi 80 B3 een van de vijf uitgekozen klassiekers die voor het leven gebouwd zijn, qua betrouwbaarheid, degelijkheid, onderhoudsvriendelijkheid en roestpreventie. Kan haast niet kapot bij normaal onderhoud. Alleen de 80 wordt nog niet echt gezien als een klassieker, is nog erg ondergewaardeerd, vooral door zijn (nog steeds) moderne looks.
Willie60

06 mar 2015, 21:16 0 x

Vandaag de schakelaar weer terug in de 3L gezet, hij werkt weer als nieuw,
mocht je problemen met je schakelaar hebben, je kunt hem gerust uit elkaar halen stelt niks voor,
er zat toch geen garantie meer op ....
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

11 mar 2015, 13:02 0 x

Heb vandaag een stuk gestuurd in een Nissan leaf.............man man, brandstofmotoren zijn eigelijk uit het stenen tijdperk, wat rijdt dat electrisch heerlijk!
Accelereert als een speer..........in stilte.
Ik was echt aangenaam verrast hoe lekker relaxed dat rijdt, kan iedereen aanraden om een keer met een e-auto een rondje te gaan rijden.
Auto voelt absoluut niet log aan en plek zat voor 4.
Als de A2 het op gaat geven weet ik wel dat er geen auto voor terug komt met een plof motor aangezien er met de A2 ook geen lange afstanden gereden wordt.
Elektriek rijden is autorijden 2.0!
HansJan
Moderator

11 mar 2015, 23:02 0 x

@rolf: ik heb vandaag in een Tesla gereden en kan het helemaal beamen. Het is wel het andere uiterste van elektriek rijden (het rijdt als een Go-Kart zo strak), maar hetgeen je beschrijft is waar. Actieradius vormt ook geen belemmering meer tenzij het gaat om lange afstanden. Voor woon-werk verkeer of korte ritten is het een ideale oplossing. Ervaringen over de kwaliteit op langere termijn blijft uiteraard gissen, voor de mechanica is ontzettend veel electronica in de plaats gekomen. En die elektromotor zorgt bij ieder stoplicht voor een dikke grijns :-D. De bandenboeren zullen er ook wel bij varen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
rolf

12 mar 2015, 07:50 0 x

@HansJan: Geluksvogel! Ja, een Model S droom ik alleen nog maar van, ook opgetrokken uit alluminium........wat een pracht auto is dat.
Hier in Noorwegen zijn ze er helemaal gek van, tweedehands markt groeit gestaag omdat heel veel eigenaren een het nieuwe model met 4WD besteld hebben.
In de winter moet je hier met een hele beheerste rechtervoet rijden met achterwiel aandrijving met instant torque vanaf 0 km/h.
We gaan maar vast sparen........... B-)

Maar die Leaf rijdt ook heerlijk, was echt een openbaring zo een ritje in een echte volledige EV.
Alleen jammer dat die Leaf er aan de buitenkant niet uit ziet, is absoluut heel ver weg van wat ik mooi vindt, verder zijn het kwalitatief prima auto's en de meest verkochte EV hier in Noorwegen.
E-Golf is een mooi alternatief, en die zijn hier nog goedkoper dan in NL......echt waar, zal dan ook het enigste zijn vrees is. :) )
Rinus

12 mar 2015, 11:17 0 x

De zomersloffen / velgen weer onder de A2 gelegd.
Rinus

12 mar 2015, 11:19 0 x

Als het om elektrieke auto's gaat..ik vind de Fisker Karma het ultimo. Wat een mooie auto (mooier nog dan de Tesla's).
rolf

12 mar 2015, 12:08 0 x

Fisker Karma heeft nog steeds een brandstofmotor aan boord...........
Audi_gekkie

12 mar 2015, 13:15 0 x

Twee jaar geleden al in een elektrieke kar gereden :D
http://nl.wikipedia.org/wiki/Th!nk_City

Best snel optrekken, maar ik voelde mij er belachelijk in. > :D <
Rinus

12 mar 2015, 14:41 0 x

Ik vind ook, dat een auto mechanisch moet zijn. Hoe goed een totaal elektrische auto misschien kan rijden, zonder dat mechanische is er voor mij de lol een beetje af. Ik ben nou eenmaal een beetje een "petrol head".
Plaats reactie