Wie durft?

Offtopic & overig
A2again
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 jan 2014, 00:35 0 x

Draait nog steeds geen toeren bij die snelheid.
1.6 FSI | Avussilber | S-Line | 2003 | PDC - OSS leder - Bose - Navi - stoelverw. - EGR | 164.000 km

Lancia Delta HF LS | 1994 | zwart met. | 110.000km
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

20 jan 2014, 09:56 0 x

Ik ben eigenlijk geen hardrijder (rij normaal hooguit 130 en soms in de nacht wel eens iets harder als het kan), maar wel eens met mijn toenmalige Calibra in Duitsland tegen de 190 gereden. En toen kwam er opeens van de rechterbaan een autootje, dat een vrachtauto in wilde halen. Ik heb nog nooit zo hard in mijn ankers moeten gaan !! :s hock: :s hock: En het ging dus allemaal maar net goed. Centimeterwerk was dat. Mijn hart zat in m'n keel.

Dus ja, het was even kicken, maar er moet maar wat te gebeuren, en het kan vreselijk mis gaan. Vooral dus door onderlinge snelheidsverschillen tussen auto's. Ook vind ik, dat hoe sneller je gaat, des te nauwer je blikveld wordt. Een soort tunnelvisie dus, want je verlegt je blik naar voren. En dus zie je niet goed (of snel genoeg) , wat er vlak bij je gebeurt.

De hoogste snelheid is ik recent heb gereden was plm 170. Vorige zomer met de cabriolet. Even kijken tot welke snelheid het nog te doen was om open te rijden. Viel me nog heel goed mee (wel met de raampjes omhoog en windscherm uiteraard. :D :D )

Met de A2 wel eens de 150 aangetikt. En dat gaat goed, maar de weg moet wel vlak blijven, want anders stuiter je op en neer op je stoel. Gisteren nog over de E34 naar Brugge geweest. Nou, dat is een regelrechte aanslag op je nieren in de A2. Je rammelt alle kanten op.
ArjenE
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 jan 2014, 11:50 0 x

[quote="HansJan"]Vandaag naar Duitsland geweest en daar even vrijuit gereden:

Afbeelding[/quote]

En zelf ff een foto gemaakt bij240 km/uur? :roll:
Morten

23 jan 2014, 13:14 0 x

[quote="A2again"]Draait nog steeds geen toeren bij die snelheid.[/quote]

Audi kan daar ook wel wat van, onze (moeders) oude A4, nog geen 3000rmp bij 200. Bij 250 zat hij op een kleine 4000... comfortabel en nog steeds accelereren vanaf die snelheid :D .
Ik pendel regelmatig op en neer naar Oostenrijk, maar als je lange tijd in de auto zit gaat je gevoel voor snelheid ook omlaag en op een gegeven moment rijd je dan gewoon mee met de Deutschers. Ligt misschien ook wel een beetje eraan in welke voiture je rijdt :)

Afbeelding
HansJan
Moderator

23 jan 2014, 13:55 0 x

[quote="ArjenE"]En zelf ff een foto gemaakt bij240 km/uur? :roll:[/quote]
Yup. Omdat de Audi A4 1.8TFSI waarmee ik reed van tijdelijke aard was, wilde ik dat moment op topsnelheid toch wel even vastleggen. Heb daar uiteraard een 'veilig' moment voor gekozen. Dus vrijbaan, rechtuit en geen auto's in vizier.

En Morton heeft gelijk, je went heel snel aan de hoge snelheid. Ik keek dan ook raar op dat ik met die snelheid nog voorbij werd geraasd door een RS6 die zeker dik over de 250km/h reed. Maar het gaat pas hard als je een auto inhaalt die 120km/h rijdt. En vooral daarom zou het niet aan mij besteed zijn dagelijks zo hard te jagen.

Het is naar mijn idee leuker om al die hoefjes in het vooronder tot je beschikking te hebben voor bijv. tussentijdse accelaraties. Beetje off-topic maar wel in topic vwb snelheid: Mijn broer heeft zijn niet al misselijk snelle Golf GTI gisteren bij JD laten tunen van 210pk naar 270pk en er 100Nm trekkracht bij gekregen. Als hij daar per 10 liter benzine ook nog eens één liter Bio-Ethanol bij gooit stijgt het vermogen nog eens met 20pk! :mrgreen:

Onderweg naar huis hebben we elkaar in de auto gebeld en heb ik live meegeluisterd naar het brullen van de mechanica. Kippenvel! Volgens JD allemaal binnen de toleranties van de motor en het TSI blok is zo degelijk gebouwd dat het door deze tuning niet stuk kan gaan. Ongelofelijk, van 0-200 in 12 tellen!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Morten

23 jan 2014, 14:22 0 x

Goed dat hij hem heeft laten tunen, want standaard valt een gti echt zwaar tegen (natuurlijk relatief, maar 210pk uit een 2.0t blok is erg weinig en dan ook nog ruim 1300kg). Met ethanol erbij ruim 290pk is echt een enorm groot verschil t.o.v normaal! Vooral het koppel is zoooo lekker. Ik mis m'n civic als ik dit zo lees. Nieuw project staat iig klaar ;) .
Peter

24 jan 2014, 11:54 0 x

[quote="HansJan"][quote="ArjenE"]En zelf ff een foto gemaakt bij240 km/uur? :roll:[/quote]
Yup. Omdat de Audi A4 1.8TFSI waarmee ik reed van tijdelijke aard was, wilde ik dat moment op topsnelheid toch wel even vastleggen. Heb daar uiteraard een 'veilig' moment voor gekozen. Dus vrijbaan, rechtuit en geen auto's in vizier.

En Morton heeft gelijk, je went heel snel aan de hoge snelheid. Ik keek dan ook raar op dat ik met die snelheid nog voorbij werd geraasd door een RS6 die zeker dik over de 250km/h reed. Maar het gaat pas hard als je een auto inhaalt die 120km/h rijdt. En vooral daarom zou het niet aan mij besteed zijn dagelijks zo hard te jagen.

Het is naar mijn idee leuker om al die hoefjes in het vooronder tot je beschikking te hebben voor bijv. tussentijdse accelaraties. Beetje off-topic maar wel in topic vwb snelheid: Mijn broer heeft zijn niet al misselijk snelle Golf GTI gisteren bij JD laten tunen van 210pk naar 270pk en er 100Nm trekkracht bij gekregen. Als hij daar per 10 liter benzine ook nog eens één liter Bio-Ethanol bij gooit stijgt het vermogen nog eens met 20pk! :mrgreen:

Onderweg naar huis hebben we elkaar in de auto gebeld en heb ik live meegeluisterd naar het brullen van de mechanica. Kippenvel! Volgens JD allemaal binnen de toleranties van de motor en het TSI blok is zo degelijk gebouwd dat het door deze tuning niet stuk kan gaan. Ongelofelijk, van 0-200 in 12 tellen![/quote]

1. Ik zou een nieuwe stopwatch kopen, 0-200 in 12 seconden dat is wat een 911 Turbo ongeveer doet en een RS5 (met launchcontrol, 4.2 liter en 450pk) doet er nog altijd 13.9 seconden over. Dat lukt je echt niet met een Golfje.
2. Volgens mij staat de degelijkheid van het TSI blok (en de DSG bakken) nogal ter discussie. Vooral de kleinere blokjes krijgen het enorm te verduren.
HansJan
Moderator

24 jan 2014, 15:01 0 x

[quote="Peter"]1. Ik zou een nieuwe stopwatch kopen, 0-200 in 12 seconden dat is wat een 911 Turbo ongeveer doet en een RS5 (met launchcontrol, 4.2 liter en 450pk) doet er nog altijd 13.9 seconden over. Dat lukt je echt niet met een Golfje.
2. Volgens mij staat de degelijkheid van het TSI blok (en de DSG bakken) nogal ter discussie. Vooral de kleinere blokjes krijgen het enorm te verduren.[/quote]
1. Jeroen Diks heeft de meting met eigen apparauur (laptop) uitgevoerd, dus daar gaan we niet aan twijfelen. De auto heeft nu een soortgelijke karakteristiek als de nieuwe Golf R. Die heeft 300pk en doet 0-100 in 5.1 seconden. En dit 'Golfje' kan zich er prima mee meten.
2. Je verwart de problemen met de 1.2TSi en 1.4TSI met dit superblok. De Golf V had een 2.0 TFSI en kende ook wat problemen die dit blok helemaal niet meer kent. Jeroen Diks heeft gegarandeerd dat de tuning binnen de toleranties van de motor is uitgevoerd. De auto heeft verder een handgeschakelde 6-bak die al 120.000 probleemloos meegaat. Binnenkort wordt dit geupgrade naar een nieuwe SACHS racekoppeling, maar niet omdat dit nodig is.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Peter

24 jan 2014, 15:57 0 x

Een R doet er ruim 22 seconden over. Een standaard GTI doet er 25 seconden over. Een beetje softwaretunen haalt 50% van de tijd af ? Google er eens op, je hebt echt een serieuze sportwagen nodig om dat soort tijden te halen: RS6, M5 categorie.
Pocoloco

24 jan 2014, 16:29 0 x

HansJan zijn broer kan heel goed schakelen , dat is ook heeeel belangrijk. :mrgreen:
Mooi die verhalen van hoe snel mijn of zijn auto is .
1 ding is zeker het kost allemaal een hoop geld voor die paar pk,s voor een stoplicht.
BY THE WAY een tundra 5.7 supercharge doet 4,4 sec naar de 100 en weegt maar liefst 2800 kilo.
maar zo kan ik er nog meer :lol:
laten we het maar gewoon bij 1.4 1.6 1.2 houden
Plaats reactie