Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 sep 2015, 10:49 0 x

Het duurt ook niet lang meer, of we gooien een auto bij een storing weg en kopen een nieuwe. :-D

Dat gezegd hebbende: vrouw komt gisteravond thuis met de mededeling "het accu lampje op het dashboard brandt ..." Dejavu! Dat hadden we een maand geleden met de Passat ook, dit ga je niet menen ... Vanavond even de spanning op de dynamo meten, wordt vervolgd. Zal vast iets met aardstralen te maken hebben.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 sep 2015, 10:17 0 x

En Hans Jan,

Denk vast door hevige regenbuien afgelopen dagen in diepe plas gereden en daar kun je niks aan doen...

Was het de accu defect of dynamo of connector vuil,los,draadbreuk en dat laatste hoop ik voor je jij dit zo kan fiksen...
Let dan bij nieuwe of sloop dynamo wel een dynamo te nemen die voor met airco A2's zijn...

succes met storing zoeken, meten is weten he...
grt

rolf

:-h
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.630.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Dirck

05 sep 2015, 12:27 0 x

Ik Spoorde niet... zie hier het bewijs;

Ja, na Stuurkogel en later nog Fusee kogel een nieuwe rubber, is goedkoper dan fusee kogel met draagarm volgend jaar.. moest ik uitlijnen...
Met deze firma met goede moderne apparaten beter als bij mijn met touwtjes als vroeger...
Deze laat alles zien dus naast toespoor ook wielvlucht, naloop en dus voor en achter...

Uitspoor bocht en asverzet waren dus wel goed.
Dirck

05 sep 2015, 12:34 0 x

Afbeelding

(PDF werkte niet, daarom maar als Foto scan gedaan...)
Pocoloco

05 sep 2015, 13:15 0 x

Jammer dat er geen kleurtjes bij staan ,want dan had je gezien dat er iets net buiten de tolerantie staat.
heb hem even aan getipt. ;)

Afbeelding
Dirck

05 sep 2015, 21:49 0 x

Goed gezien, ik zie het nu pas maar bij eerste meting.....
Ik kan nu weer Handsfree rijden tijdens het bellen.....!

Ik zag online een voordelig adres en de stang links moesten ze goed warm stoken voor ze die konden stellen....
Ik vind de 1.07 wel redelijk voor een auto van 15 jaren oud... en ik weet dat Kwitfit of Euromaster nooit een uitdraai geven en duurder zijn....

Als ik het gratis zelf had gedaan met touwtjes zoals ze 50 jaren terug op de LTS Leerden had ik vermoedelijk niets geweten en meer afwijking gehad....
Nu is dus de auto met minder afwijking, nu die van mezelf nog even!
=))
Audi_gekkie

05 sep 2015, 21:51 0 x

Dat de KwikFlut geen uitdraai mee geeft is niet waar. Gewoon er naar vragen, ik heb 'm de vorige keer ook meegekregen. Was ook gelijk de laatste keer dat ik daar liet uitlijnen, want ze kijken meer van de sporing. Kan ook niet anders voor dat geld.

Goed uitlijnen kost tijd. Een uur is niks.
Dirck

05 sep 2015, 22:09 0 x

2 personen en binnen 40 minuten...inclusief prima koffie, ik mag erbij blijven en uitleg...
Vroegen wel eerst waarom ik kwam en liet zowel de nieuwe stuurkogel als het Condoompje om de oude fuseekogel zien die goedkoper is dan volgen jaar complete draagarm...

Wel heb ik eerlijk toegegeven dat ik probeerde maar blijkbaar flink de verkeerde kant op draaide dus moest ik wel.... na montage kogels....
Ja, ik dacht dat Links en Rechts zelfde maat maar bleek juist niet zo te zijn...
Dan maak je het erger maar waren blij dat ik melde wat er is gedaan dus weten ze waar ze op moeten letten...
Nu zelfs iets rechter stuur dan voor de kogel versleten was....

Wel nette buitenlanders daar die goedkoop en goed werken...op dat puntje van Pocoloco na natuurlijk.... zal beter opletten, begin blijkbaar oud te worden...
Ik ben tenslotte veel grijzer als een bekend forum lid uit Haarlem! > :)
Pocoloco

06 sep 2015, 00:02 0 x

Het verschil zal je niet merken is minimaal , maar ik vindt als je je auto laat uitlijnen dat er een duidelijk rapport bijzit dat met kleuren aangeeft wat goed en fout is (rood =fout groen = goed ),zodat een leek ook kan zien wat er daadwerkelijk aan de hand is met de sporing .

Afbeelding
Dirck

06 sep 2015, 08:31 0 x

Met het scherm daar wel Rood en Groen maar Zwart/Wit Laser printer moet je het zelf kleuren als een kleurplaat...

Ook de KM stand.. en kenteken, ja dat vinden ze minder belangrijk en de meting bij start en nu is voor mij voldoende beter geworden...
Ik had rechts gesleuteld en links moesten ze dus tot mijn verbazing ook los branden en afstellen... en dus stoeprand schade?
Ja, ik ben niet altijd even voorzichtig omdat ik smallere velgen en/of bredere banden heb dan jou Rode Monster....

Van 4.04 naar 1.07 is niet binnen de norm maar wel stukken beter als toen ik aan kwam rijden...
En mijn stuurstang links was niet roestvrij... hoewel iedereen dat roept van deze
Audi A2...

Ook de achteras en schokbrekers binnen aardig bruin te worden dus hoezo volledig Aluminium zoals in de folder ooit stond... dan dus niet roesten.....?

Ik vermoed dat als ik tussen de 1.00 en 0.20 wil zitten er eerst een andere spoorstang met kogel op moet en dat doe ik ooit wel als het vervangen moet worden....
Deze vermoedelijk originele en 15 jaren oude heeft ooit een nieuw rubber gehad zodat je geen kogel of stang hoefde te kopen en daarom.....
Ja net als mijn Fusee kogel Links vorige keer en nu rechts alleen het Condoompje kreeg...
Waarom nieuwe kogel volgend jaar als je preventief het voordeliger kan doen...

Nu weet ik dat je soms dus beter toch alles kunt vervangen want rechts ging makkelijk maar links is dus extra roestig en stel dat maar eens goed af....
;) )
Plaats reactie