Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
Audi_gekkie

11 okt 2015, 01:12 0 x

@DonGaspar Ik ben benieuw hoe het er na verloop van tijd gaat.
In de winter krijgt zo'n voorruit enorme temperatuurschommelingen te verduren en dus kan hij nog gaan scheuren als de reparatie niet afdoende is.

Hou ons op de hoogte.
DonGaspar
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

11 okt 2015, 01:19 0 x

@Audi_gekkie Valt denk ik wel mee. De hars zit er goed in, getuige het feit dat de barsten haast niet meer te zien zijn. Maar ik laat het hier uiteraard weten mocht er nog wat geks gebeuren...

@DonGaspar Ik ben benieuw hoe het er na verloop van tijd gaat.
Audi A2 1.2 TDI 3L - ANY - Silver metallic - 2001
Fiat 500e - 100% electrisch - e-Sport package - Moon Roof - Granito Lucente - 2014
ericosman

16 okt 2015, 22:37 0 x

http://imgur.com/a/EBn3a

De bumper + wielkasten zien er weer perfect uit ! :D
JDuijnker

19 okt 2015, 11:48 0 x

Herfst is goed bezig....Afbeelding
Afbeelding
panmanbos
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 okt 2015, 16:53 0 x

vandaag bij de marine autohobbyclub olie ververst eerst onderkap verwijdert toen aftap plug proberen los te draaien leek wel vast gelast, waarschijnlijk zelden los geweest? misschien bij kwikfit olie ververst met zuigmethode.
nieuw olie filter idem met moeite los kunnen draaien, mij is altijd verteld handvast en klein tikkie na draaien.
krap plekje trouwens maar al met al is het gelukt.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 okt 2015, 18:00 0 x

vandaag bij de marine autohobbyclub olie ververst eerst onderkap verwijdert toen aftap plug proberen los te draaien leek wel vast gelast, waarschijnlijk zelden los geweest? misschien bij kwikfit olie ververst met zuigmethode.
nieuw olie filter idem met moeite los kunnen draaien, mij is altijd verteld handvast en klein tikkie na draaien.
De schroefdraad van de carterpan wordt door vaak losdraaien soms beschadigd, ik heb er sinds twee jaar deze oplossing voor:http://www.ebay.de/itm/STAHLBUS-M14X1-5 ... 1288890396

Werkt perfect, systeem met bajonetsluiting. Er is ook nog een ander systeem in de handel waarbij je zelfs de onderplaat niet hoeft te demonteren voor olie te verversen effe googele: Bochumer stopf
Handvast en klein stukje nadraaien is OK.
Audi_gekkie

21 okt 2015, 20:35 0 x

<blockquote class="Quote" rel="panmanbos">vandaag bij de marine autohobbyclub olie ververst eerst onderkap verwijdert toen aftap plug proberen los te draaien leek wel vast gelast, waarschijnlijk zelden los geweest? misschien bij kwikfit olie ververst met zuigmethode.
De schroefdraad van de carterpan wordt door vaak losdraaien soms beschadigd, ik heb er sinds twee jaar deze oplossing voor:http://www.ebay.de/itm/STAHLBUS-M14X1-5 ... 1288890396

Werkt perfect, systeem met bajonetsluiting. Er is ook nog een ander systeem in de handel waarbij je zelfs de onderplaat niet hoeft te demonteren voor olie te verversen effe googele: Bochumer stopf
Handvast en klein stukje nadraaien is OK. </blockquote>

@panmanbos Carterplug zit in aluminium carter, de plug wordt vaak te vast gedraaid waardoor het scheurtjes ontstaan in de carterpan. Dit heb ik helaas zelf ook ondervonden.
De schroeven van het luchtfilter waren bij mij flink verroest, waardoor deze afknapten in de behuizing. Ik heb ze moeten uitboren en nieuwe zelftappers moeten gebruiken.

@chipsoer dit is zeker een goede tip van die link.
Trouwens ik ververs de olie altijd zonder de onderplaat te demonteren. Oké er komen msschien wat druppels op de plaat. Sow what. ;)
Pocoloco

21 okt 2015, 21:18 0 x

<blockquote class="Quote" rel="chipsoer"><blockquote class="Quote" rel="panmanbos">vandaag bij de marine autohobbyclub olie ververst eerst onderkap verwijdert toen aftap plug proberen los te draaien leek wel vast gelast, waarschijnlijk zelden los geweest? misschien bij kwikfit olie ververst met zuigmethode.

Handvast en klein stukje nadraaien is OK. </blockquote>

@panmanbos Carterplug zit in aluminium carter, de plug wordt vaak te vast gedraaid waardoor het scheurtjes ontstaan in de carterpan. Dit heb ik helaas zelf ook ondervonden.
De schroeven van het luchtfilter waren bij mij flink verroest, waardoor deze afknapten in de behuizing. Ik heb ze moeten uitboren en nieuwe zelftappers moeten gebruiken.

@chipsoer dit is zeker een goede tip van die link.
Trouwens ik ververs de olie altijd zonder de onderplaat te demonteren. Oké er komen msschien wat druppels op de plaat. Sow what. ;) </blockquote>

Haha ,krijg je zeker niet meer los of gewoon te lui ;)
Audi_gekkie

21 okt 2015, 21:40 0 x

Dat laatste :) )
Ik heb geen brug George zoals jij die wel hebt.
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

24 okt 2015, 17:07 0 x

Vandaag op snelweg richting Duiven, plots mijn storingslampje ging knipperen, gelukkig kon ik nog afrit Ede nemen.

Aangezien ik mobiliteitsgarantie (net als @pocoloco) had kwam de hulp van de Vallei Auto Groep redelijk snel aanrijden na mijn melding via Audi App. km stand 245.000 km cilinder 1 penbobine defect vervolgens kon ik mijn weg weer vervolgen deze vervangen was ..

1 januari 2014 gebeurde dit ook het zelfde storing bij kmstand 177.000km en meen cilinder 3 . dus 2 en 4 nog niet vervangen en tzt deze preventief vervangen.

Volgens monteur beginnen deze al bol aan seal bovenzijde te zijn een teken ze ook aan de beurt zijn.

oh mijn benzineverbruik was 580 km 32 liter.1 op 18,1 km ..bij km stand 244995.
Dus valt mij mee...

Daar zag ik trouwens ook een blauwe ? A2 1.6 FSi import (zie onderstande foto)die daar voor reparatie stond geparkeerd volgens de monteur.

Afbeelding

mijn flikkerende lampje

Afbeelding
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.630.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Plaats reactie