Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
@DonGaspar Ik ben benieuw hoe het er na verloop van tijd gaat.
In de winter krijgt zo'n voorruit enorme temperatuurschommelingen te verduren en dus kan hij nog gaan scheuren als de reparatie niet afdoende is.
Hou ons op de hoogte.
In de winter krijgt zo'n voorruit enorme temperatuurschommelingen te verduren en dus kan hij nog gaan scheuren als de reparatie niet afdoende is.
Hou ons op de hoogte.
- DonGaspar
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 03 feb 2014, 17:13
- Locatie: Bunnik
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
@Audi_gekkie Valt denk ik wel mee. De hars zit er goed in, getuige het feit dat de barsten haast niet meer te zien zijn. Maar ik laat het hier uiteraard weten mocht er nog wat geks gebeuren...
@DonGaspar Ik ben benieuw hoe het er na verloop van tijd gaat.
Audi A2 1.2 TDI 3L - ANY - Silver metallic - 2001
Fiat 500e - 100% electrisch - e-Sport package - Moon Roof - Granito Lucente - 2014
Fiat 500e - 100% electrisch - e-Sport package - Moon Roof - Granito Lucente - 2014
- panmanbos
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12 sep 2015, 16:52
- Locatie: Schagen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
vandaag bij de marine autohobbyclub olie ververst eerst onderkap verwijdert toen aftap plug proberen los te draaien leek wel vast gelast, waarschijnlijk zelden los geweest? misschien bij kwikfit olie ververst met zuigmethode.
nieuw olie filter idem met moeite los kunnen draaien, mij is altijd verteld handvast en klein tikkie na draaien.
krap plekje trouwens maar al met al is het gelukt.
nieuw olie filter idem met moeite los kunnen draaien, mij is altijd verteld handvast en klein tikkie na draaien.
krap plekje trouwens maar al met al is het gelukt.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
- Locatie: Roermond
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De schroefdraad van de carterpan wordt door vaak losdraaien soms beschadigd, ik heb er sinds twee jaar deze oplossing voor:http://www.ebay.de/itm/STAHLBUS-M14X1-5 ... 1288890396vandaag bij de marine autohobbyclub olie ververst eerst onderkap verwijdert toen aftap plug proberen los te draaien leek wel vast gelast, waarschijnlijk zelden los geweest? misschien bij kwikfit olie ververst met zuigmethode.
nieuw olie filter idem met moeite los kunnen draaien, mij is altijd verteld handvast en klein tikkie na draaien.
krap plekje trouwens maar al met al is het gelukt.
Werkt perfect, systeem met bajonetsluiting. Er is ook nog een ander systeem in de handel waarbij je zelfs de onderplaat niet hoeft te demonteren voor olie te verversen effe googele: Bochumer stopf
Handvast en klein stukje nadraaien is OK.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
De schroefdraad van de carterpan wordt door vaak losdraaien soms beschadigd, ik heb er sinds twee jaar deze oplossing voor:http://www.ebay.de/itm/STAHLBUS-M14X1-5 ... 1288890396<blockquote class="Quote" rel="panmanbos">vandaag bij de marine autohobbyclub olie ververst eerst onderkap verwijdert toen aftap plug proberen los te draaien leek wel vast gelast, waarschijnlijk zelden los geweest? misschien bij kwikfit olie ververst met zuigmethode.
nieuw olie filter idem met moeite los kunnen draaien, mij is altijd verteld handvast en klein tikkie na draaien.
krap plekje trouwens maar al met al is het gelukt.
Werkt perfect, systeem met bajonetsluiting. Er is ook nog een ander systeem in de handel waarbij je zelfs de onderplaat niet hoeft te demonteren voor olie te verversen effe googele: Bochumer stopf
Handvast en klein stukje nadraaien is OK. </blockquote>
@panmanbos Carterplug zit in aluminium carter, de plug wordt vaak te vast gedraaid waardoor het scheurtjes ontstaan in de carterpan. Dit heb ik helaas zelf ook ondervonden.
De schroeven van het luchtfilter waren bij mij flink verroest, waardoor deze afknapten in de behuizing. Ik heb ze moeten uitboren en nieuwe zelftappers moeten gebruiken.
@chipsoer dit is zeker een goede tip van die link.
Trouwens ik ververs de olie altijd zonder de onderplaat te demonteren. Oké er komen msschien wat druppels op de plaat. Sow what.

De schroefdraad van de carterpan wordt door vaak losdraaien soms beschadigd, ik heb er sinds twee jaar deze oplossing voor:http://www.ebay.de/itm/STAHLBUS-M14X1-5 ... 1288890396<blockquote class="Quote" rel="chipsoer"><blockquote class="Quote" rel="panmanbos">vandaag bij de marine autohobbyclub olie ververst eerst onderkap verwijdert toen aftap plug proberen los te draaien leek wel vast gelast, waarschijnlijk zelden los geweest? misschien bij kwikfit olie ververst met zuigmethode.
nieuw olie filter idem met moeite los kunnen draaien, mij is altijd verteld handvast en klein tikkie na draaien.
krap plekje trouwens maar al met al is het gelukt.
Werkt perfect, systeem met bajonetsluiting. Er is ook nog een ander systeem in de handel waarbij je zelfs de onderplaat niet hoeft te demonteren voor olie te verversen effe googele: Bochumer stopf
Handvast en klein stukje nadraaien is OK. </blockquote>
@panmanbos Carterplug zit in aluminium carter, de plug wordt vaak te vast gedraaid waardoor het scheurtjes ontstaan in de carterpan. Dit heb ik helaas zelf ook ondervonden.
De schroeven van het luchtfilter waren bij mij flink verroest, waardoor deze afknapten in de behuizing. Ik heb ze moeten uitboren en nieuwe zelftappers moeten gebruiken.
@chipsoer dit is zeker een goede tip van die link.
Trouwens ik ververs de olie altijd zonder de onderplaat te demonteren. Oké er komen msschien wat druppels op de plaat. Sow what.

Haha ,krijg je zeker niet meer los of gewoon te lui

- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Dat laatste
)
Ik heb geen brug George zoals jij die wel hebt.

Ik heb geen brug George zoals jij die wel hebt.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vandaag op snelweg richting Duiven, plots mijn storingslampje ging knipperen, gelukkig kon ik nog afrit Ede nemen.
Aangezien ik mobiliteitsgarantie (net als @pocoloco) had kwam de hulp van de Vallei Auto Groep redelijk snel aanrijden na mijn melding via Audi App. km stand 245.000 km cilinder 1 penbobine defect vervolgens kon ik mijn weg weer vervolgen deze vervangen was ..
1 januari 2014 gebeurde dit ook het zelfde storing bij kmstand 177.000km en meen cilinder 3 . dus 2 en 4 nog niet vervangen en tzt deze preventief vervangen.
Volgens monteur beginnen deze al bol aan seal bovenzijde te zijn een teken ze ook aan de beurt zijn.
oh mijn benzineverbruik was 580 km 32 liter.1 op 18,1 km ..bij km stand 244995.
Dus valt mij mee...
Daar zag ik trouwens ook een blauwe ? A2 1.6 FSi import (zie onderstande foto)die daar voor reparatie stond geparkeerd volgens de monteur.

mijn flikkerende lampje

Aangezien ik mobiliteitsgarantie (net als @pocoloco) had kwam de hulp van de Vallei Auto Groep redelijk snel aanrijden na mijn melding via Audi App. km stand 245.000 km cilinder 1 penbobine defect vervolgens kon ik mijn weg weer vervolgen deze vervangen was ..
1 januari 2014 gebeurde dit ook het zelfde storing bij kmstand 177.000km en meen cilinder 3 . dus 2 en 4 nog niet vervangen en tzt deze preventief vervangen.
Volgens monteur beginnen deze al bol aan seal bovenzijde te zijn een teken ze ook aan de beurt zijn.
oh mijn benzineverbruik was 580 km 32 liter.1 op 18,1 km ..bij km stand 244995.
Dus valt mij mee...
Daar zag ik trouwens ook een blauwe ? A2 1.6 FSi import (zie onderstande foto)die daar voor reparatie stond geparkeerd volgens de monteur.

mijn flikkerende lampje

"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.630.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl