Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Vanavond weer de expertise van de anwb ingeschakeld. Stond na een boodschap op t parkeerdek van de lidl in Gouda.... a2 wilde niet starten
(balen! had verder zeker 7x gestart vandaag 7 niks geks).
Dit was zeer vreemd aangezien de startmotor 2 maanden oud is & accu 2 jaar.
Na wat meetwerk & directe verbinding metd accu gemaakt te hebben kwam de monteur er achter dat t in de massa zat. Onder de abs-unit zit een massapunt 7 dit zag er erg gecorrodeerd uit.
Nu is er een extra massakabel bij gezet (huidige massa repareren betekent abs eruit sleutelen!)
(balen! had verder zeker 7x gestart vandaag 7 niks geks).
Dit was zeer vreemd aangezien de startmotor 2 maanden oud is & accu 2 jaar.
Na wat meetwerk & directe verbinding metd accu gemaakt te hebben kwam de monteur er achter dat t in de massa zat. Onder de abs-unit zit een massapunt 7 dit zag er erg gecorrodeerd uit.
Nu is er een extra massakabel bij gezet (huidige massa repareren betekent abs eruit sleutelen!)
- Audi_gekkie
Van het weekend in de Ardennen geweest.

Vandaag juist niet in de A2, maar in onze even oude Lancia Ypsilon (ook uit 2000) gereden.
Wel een verschil hoor, alles voelt zoveel minder strak: vering, sturing, het lage instappen... Dat het lijkt alsof hij ondanks maar de helft van kilometers (deze ~90.000) in die jaren harder is gesleten en bij koude motor ook maar op 3 cylinders rijdt (dat is waarschijnlijk ook zo).
Wat ik wel een plus vind, laatst op de snelweg: door de wat minder lichte 'met 1 vinger kan je sturen' stuurbekrachtiging voel je niet ieder zij-windje / spoortje op de weg.
Bovendien zijn er zijn verkeersdrempels die ik met meer dan 10 km/h durf te nemen :-)
Wel een verschil hoor, alles voelt zoveel minder strak: vering, sturing, het lage instappen... Dat het lijkt alsof hij ondanks maar de helft van kilometers (deze ~90.000) in die jaren harder is gesleten en bij koude motor ook maar op 3 cylinders rijdt (dat is waarschijnlijk ook zo).
Wat ik wel een plus vind, laatst op de snelweg: door de wat minder lichte 'met 1 vinger kan je sturen' stuurbekrachtiging voel je niet ieder zij-windje / spoortje op de weg.
Bovendien zijn er zijn verkeersdrempels die ik met meer dan 10 km/h durf te nemen :-)
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Nou vandaag de nota ontvangen en betaald van de verleende reparatie via de mobiliteit service Audi zaterdag 26 okt'15.
de kosten Penbobine van de 1e cilinder dus het uitlezen/wissen foutcode en monteren kosten dan voor mij slechts 66,97 euro met 2 jaren garantie dus valt mij dus mee. (ex btw 55,35)
Ben de Audi dienstverlener de Vallei Auto Groep , Galvanistraat 101 te Ede heel dankbaar het snel verholpen was en mij weg weer probleemloos vervolgen.
Dus ook een aanrader voor service om daar eens langs te gaan voor uw probleem?
Ja daar stond dus ook overigens een andere Audi A2 FSI (blauw) ter reparatie...
) dat ik mobiliteitsservice heb.
de kosten Penbobine van de 1e cilinder dus het uitlezen/wissen foutcode en monteren kosten dan voor mij slechts 66,97 euro met 2 jaren garantie dus valt mij dus mee. (ex btw 55,35)
Ben de Audi dienstverlener de Vallei Auto Groep , Galvanistraat 101 te Ede heel dankbaar het snel verholpen was en mij weg weer probleemloos vervolgen.
Dus ook een aanrader voor service om daar eens langs te gaan voor uw probleem?
Ja daar stond dus ook overigens een andere Audi A2 FSI (blauw) ter reparatie...

"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.630.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Vandaag de 8 rubbers (jack -pads) besteld en zaterdag er onder monteren ,alleen niet zo knullig als in dit filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=aHLQc3JAZZM
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Kun je a.s zaterdag goed in Legden doen, er hebben er zich pas 22 aangemeldVandaag de 8 rubbers (jack -pads) besteld en zaterdag er onder monteren ,alleen niet zo knullig als in dit filmpje

- wil
- Motortype: Weet ik niet
Concert 2 autoradio aangesloten. Ook op de achter speakers.
Zat een andere radio in en ze hadden daar wel wat doorgeknipt en anders aangesloten.
Nu werkt alles weer zoals het hoort. En geniet ik van de muziek
Zat een andere radio in en ze hadden daar wel wat doorgeknipt en anders aangesloten.
Nu werkt alles weer zoals het hoort. En geniet ik van de muziek