Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3867
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Rinus"]
Trouwens, helenmaal blij met die trommeltjes achter, ben ik niet . De A2 is de eerste auto met trommels achter, waarvan ik vind, dat als de auto op de handrem wordt weggezet, deze heel snel "vastslaan". Zet de auto maar eens voor 2 weekjes weg, en daarna zitten de schoentjes vast. Dan moet je de auto voorzichtig wegrijden. Dat gaat dan met een "kloink", want de schoentjes komen dan los. Daarom zet ik hem altijd maar in de versnelling weg, maar vrouwlief zet altijd de handrem erop, en dan krijg je dit verschijnsel. De trommels zijn al 2 maal opengeweest, schoongemaakt, enz. maar het komt steeds weer terug. En met de Kadett, die toch ook trommetjes heeft, hier nooit geen last van.[/quote]
Heb je de terugtrekveertjes van de trommelremmen al eens vervangen? Misschien dat deze op den duur verslappen en
daardoor de remschoenen niet meer los kunnen krijgen.
Ik zet de auto vrijwel nooit op de handrem, of het moet op een helling zijn. 's Winters loop je het risico dat door
bevriezing de handremkabels vastvriezen en dan heb je echt een probleem ...
Het kloenk effect komt mij wel bekend voor, heb ik vooral last van als ik de auto heb gewassen en de volgende dag
weer wil wegrijden. Bij mij zijn het de remblokken aan de voorzijde die dan vastgeplakt zitten aan de remschijf.
Trouwens, helenmaal blij met die trommeltjes achter, ben ik niet . De A2 is de eerste auto met trommels achter, waarvan ik vind, dat als de auto op de handrem wordt weggezet, deze heel snel "vastslaan". Zet de auto maar eens voor 2 weekjes weg, en daarna zitten de schoentjes vast. Dan moet je de auto voorzichtig wegrijden. Dat gaat dan met een "kloink", want de schoentjes komen dan los. Daarom zet ik hem altijd maar in de versnelling weg, maar vrouwlief zet altijd de handrem erop, en dan krijg je dit verschijnsel. De trommels zijn al 2 maal opengeweest, schoongemaakt, enz. maar het komt steeds weer terug. En met de Kadett, die toch ook trommetjes heeft, hier nooit geen last van.[/quote]
Heb je de terugtrekveertjes van de trommelremmen al eens vervangen? Misschien dat deze op den duur verslappen en
daardoor de remschoenen niet meer los kunnen krijgen.
Ik zet de auto vrijwel nooit op de handrem, of het moet op een helling zijn. 's Winters loop je het risico dat door
bevriezing de handremkabels vastvriezen en dan heb je echt een probleem ...
Het kloenk effect komt mij wel bekend voor, heb ik vooral last van als ik de auto heb gewassen en de volgende dag
weer wil wegrijden. Bij mij zijn het de remblokken aan de voorzijde die dan vastgeplakt zitten aan de remschijf.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
- Berichten: 5880
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="pocoloco"]Vandaag de distributie vernieuwd km stand 94000[/quote]
Je bent er één van weinig woorden :lol:
Heb je het zelf gedaan? Zoja, was dat voor de eerste keer?
Je bent er één van weinig woorden :lol:
Heb je het zelf gedaan? Zoja, was dat voor de eerste keer?
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Gisteren de Cabriolet naar de APK (voor de eerste keer bij mijn garage), en........goedgekeurd.
Alleen twee kleine lampjes vervangen.
Ondertussen een andere originele pookknop gescoord (de mijne was aan de onderkant ingescheurd) en ook een andere sigarettenaansteker. Ik had er eentje in zitten met een groen randje, maar er hoort er eentje in te zitten met een oranje rand, want dat is origineel. Ook nog nieuwe rubbertjes gescoord voor de klepjes, die omhoog gaan als je het dak opzet, maar die gaan er pas in het voorjaar in, als de hardtop er weer af gaat.

Ondertussen een andere originele pookknop gescoord (de mijne was aan de onderkant ingescheurd) en ook een andere sigarettenaansteker. Ik had er eentje in zitten met een groen randje, maar er hoort er eentje in te zitten met een oranje rand, want dat is origineel. Ook nog nieuwe rubbertjes gescoord voor de klepjes, die omhoog gaan als je het dak opzet, maar die gaan er pas in het voorjaar in, als de hardtop er weer af gaat.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gisteren bij @Ben_3L de rubberen matten opgehaald, zien er perfect uit. Heel blij mee! Ben heeft nu een VW Polo 1.9TDI Cup-Edition look met 180pk .... 8-)
Daarna doorgereden naar Duitsland en daar een set originele en in uitmuntende staat verkerende set 16 inch Style velgen met banden opgehaald. Ik weet dat er veel vraag naar is en ga me nog beraden wat ermee te doen. Of ik ga toch naar 17 inch met zomerbanden (maar die zijn origineel moeilijk te vinden, zeker in goede staat) of ik houd ze voorlopig om in de winter met dezelfde set velgen te kunnen rijden. Deze velgen zijn voorzien van banden in de maat 195/50 terwijl ik zelf met 195/45 rijd en ga zeker wisselen om het rijgedrag te kunnen beoordelen. Wordt vervolgd.
Daarna doorgereden naar Duitsland en daar een set originele en in uitmuntende staat verkerende set 16 inch Style velgen met banden opgehaald. Ik weet dat er veel vraag naar is en ga me nog beraden wat ermee te doen. Of ik ga toch naar 17 inch met zomerbanden (maar die zijn origineel moeilijk te vinden, zeker in goede staat) of ik houd ze voorlopig om in de winter met dezelfde set velgen te kunnen rijden. Deze velgen zijn voorzien van banden in de maat 195/50 terwijl ik zelf met 195/45 rijd en ga zeker wisselen om het rijgedrag te kunnen beoordelen. Wordt vervolgd.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
De A2 voor de APK: zo meneer, de spiraalveer rechtsvoor mist een stuk.
Nu vond ik de auto de laatste tijd ook belabberd rijden nadat ik, dacht ik, over een tak was gereden: dit was dus de veer. Na een check bij onze freun.de bleek dat 43% van de A2 eigenaren een veerbreuk gehad heeft van de originele veer. Dus beide maar laten vervangen en weer uitlijnen wat ik net voor de vakantie ook had laten doen omdat ik de stuurkogel vervangen had. Ook bleek het rechterachterwiel niet vrij te draaien. Gezien het weer en mijn tijd heb ik maar besloten dat ik het dit keer maar uitbesteed aan de KwikFit (niet schamper lachen: in Veendam is de beste KwikFit van Nederland, ze helpen altijd en vertellen ook hoe je iets zelf kan doen). Het bleek dat de handremhevel in de rem bleef hangen waardoor de remschoenen overdwars waren gescheurd, door de hitte waarschijnlijk. Dus ook nieuwe remschoenen (beide kanten).
Al met al 445 euro kosten, incl. herkeuring. Als kadootje voor het 12,5 jarig jubileum van de auto laten we maar zeggen.
Voor de getallenfreaks: 141.000 km op de teller.
Nu vond ik de auto de laatste tijd ook belabberd rijden nadat ik, dacht ik, over een tak was gereden: dit was dus de veer. Na een check bij onze freun.de bleek dat 43% van de A2 eigenaren een veerbreuk gehad heeft van de originele veer. Dus beide maar laten vervangen en weer uitlijnen wat ik net voor de vakantie ook had laten doen omdat ik de stuurkogel vervangen had. Ook bleek het rechterachterwiel niet vrij te draaien. Gezien het weer en mijn tijd heb ik maar besloten dat ik het dit keer maar uitbesteed aan de KwikFit (niet schamper lachen: in Veendam is de beste KwikFit van Nederland, ze helpen altijd en vertellen ook hoe je iets zelf kan doen). Het bleek dat de handremhevel in de rem bleef hangen waardoor de remschoenen overdwars waren gescheurd, door de hitte waarschijnlijk. Dus ook nieuwe remschoenen (beide kanten).
Al met al 445 euro kosten, incl. herkeuring. Als kadootje voor het 12,5 jarig jubileum van de auto laten we maar zeggen.
Voor de getallenfreaks: 141.000 km op de teller.
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="de_dolle"]De A2 voor de APK: zo meneer, de spiraalveer rechtsvoor mist een stuk.
Nu vond ik de auto de laatste tijd ook belabberd rijden nadat ik, dacht ik, over een tak was gereden: dit was dus de veer. Na een check bij onze freun.de bleek dat 43% van de A2 eigenaren een veerbreuk gehad heeft van de originele veer. Dus beide maar laten vervangen en weer uitlijnen wat ik net voor de vakantie ook had laten doen omdat ik de stuurkogel vervangen had. Ook bleek het rechterachterwiel niet vrij te draaien. Gezien het weer en mijn tijd heb ik maar besloten dat ik het dit keer maar uitbesteed aan de KwikFit (niet schamper lachen: in Veendam is de beste KwikFit van Nederland, ze helpen altijd en vertellen ook hoe je iets zelf kan doen). Het bleek dat de handremhevel in de rem bleef hangen waardoor de remschoenen overdwars waren gescheurd, door de hitte waarschijnlijk. Dus ook nieuwe remschoenen (beide kanten).
Al met al 445 euro kosten, incl. herkeuring. Als kadootje voor het 12,5 jarig jubileum van de auto laten we maar zeggen.
Voor de getallenfreaks: 141.000 km op de teller.[/quote]
Dit berichtje kun je, wat meer samengevat, zetten in het topic "Wat heb je laten doen...."
Nu vond ik de auto de laatste tijd ook belabberd rijden nadat ik, dacht ik, over een tak was gereden: dit was dus de veer. Na een check bij onze freun.de bleek dat 43% van de A2 eigenaren een veerbreuk gehad heeft van de originele veer. Dus beide maar laten vervangen en weer uitlijnen wat ik net voor de vakantie ook had laten doen omdat ik de stuurkogel vervangen had. Ook bleek het rechterachterwiel niet vrij te draaien. Gezien het weer en mijn tijd heb ik maar besloten dat ik het dit keer maar uitbesteed aan de KwikFit (niet schamper lachen: in Veendam is de beste KwikFit van Nederland, ze helpen altijd en vertellen ook hoe je iets zelf kan doen). Het bleek dat de handremhevel in de rem bleef hangen waardoor de remschoenen overdwars waren gescheurd, door de hitte waarschijnlijk. Dus ook nieuwe remschoenen (beide kanten).
Al met al 445 euro kosten, incl. herkeuring. Als kadootje voor het 12,5 jarig jubileum van de auto laten we maar zeggen.
Voor de getallenfreaks: 141.000 km op de teller.[/quote]
Dit berichtje kun je, wat meer samengevat, zetten in het topic "Wat heb je laten doen...."
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6364
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="pocoloco"]Vandaag pdc sensoren ingebouwd voor en achter.[/quote]
"Vandaag" .... Ik denk dat velen van ons hier dagen voor nodig zouden hebben gehad. Man, hoe doe je het allemaal. En wat is dit weer een fantastische toevoeging aan je wagen! Dit hoort eigenlijk thuis in een Howto, misschien nog een keer doen? :?:
Wat ik in het overzicht mis is een toelichting over het systeem. Hoe vindt de signalering (en weergave) plaats? En waar heb je in het motorcompartiment de geschakelde plus vandaan gehaald? Die kon ik nergens vinden anders dan die van de temperatuursensor, maar die draad is zo dun dat die niet geschikt leek.
"Vandaag" .... Ik denk dat velen van ons hier dagen voor nodig zouden hebben gehad. Man, hoe doe je het allemaal. En wat is dit weer een fantastische toevoeging aan je wagen! Dit hoort eigenlijk thuis in een Howto, misschien nog een keer doen? :?:
Wat ik in het overzicht mis is een toelichting over het systeem. Hoe vindt de signalering (en weergave) plaats? En waar heb je in het motorcompartiment de geschakelde plus vandaan gehaald? Die kon ik nergens vinden anders dan die van de temperatuursensor, maar die draad is zo dun dat die niet geschikt leek.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16