Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

02 nov 2013, 22:16 0 x

Erg mooi vastgelegd, al zou ik persoonlijk niet weten, wat je met PDC op een A2 aan moet. Die is toch hartstikke makkelijk in elk parkeergaatje te plaatsen?

Maar ik heb nog steeds niet door, hoe je de bumpers van de A2 eraf moet halen. Bij al onze andere auto's is dat een peulenschil.(en ook al vaak genoeg gedaan).
Pocoloco

02 nov 2013, 22:32 0 x

[quote="Rinus"]Erg mooi vastgelegd, al zou ik persoonlijk niet weten, wat je met PDC op een A2 aan moet. Die is toch hartstikke makkelijk in elk parkeergaatje te plaatsen?

Maar ik heb nog steeds niet door, hoe je de bumpers van de A2 eraf moet halen. Bij al onze andere auto's is dat een peulenschil.(en ook al vaak genoeg gedaan).[/quote]

Als je visueel niets mankeer zijn sensoren niet nodig Rinus ,maar ik heb afgelopen dec netvlies scheuring gekregen waar door ik aan 1 oog blind ben geworden en het andere ziet nog 80%.
parkeren is echt heel lastig voor mijn ook al is de a2 klein ;)

Bumpers eraf halen van de A2 is niet zo even gebeurt ,pff wat zit dat lastig !!
wielen eraf
pvc binnen schermen eruit ( wel nieuwe klik klemmetjes kopen 20 stuk)
dan 100 torx schroefjes eruit draaien :mrgreen:
koplamp eruit ,hoef niet maar dan krijg je de bumper op het smalle gedeelte beter los.
Pocoloco

02 nov 2013, 22:40 0 x

[quote="HansJan"][quote="pocoloco"]Vandaag pdc sensoren ingebouwd voor en achter.[/quote]
"Vandaag" .... Ik denk dat velen van ons hier dagen voor nodig zouden hebben gehad. Man, hoe doe je het allemaal. En wat is dit weer een fantastische toevoeging aan je wagen! Dit hoort eigenlijk thuis in een Howto, misschien nog een keer doen? :?:

Wat ik in het overzicht mis is een toelichting over het systeem. Hoe vindt de signalering (en weergave) plaats? En waar heb je in het motorcompartiment de geschakelde plus vandaan gehaald? Die kon ik nergens vinden anders dan die van de temperatuursensor, maar die draad is zo dun dat die niet geschikt leek.[/quote]

signalering gaat via buzzer ,die moest naar binnen getrokken worden ,heb dat via de rechterzijde gedaan .
Als je daar de pvc wielkuip weg haal zie je een draad naar binnengaan ter hoogte van je zij knipperlicht .
Die draad zit in een redelijk groot doorvoer rubber.
hier de stekker van de buzzer en de plus draad door gevoerd, ging heel makkelijk.
Wel eerst je dashbord kastje weg halen en je bodem bekleding. :mrgreen:

HansJan ,ik doe niet anders de hele week bumpers eraf ,erop ,herstelen spuiten plamuren ect ect ;)
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 nov 2013, 22:54 0 x

[quote="pocoloco"]signalering gaat via buzzer ,die moest naar binnen getrokken worden ,heb dat via de rechterzijde gedaan. Als je daar de pvc wielkuip weg haal zie je een draad naar binnengaan ter hoogte van je zij knipperlicht .
hier de stekker van de buzzer en de plus draad door gevoerd, ging heel makkelijk.

HansJan ,ik doe niet anders de hele week bumpers eraf ,erop ,herstelen spuiten plamuren ect ect ;) [/quote]
Ik snap dat het je vak is, maar dan nog vind ik het een hele prestatie. Zeker met 50% zicht! 8-)

Zelf had ik ontdekt dat er bovenin het schutbord 2 kabeldoorvoeren zitten. Degene achter het dashboardkastje heeft nog erg veel ruimte, terwijl degene achter het klokkenpaneel nagenoeg geen ruimte meer biedt. Echter, daar zit wel de bekabeling die ik nodig had en heb het doorvoeren toch voor elkaar gekregen. Maar wel handig om te weten dat er meer opties zijn. :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

02 nov 2013, 23:01 0 x

[quote="HansJan"][quote="pocoloco"]signalering gaat via buzzer ,die moest naar binnen getrokken worden ,heb dat via de rechterzijde gedaan. Als je daar de pvc wielkuip weg haal zie je een draad naar binnengaan ter hoogte van je zij knipperlicht .

HansJan ,ik doe niet anders de hele week bumpers eraf ,erop ,herstelen spuiten plamuren ect ect ;) [/quote]
Ik snap dat het je vak is, maar dan nog vind ik het een hele prestatie. Zeker met 50% zicht! 8-)

Zelf had ik ontdekt dat er bovenin het schutbord 2 kabeldoorvoeren zitten. Degene achter het dashboardkastje heeft nog erg veel ruimte, terwijl degene achter het klokkenpaneel nagenoeg geen ruimte meer biedt. Echter, daar zit wel de bekabeling die ik nodig had en heb het doorvoeren toch voor elkaar gekregen. Maar wel handig om te weten dat er meer opties zijn. :mrgreen:[/quote]

Er is trouwens wel weinig ruimte achter het dashbord kastje zeg!! Wilde eerst het grote rubber gebruiken boven de rechterveerpoot ,rubber gaat er makkelijk uit maar je heb geen ruimt onder het dashbord om bij het gat te komen!
Ook niet met een doorvoerveer :evil:
Achteraf beter want het gebruikte rubber zie je zitten aan de binnenkant. ;)
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

02 nov 2013, 23:52 0 x

[quote="pocoloco"]Er is trouwens wel weinig ruimte achter het dashbord kastje zeg!! Wilde eerst het grote rubber gebruiken boven de rechterveerpoot ,rubber gaat er makkelijk uit maar je heb geen ruimt onder het dashbord om bij het gat te komen!
Ook niet met een doorvoerveer :evil:
Achteraf beter want het gebruikte rubber zie je zitten aan de binnenkant. ;) [/quote]
Ik vond dat wel meevallen? Of heb jij van die kolenschoppen? :D

Voor het inbouwen van de carkit heb ik ook het dashboardkastje verwijderd (wat overigens heel simpel is) en merkte op dat er best wel wat ruimte zit. Heb alleen de doorvoer in het schutbord niet bekeken, maar kon op deze manier wel in de A-stijl komen om het snoer van de microfoon door te leiden. Ook dat ging zo ontzettend makkelijk.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

02 nov 2013, 23:59 0 x

Of heb jij van die kolenschoppen? :D

Ik heb best grote handen ja! :mrgreen:
Audi_gekkie

03 nov 2013, 04:12 0 x

[quote="pocoloco"]Vandaag pdc sensoren ingebouwd voor en achter.[/quote]

Wel ja plug&play en ook nog draadloos!
Zo kan ik het ook. :lol:

Top man!
Maar inderdaad, wat meer uitleg zou mooi zijn.
Deze gadget hoort zeker in een How To thuis.
Pocoloco

03 nov 2013, 10:54 0 x

[quote="Audi-gekkie"][quote="pocoloco"]Vandaag pdc sensoren ingebouwd voor en achter.[/quote]

Wel ja plug&play en ook nog draadloos!
Zo kan ik het ook. :lol:

Top man!
Maar inderdaad, wat meer uitleg zou mooi zijn.
Deze gadget hoort zeker in een How To thuis.[/quote]

Zal het komende week erop zitten heren. ;)
advanced

08 nov 2013, 18:34 0 x

Kentekenplaat verlichting aan een kant defect (lampje stuk) Beetje WD40 en het ene roestige schroefje ging er redelijk uit. Het andere verroeste schroefje brokkelde steeds beetje bij beetje af totdat het vrijwel rond was. Met een dremel geprobeerd een gleuf te maken, maar ook met een platte schroevendraaier brak het af.

Uiteindelijk de roestige schroef eruit geboord, lampje vervangen en er rvs schroeven ingedraaid. Andere kant gelijk ook maar gedaan (nieuw lampje + rvs schroeven)

Stadslichtjes vervangen door led met lens. Kentekenplaat houder verwijderd en een nieuwe geplaatst met audi logo.
" Alleen wrijving geeft glans"
Plaats reactie