Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Bij mijn dagelijkse A2 is het een groot stuk plastic waarbij de Softlak een groot deel is verdwenen.
Ik ga ook een groter gat maken zodat de POLO knop erin kan, die is leverbaar als losse knop, met schakelaar erbij en met Chroom ring na zoeken en gelijk flink duurder.
Maar al dat chroom, rond tellers al iets maar ik hou het liever origineler!
Ook geen automatische voor mijn, als de kale rode waas elke avond maar weg is!
Het op maat maken is slopen, avondje secuur werken en je ziet er niets meer van.
Zodra ik tijd genoeg heb komt het er pas in.
Haast klussen blijven helaas jarenlang herkenbaar dus neem er rustig de tijd voor om het goed passende te krijgen want het rode lampje verraad elke fout in het gat!
Ik ga ook een groter gat maken zodat de POLO knop erin kan, die is leverbaar als losse knop, met schakelaar erbij en met Chroom ring na zoeken en gelijk flink duurder.
Maar al dat chroom, rond tellers al iets maar ik hou het liever origineler!
Ook geen automatische voor mijn, als de kale rode waas elke avond maar weg is!
Het op maat maken is slopen, avondje secuur werken en je ziet er niets meer van.
Zodra ik tijd genoeg heb komt het er pas in.
Haast klussen blijven helaas jarenlang herkenbaar dus neem er rustig de tijd voor om het goed passende te krijgen want het rode lampje verraad elke fout in het gat!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- JJR
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
De schakelaar met apart kastje, de bovenste link uit het bericht van HansJan eerder. Die zat eerst in de A2 en die heb ik in de TT gebouwd als Proof of concept en daarna laten zitten en een nieuwe in de A2 gezet. Werkt out of the box!
- joost.cuijpers
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
@toma2 die heb ik nog wel een. Ik heb hem aan de verkoper gevraagd op aliexpressTomA2 schreef: ↑14 nov 2018, 15:54Heb sinds vrijdag de onderste in de A2 zitten, werkt goed.. Tijd van de coming home in kunnen stellen. Voor de sensor is ook nog wat in te stellen qua reactietijd/gevoeligheid, maar mijn chinees is dermate slecht dat ik de handleiding niet 100% snap...HansJan schreef: ↑21 okt 2018, 13:24https://s.click.aliexpress.com/e/bVTkOuAG
De verbeterde versie is deze:
https://s.click.aliexpress.com/e/eMfwJnE
@HansJan heb jij toevallig van jou knop een engelse handleiding?
- TomA2
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
joost.cuijpers schreef: ↑16 nov 2018, 11:59@toma2 die heb ik nog wel een. Ik heb hem aan de verkoper gevraagd op aliexpress
Heb m al via Hans Jan!
2002 Audi A2 1.4i Azurblauw
1986 Citroen 2CV6 Spécial Pick Up
1964 Solex Oto Van der Heem
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1986 Citroen 2CV6 Spécial Pick Up
1964 Solex Oto Van der Heem
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik was zeker niet de eerste........ https://www.youtube.com/watch?v=Mbur1mGWsdQ
- Bijlagen
-
- IMG_20181116_150757_749.JPG (157.61 KiB) 4007 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
ik heb de LED verlichting aangebracht die ik van HansJan gekocht heb...
Ik ben niet echt handig en zag tegen de klus op, maar met de handleiding van HJ ging het voorspoedig.
Wat een verschil met andere youngtimers die ik (gehad ) heb. Goed doordacht en alles nog fris bij de lampen. Alsof het slechts een paar jaar oud is en ik hoef geen slangenmens te zijn omhet te klaren.
Ik zag er een beetje tegenop omdat ik bij tegenliggers vaak last heb van verblinden lampen. Vaak heb/had ik een auto waar ik met m'n kont op het asfalt rij en daardoor schijnen ze recht in mijn gezicht.
Maar het resultaat is erg goed. Ze verblinden niet. Het zie er prachtig uit en ik ben tevreden. Hopelijk hoef ik het bij een keuring niet om te bouwen, maar als dat zo is doe ik dat wel.
Ik ben niet echt handig en zag tegen de klus op, maar met de handleiding van HJ ging het voorspoedig.
Wat een verschil met andere youngtimers die ik (gehad ) heb. Goed doordacht en alles nog fris bij de lampen. Alsof het slechts een paar jaar oud is en ik hoef geen slangenmens te zijn omhet te klaren.
Ik zag er een beetje tegenop omdat ik bij tegenliggers vaak last heb van verblinden lampen. Vaak heb/had ik een auto waar ik met m'n kont op het asfalt rij en daardoor schijnen ze recht in mijn gezicht.
Maar het resultaat is erg goed. Ze verblinden niet. Het zie er prachtig uit en ik ben tevreden. Hopelijk hoef ik het bij een keuring niet om te bouwen, maar als dat zo is doe ik dat wel.
betutteling is zinloos; passie is Goud
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
De ene keurder zegt : als het lichtbeeld goed is ( en de afstelling) en keurt het goed. En de andere zegt de auto heeft de originele goedkeuring gekregen met halogeen lampen en niet met led en keurt’ m af.
Gisteren APK met HansJan led in de koplampen : goedgekeurd!
Nu had ik ook net nieuwe koplampen dus geen verstrooiing van het lichtbeeld door beschadigingen. En wat een zicht!

Nu had ik ook net nieuwe koplampen dus geen verstrooiing van het lichtbeeld door beschadigingen. En wat een zicht!
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
Wat versta jij onder: "nieuwe koplampen"? Nieuw glas?jaapje schreef: ↑16 nov 2018, 22:01De ene keurder zegt : als het lichtbeeld goed is ( en de afstelling) en keurt het goed. En de andere zegt de auto heeft de originele goedkeuring gekregen met halogeen lampen en niet met led en keurt’ m af.
betutteling is zinloos; passie is Goud
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Nee nieuw glas gaat niet helaas, het is 1 aanelkaar gelijmd ding, gewoon nieuw (ong€217?p/st) omdat ik bij de oude altijd condens aan de binnenkant had bij regen en autowassen.
Maar als je de oude netjes gepolijst hebt zou ik dat eerst proberen.
Maar als je de oude netjes gepolijst hebt zou ik dat eerst proberen.