Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- FrankDercks
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
DED@2 mooi gedaan dat isoleren van de bodem.! Is de vloerbedekking makkelijk te verwijderen? Lijkt me al met al nog een hele klus, om de stoelen (accu los en airbag?) e.d. te demonteren. Maar ik zal er eens over nadenken.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
1,5 uur had ik alles eruit op mijn gemakje en een bakkie koffie. Stoelen zijn 4bouten en 1-3 stekkers, dan pak je hem er zo uit. Overige panelen vragen om gepast geweld om te los te krijgen. Airbags zijn geen probleem, gewoon de sleutel weg van contact houden. Gebeurt niks.
Daarna heb je alle ruimte van de wereld om te plakken. Vooral de achterpassagiers voetenruimte is vrij dun en gehorig.
Succes
Daarna heb je alle ruimte van de wereld om te plakken. Vooral de achterpassagiers voetenruimte is vrij dun en gehorig.
Succes

- Jur
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Mooi hoor al die geïsoleerde auto's
Lijkt me een leuk idee voor een klusmiddag met de club. Er is inmiddels genoeg ervaring, het materiaal is niet duur in de aanschaf, de klus is niet optie-afhankelijk en als je eenmaal weet hoe het moet is het goed te doen.
Iets voor in het voorjaar?

Iets voor in het voorjaar?
- FrankDercks
Ik sluit me daarbij aan. Een klusdag is meestal overdekt cq binnen, dus dat scheelt ook met de kou. En als anderen ervaring hebben met het demonteren en isoleren, dan gaat het sneller en beter (en gezelliger...!).
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik voel ook er ook veel voor, lijkt mij heel nice ook om geisoleerd rond te rijden
Ook leerzaam voor de minder handige harry"s onder ons (zoals mezelf! Ik zeg een "isoleer mini meet"!
Benodigd: overdekte ruimte + handige harry("'s) pm de test te helpen +?
Ik doe de 1e voorzet door een nieuw apart topic te maken genaamd" isolatie mini meet "

Benodigd: overdekte ruimte + handige harry("'s) pm de test te helpen +?
Ik doe de 1e voorzet door een nieuw apart topic te maken genaamd" isolatie mini meet "
- WHM
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Zojuiste lampje rechtsvoor, vanuit bestuurder, vervangen. Ik heb nu nog H7 gebruikt van Philips Vision.
Vanuit motorruimte geprobeerd, maar was erg krap. Dus koplamp op de 2 torxplekken losgedraaid en vervolgen het lampje vervangen. Vooral die “veer” terug krijgen op zijn plek was lastig, klusje van 10 minuten.
Ik zal eens inlezen voor LED lampen, nu gaat mijn lampje maximaal 450 uur mee volgens de verpakking.
Vanuit motorruimte geprobeerd, maar was erg krap. Dus koplamp op de 2 torxplekken losgedraaid en vervolgen het lampje vervangen. Vooral die “veer” terug krijgen op zijn plek was lastig, klusje van 10 minuten.
Ik zal eens inlezen voor LED lampen, nu gaat mijn lampje maximaal 450 uur mee volgens de verpakking.
- FrankDercks
Gisteren nog wat extra isolatie aangebracht achter het dashboardkastje. Alles afgedekt en beplakt waar mogelijk, met (een) aanmerkelijk mooier cq minder rijgeluid. Af en toe hoorde ik een "ratel" bij het optrekken. Deze is nu weg! Beetje raar, maar waar. Ook de raamrubbers van het linkerportier heb "bewerkt", met minder windgeruis tot gevolg. Het rijcomfort doet me nu denken aan een veeel modernere en nieuwere auto. De achterportieren, de achterklep en het dakpaneel worden binnenkort nog voorzien van isolatie materiaal (voornamelijk tijdens de "mini isolatie meet").
- HansJan
- Moderator
Goed bezig geweest @FrankDercks! Qua geluidsbeleving ga jij straks het Tesla gevoel ervaren
Nu ben ik wel benieuwd wat je met het raamrubber hebt gedaan? Foto's van gemaakt?

Nu ben ik wel benieuwd wat je met het raamrubber hebt gedaan? Foto's van gemaakt?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16