Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- FrankDercks
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zojuist de b-stijl aan de bestuurderszijde van isolatiemateriaal voorzien. Daartoe 2 Torx schroeven losgemaakt (zitten achter 2 kunststof kapjes aan de bovenzijde, achterportier ook even openen). Daarna een reep Alubutyl (Silent Coat) aan de binnenzijde van de losgekomen b-stijl geplakt. Vervolgens daarover nog een reep Noise Isolator. Past net allemaal. Vervolgens het geheel weer vastgeschroefd. Al met al een kwartiertje werk. Straks even rijdend testen/beoordelen. Als ik binnenkort de b-stijl aan de bijrijderszijde onderhanden neem, zal ik daarvan foto's maken (nu vergeten cq inmiddels te donker).
- rolf
Nee, eigenlijk niet.Peter_Audi_A2 schreef: ↑18 dec 2018, 16:38Niet over nadenken, gaan met dat ding, daar is ie voor gemaakt ...
Heb je nog een penbobine op reserve gekocht, en met de tang in de auto gelegd?
Maar dan moet je ook maar net weten welke je wisselen moet..........
Ga ook niet de hele tijd m'n laptop met ODBII meeslepen.

- ArcSissy
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Het ruiten schakelaar in het bestuurdersportier was mij al enige tijd een doorn in het oog. Ranzig afbladderende soft-touch lak ... jakkes
... ranzige soft-touch lak ...
En dan die knoppen, met afgekloven randen: ... bah bah ...
Enfin ... nog één keer dan ... het deurpaneel er af, binnen isolatie geopend, ruitbediening uitgebouwd, losse knoppen verwijderd.
Soft-touch lak eraf, knoppen gemaskeerd en zwart gespoten. Het paneeltje in de kleur 'Plantin hell' of te wel interieur grijs en alles twee laagjes blanke lak.
Na assemblage van het paneel ziet het er al een stuk beter uit.
En nu weer alles terug in de auto gebouwd. Lekker lonend klusje, je kijkt er iedere dag weer tegen aan ... en gelukkig gewone harde lak:
... ranzige soft-touch lak ...
En dan die knoppen, met afgekloven randen: ... bah bah ...
Enfin ... nog één keer dan ... het deurpaneel er af, binnen isolatie geopend, ruitbediening uitgebouwd, losse knoppen verwijderd.
Soft-touch lak eraf, knoppen gemaskeerd en zwart gespoten. Het paneeltje in de kleur 'Plantin hell' of te wel interieur grijs en alles twee laagjes blanke lak.
Na assemblage van het paneel ziet het er al een stuk beter uit.
En nu weer alles terug in de auto gebouwd. Lekker lonend klusje, je kijkt er iedere dag weer tegen aan ... en gelukkig gewone harde lak:
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
- ArcSissy
Inderdaad een klein busje van Volico.de, prijzig maar wel een fijne lak ... en precies de gewenste kleur grijs. Optisch redelijk gelijk aan de soft-touch, maar dan wel gewoon fijn, weet je 

Ziet er weer fris uit Arc!
Kun je iets meer zeggen over het 'maskeren'?
Je icoontjes zijn mooi bewaard, ik zie geen randen rond de iconen van maskeren met tape of iets dergelijks.
Je rept niet over nieuwe stickers. Deze heb ik met succes en aanwijzingen vd duitse ebay verkoper op youtube mooi ingezet bij de aircobediening.
Kun je iets meer zeggen over het 'maskeren'?
Je icoontjes zijn mooi bewaard, ik zie geen randen rond de iconen van maskeren met tape of iets dergelijks.
Je rept niet over nieuwe stickers. Deze heb ik met succes en aanwijzingen vd duitse ebay verkoper op youtube mooi ingezet bij de aircobediening.
- ArcSissy
Ik heb alleen de randjes van de knoppen gespoten. Alleen maar daar waar de soft-touch bersleten was. Omdat het bij mij alleen over de randjes van de knoppen ging, kon ik zonder stickers.
De knoppen van de airco heb ik vervangen door de knoppen van een A4 (sloperij à 5 euro). Dit zijn de ‘harde’ slijt-vrije knoppen.
De knoppen van de airco heb ik vervangen door de knoppen van een A4 (sloperij à 5 euro). Dit zijn de ‘harde’ slijt-vrije knoppen.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Zou je hiervan een foto kunnen posten? Ben wel benieuwd hoe dat er uitziet.ArcSissy schreef: ↑19 dec 2018, 12:23Ik heb alleen de randjes van de knoppen gespoten. Alleen maar daar waar de soft-touch bersleten was. Omdat het bij mij alleen over de randjes van de knoppen ging, kon ik zonder stickers.
Heb die softlack op de knoppen nooit erg kunnen begrijpen. Voelt onnatuurlijk aan en je hebt
(vooral 's zomers als het warm is) voortdurend de angst de knoppen te beschadigen met de
(bezwete) vingers ...