Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- TomA2
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
A2 is in twee keer weer door de apk!
Lampje vervangen, linkerkoplamp opnieuw vastgezet, deze miste het onderste boutje (ooit eens afgebroken). Zit nu een nieuwe draadbus in
Mistlampen even losgekoppeld, want schenen te hoog. Blijkt er tevens een bevestigingspunt te zijn afgebroken. Daar maar eens een nieuwe voor zoeken.
Al met al maar kleine puntjes, maar we mogen weer tot 31-1-2020
Lampje vervangen, linkerkoplamp opnieuw vastgezet, deze miste het onderste boutje (ooit eens afgebroken). Zit nu een nieuwe draadbus in
Mistlampen even losgekoppeld, want schenen te hoog. Blijkt er tevens een bevestigingspunt te zijn afgebroken. Daar maar eens een nieuwe voor zoeken.
Al met al maar kleine puntjes, maar we mogen weer tot 31-1-2020
2002 Audi A2 1.4i Azurblauw
1986 Citroen 2CV6 Spécial Pick Up
1964 Solex Oto Van der Heem
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1986 Citroen 2CV6 Spécial Pick Up
1964 Solex Oto Van der Heem
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
- w00dwp
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Onze a2 3l is afgelopen week voorzien van een nieuw wiellager LA. Lager via winparts(€60) en vliegensvlugge montage bij de lokale garage in Nijmegen(€30 incl btw), stond binnen 30 minuten weer buiten! Volgende op de lijst zijn de stabilisatorstangrubbers, is er toevaliig iemand die dit eerder gedaan heeft bij een 3l?
- joost.cuijpers
Dat heb ik ook moeten laten doen die rubbers. De a2 moet dan ook opnieuw worden uitgelijnd volgens mij..
- Harm
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Afgelopen tijd 2 terugkerende meldingen: 1x oliesensor en 1x koelvloeistof nivo.
Na inspectie bleek de waterpomp lek en koelvloeistof lekte op de stekker van de oliesensor.
Na het reinigen van de stekker geen melding meer in het dashboard.
Vandaag waterpomp en distributieriem, multiriem, spanrollen ed. laten vernieuwen bij 125000km.
Hebben we dat ook weer gehad!
Na inspectie bleek de waterpomp lek en koelvloeistof lekte op de stekker van de oliesensor.
Na het reinigen van de stekker geen melding meer in het dashboard.
Vandaag waterpomp en distributieriem, multiriem, spanrollen ed. laten vernieuwen bij 125000km.
Hebben we dat ook weer gehad!
- joost.cuijpers
Vandaag mijn voorruit laten vervangen, erg snel gedaan en erg tevreden met het resultaat!
Verder de oliedruksensor binnen gekregen en de temperatuur sensor die ik wil vervangen.
Verder de oliedruksensor binnen gekregen en de temperatuur sensor die ik wil vervangen.
- Bijlagen
-
- _20190116_225508.JPG (2.39 MiB) 3896 keer bekeken
- ConwayT
Ziet er netjes uit! Ik vroeg mij af, zou het schelen in geluid etc als je de ruit had laten vervangen voor een niet-3L uitvoering voorruit?
Ik heb ergens gelezen dat de ruiten verschillen. Die van de 3L uitvoeringen zou dunner/lichter zijn?
Ik heb vandaag, dankzij jullie tips hier op het forum, een groene milieusticker mogen ontvangen van de Dekra!
Ik heb ergens gelezen dat de ruiten verschillen. Die van de 3L uitvoeringen zou dunner/lichter zijn?
Ik heb vandaag, dankzij jullie tips hier op het forum, een groene milieusticker mogen ontvangen van de Dekra!

1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
- joost.cuijpers
@ConwayT ik denk dat het wel wat scheelt in windruis maar dat het te verwaarlozen is!
Heb je toevallig de link naar die tips?
Ik heb vandaag de koelvloeistof temperatuur sensor vervangen. Wat een k*'t klus het clipje weer terug te duwen zeg!
En even vergeten dat de koelvloeistof wel eens eruit zou kunnen komen
Heb je toevallig de link naar die tips?
Ik heb vandaag de koelvloeistof temperatuur sensor vervangen. Wat een k*'t klus het clipje weer terug te duwen zeg!
En even vergeten dat de koelvloeistof wel eens eruit zou kunnen komen

- ConwayT
Even niet bij de hand op mn telefoon, maar het komt neer op dat je hem moet bestellen bij de Dekra. ik heb er een mailtje achteraan gestuurd dat de auto voldoet aan de (Duitse) D4 norm en dus een groene sticker mag krijgen. Had hem binnen twee dagen binnen!
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
- Lar
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Iemand bekend met deze methode om het softlack probleem aan te pakken? https://youtu.be/pS221pY-v_Y
25 euri
Oh ja en vandaag in de f....g hagel koplamp vernieuwd. Eigenlijk ziet de overgebleven koplamp er nu wat mottig uit
25 euri
Oh ja en vandaag in de f....g hagel koplamp vernieuwd. Eigenlijk ziet de overgebleven koplamp er nu wat mottig uit

- Bijlagen
-
- 2019-01-17 14.37.01.jpg (1.89 MiB) 3812 keer bekeken