Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- bart.de-waard
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Je kan beter een houten wig gebruiken in plaats van een schroevendraaier. Hiermee voorkom je beschadigingen.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het is erg afhankelijk van de staat van de schroeven of je in de 'problemen' komt en dan met de link uit de post van @kobus1978 verder moet. Er zijn gevallen bekend waarbij de kop van de schroef al afbrak bij de kleinste poging om te draaien. Verwarmen, WD40, alles is goed voor die eerste poging. Maar als het mis gaat, nieuwe houders met dito glaasjes en een paar uurtjes rustig klussen (zonder schroevendraaier inderdaad!).4$$ schreef: ↑14 apr 2020, 12:02Ik heb die schroefjes eerst goed ingespoten met WD40 en het wat tijd gegeven. Daarna heel voorzichtig losgedraaid waarbij een schroefje heel lastig loskwam. Ik heb ook gelezen dat er mensen zijn die het schroefje en omliggend plastic even verwarmen(soldeerbout op schroef of in zijn geheel föhnen) zodat het plastic wat weker wordt een het schroefje er makkelijker uitkomt.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- bart.de-waard
- Audi A2 clublid
Vanmiddag de kentekenverlichting vervangen. 1 schroef was afgebroken, en de glaasjes vergeeld en gebroken.
Had al ruim een jaar de onderdelen in huis, maar nu in deze rustige Corona weekenden pas tijd.
De stappen van de link op de vorige pagina gevolgd, en binnen 2 uur gelukt.
Wel direct de meegeleverde schroeven vervangen door RVS maat 4 x 20mm (afgekort tot 15mm).
Weer wat afgestreept van de To-Do lijst.
Had al ruim een jaar de onderdelen in huis, maar nu in deze rustige Corona weekenden pas tijd.
Wel direct de meegeleverde schroeven vervangen door RVS maat 4 x 20mm (afgekort tot 15mm).
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik weet niet wat voor schroeven meegeleverd waren met de nieuwe lampen, maar RVS - Aluminium is niet aan te bevelen vanwege galvanische corrosie. Zie bijgevoegd, (jammer maar in het Engels).
- bart.de-waard
- Audi A2 clublid
De schroeven komen niet met het aluminium in contact, maar blijven het kunststof van de units.
- Veertienmeizeventien
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
bart.de-waard schreef: ↑18 apr 2020, 15:24Vanmiddag de kentekenverlichting vervangen. 1 schroef was afgebroken, en de glaasjes vergeeld en gebroken.
IMG_1578 (2).JPG
pfft ik moet dit topic ook eens gaan lezen want ik ben ook aan de beurt: schroefje afgebroken. Ik moet eerst aan het idee wennen...
betutteling is zinloos; passie is Goud
- bart.de-waard
- Audi A2 clublid
De meeste bezitters van een auto van 15 tot 20 jaar oud hebben wel wat anders te doen dan dit project.
Restauratie, roest in kokerbalken etc..
Bij een Audi A2 gelden echter andere regels.
De aluminium knop van de handrem was zwaar gehavend na jaren gebruik.
Nieuwe zijn niet meer leverbaar, en mijn eigen restauratie met aluminium verf niet wat ik er van had verwacht.
Op de Website van A2-freun.de was ik een project uit 2018 tegen gekomen van gebruiker 'Pappahans' waarbij hij zelf nieuwe knoppen had gemaakt van vol metaal.
https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... remsknopf/
Ik heb hem daarom een berichtje gestuurd, en hij bleek er nog 1 te hebben die was besteld maar nooit betaald.
Vandaag dus een nieuwe knop gemonteerd. Ben er blij mee.
Restauratie, roest in kokerbalken etc..
Bij een Audi A2 gelden echter andere regels.
De aluminium knop van de handrem was zwaar gehavend na jaren gebruik.
Nieuwe zijn niet meer leverbaar, en mijn eigen restauratie met aluminium verf niet wat ik er van had verwacht.
Op de Website van A2-freun.de was ik een project uit 2018 tegen gekomen van gebruiker 'Pappahans' waarbij hij zelf nieuwe knoppen had gemaakt van vol metaal.
https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... remsknopf/
Ik heb hem daarom een berichtje gestuurd, en hij bleek er nog 1 te hebben die was besteld maar nooit betaald.
Vandaag dus een nieuwe knop gemonteerd. Ben er blij mee.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dat ziet er weer netjes uit. 

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.