Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
audiJan

31 jul 2021, 21:28 0 x

TJT schreef:
29 jul 2021, 23:50
Klopt, dat is zeker waar.
Echter kom ik er al zolang als ik mijn rijbewijs en auto heb en dat is ondertussen 6 jaar en in al die jaren ben ik nog nooit teleurgesteld.
En ik ben toch wel redelijk kritisch en perfectionistisch, hoewel dat natuurlijk ook weer iets relatiefs is.
De reviews bevestigen ook dat dit een deugdelijk bedrijf is. Voor de nieuwsgierigen; check Autobedrijf Redam BV.
Het andere wat je benoemt over het meer afgaan op mijn eigen oordeel en niet iedereen erbij betrekken ben ik niet bepaald met je eens, want dat laatste doe ik niet.
Ik ben geen pro, dus ik moet het doen met de adviezen die ik krijg en daarna zelf een weloverwogen beslissing nemen wat mij het meest redelijk lijkt.
Het klopt dat de monteur inderdaad geen datum van ingebruikname heeft aangekruist. Dit heb ik diezelfde dag nog even gauw zelf gedaan.
Klein foutje, kan altijd een keer gebeuren.

Maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om mezelf te moeten verdedigen en verantwoorden op dit forum, dus ik laat het hierbij, ongeacht wat men er verder nog over heeft te zeggen.
De accu die ik er zelf in heb zitten en ook op internet staat is anders dan jij gemonteerd heb wellicht is er ooit een lichtere ingezet.

Volgens mij hoor er dit er 640 EN 80A 380 dit het het zelfde als ook op wiki staat.

https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Batterie

Begrijp alleen niet waarom je je aangevallen voelt of denkt te moeten verdedigen.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

01 aug 2021, 09:53 0 x

Welkom bij de Accu oorlog!

De 80 Ah en 640A was inderdaad de originele.

De Blauwe Varta van slechts 74 Ah heeft wel 680 A start capaciteit dus minder en meer tegelijk!
Een Zilveren Varta van 77 Ah haalde zelfs de 750 A voor de start.

De 640A voor de koude start bij -40 moet wel door een langere kabel dan een voertuig met Accu voorin.
Ook de terugloop van oude kabels en Accu en daarom die waarde gekozen.

De 80Ah is leuk voor die vaak enkele weken stil staan zoals 3 weken bakken zonder Croma in het hete zuiden.... na een vlieg vakantie!
Ben al een 56Ah tegen gekomen en dat ging bij dagelijks gebruik prima , nog Halfords huismerk ook!
Die maar 56Ah was wel 610 A dus beetje minder maar ging prima zonder storingen.
Alleen was die voordelige na 3 jaren totaal verrot en op!

De 80Ah Varta af fabriek die moeiteloos 15 jaren mee ging dus 5x langer is niet 5x duurdere!

Maar Varta?
Ik weet dat ze vaak erg duur zijn, maar ook dat ze elk jaar de overschotten van afgelopen winter dumpen!
Alles na 1 juni 2020 gemaakte gaat in voorjaar in Op=opruiing! :D
Zodat ze voor de 2021/2022 winter weer volop nieuwe kunnen leveren.
Elk jaar van Eind Maart tot Eind Juni vind je leuke overjarige Varta aanbiedingen onder de merkloze en huismerken van geen idee wie ze maakte...
Afgelopen winter in de 1e week van februari -15 op de meter en harde wind erbij.....
Ik zag de Varta E11 van 74 Ah en pakte snel even de lader en bestelde niets voor de toen laagste prijs!
Maar ½ mei was deze prijs ook maar ½!
€154,- om €74,95 incl. verzenden! Zelfde E11 Accu van VARTA! 74 Ah en 680 A....
De Exide was maar €73,50 en de nog voordeliger geen idee wie die maakte.
De goedkoopste van €69,95, en ik weet dat die Made in Italy op te lezen was.....
€5,- voordeel voor Maffia Accu?

Ja, ik ging vanaf februari 2021 regelmatig even de Action lader aansluiten.
Buren vroegen of ik aan 1 EV niet genoeg had! :mrgreen:

Het probleem is dus vele merken maar hoe is daarvan de levensduur loterij?
Als ik na 23 maanden ga testen en deze is teveel gezakt kreeg ik van VARTA gewoon een nieuwe!
Andere merken geven ook 2 jaren maar zolang deze nog werkte niets!
Wel een garage met dure accu tester + print nodig als het fout is, dat weer wel!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 aug 2021, 10:52 3 x

We gaan dit onderwerp hier parkeren. Als jullie de behoefte hebben om verder over dit onderwerp te discussiëren dan stel ik voor om een nieuw topic te starten.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
HansJan
Moderator

13 aug 2021, 16:13 6 x

Toertocht Arnhem - Alkmaar gereden via Ede, Barneveld, Ermelo, Harderwijk, Lelystad, Enkhuizen. Wat een schitterende route en mooie plaatsen!

Vreemd genoeg géén enkele A2 gespot, maar tijdens de pitstop bij de entree van de dijk bij Lelystad was een echtpaar overmatig geïnteresseerd in onze A2 en er werden foto's gemaakt. Dan toch maar een praatje gemaakt. En wat blijkt? De dame in kwestie heeft er ook eentje en is er helemaal idolaat van!

Ze heeft een origineel NL versie uit 2005 in kobaltblauw met licht beige bekleding en bruin getint dashboard. Een combi die ik nog niet eerder heb gezien, heel fraai. Ze wist te vertellen dat de bekleding erg besmettelijk is maar ze dit heel goed onderhoudt. Doelstelling is om hem zo lang mogelijk te blijven rijden en dat is dan weer een leuk om te horen. Het forum kenden ze nog niet maar gaan er vanaf nu vast eens een blik op werpen.

Onderwijl aangekomen bij het hotel bleek de parkeerplaats zo vol dat ze blij waren dat we een kleine auto meebrachten. Die kreeg een speciaal plekje en, naar bleek later, direct onder het raam van onze kamer en werd daarmee een kiekje waard.

College_parking.jpg
College_parking.jpg (754.78 KiB) 1553 keer bekeken
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Edwinvv

14 aug 2021, 15:06 3 x

Vandaag auto bij zeer ervaren en bekwame monteur in Zandvoort gebracht.(forum).
Nieuwe olie met filter, nieuwe versnellingsbakolie en nieuwe stuurbekrachtigingsolie.
Daarnaast mijn ‘Eenink’ accu, die niet slecht maar zeer slecht was laten vervangen door een Varta.
En nog een wat klein cosmetische ingreep: nieuwe knopjes voor elektrische raam bediening links.
Begint zo langzaam aan een goede auto te worden.
Hoera, Ed
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

14 aug 2021, 15:26 1 x

Fijn is dat hè, als je de A2 steeds meer naar je zin ziet worden. Genieten wordt alleen maar meer en meer! Technisch goed, cosmetisch goed, evt upgrades wat het rijden nog prettiger maakt. Het houdt niet op!
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Edwinvv

14 aug 2021, 17:14 1 x

Klopt, heerlijk!! :P
Duckman
Audi A2 clublid

15 aug 2021, 21:40 1 x

Net terug van vakantie en direct even mijn "nieuwe" lederen stuurtje in de A2 gezet. Dat smoelt en voelt een stuk beter dan dat kunststof ding.

Zelf gedaan € 0

Stuur marktplaats € 25

Nieuwe remmen rondom zijn ook binnen, ga ik binnenkort een keer doen. Spullen van TRW en Bosch bij Autodoc besteld voor € 142,75

Schijven + blokken voor en trommels + remvoering met zuigertje achter

En niet geheel onbelangrijk: op tafel stond een doosje met krikpunten en de Audi A2 club sticker lag er ook!! Die gaat er zsm op!!
bertduursma
Audi A2 clublid

16 aug 2021, 15:49 1 x

Had al enige tijd het motormanagement lampje aan tijdens het rijden (AUA 2001, kmstand 100.001)
Oorzaak de lambda sensor die voor de kat zit vlgs diagnose.
Nieuwe sensor erin gezet, en na de 4e keer starten ging het lampje gelukkig toch uit.
Probleem opgelost, zo lijkt het. Begrijp nog niet waarom lampje niet meteen uitging na vervangen van de sensor.
Bijlagen
20210816_111431.jpg
20210816_111431.jpg (2.18 MiB) 1831 keer bekeken
Vriendje
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

16 aug 2021, 16:50 2 x

bertduursma schreef:
16 aug 2021, 15:49
Had al enige tijd het motormanagement lampje aan tijdens het rijden (AUA 2001, kmstand 100.001)
Oorzaak de lambda sensor die voor de kat zit vlgs diagnose.
Nieuwe sensor erin gezet, en na de 4e keer starten ging het lampje gelukkig toch uit.
Probleem opgelost, zo lijkt het. Begrijp nog niet waarom lampje niet meteen uitging na vervangen van de sensor.
Ik denk dat de computer een soort "statistiek" of "lopend gemiddelde" bijhoudt. Het lampje gaat niet direct aan als er een foute meting binnenkomt; pas na een paar foute metingen gaat het aan. Zo gaat het lampje ook niet direct uit als er eens een goede meting binnenkomt; dat gebeurt pas na een aantal goede metingen.
Plaats reactie