Ik heb een vermoeden dat jij gelijk hebt. Stadskanaal.eekhoorntje schreef: ↑11 sep 2021, 18:36Na de Shredder is Alu sorteren makkelijker dan alles loshalen.
Niet elke sloperij heeft die staan, een pers heb je niets aan...
Ik heb vermoedelijk bij welke deze staat.
Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
- Locatie: Winsum
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
- Locatie: Winsum
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Blokje zag er nog puntgaaf uit. Ik geloof dat er 180.000 op de ruit stond. Zonde.
- eekhoorntje
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
De Automaat mits nog goed brengt meer op dan de inkoop!
En niet elke sloper is zo slim om weinig voorkomende te herkennen en de waarde te weten.
Ik heb in Stadskanaal al 3 diesels opgevist, 1 BHC en 2 ALT.... en die zaten met vele extra's en defecte blokken.
De half los gehaalde door de garage lieten zien wat er mankeerde.
De ATL had maar 134.000 km op de teller en stickers met ruim 300.000 km op blok geschreven met datum!
De Ketting Olie pomp was verdwenen en dat was ook elders in blok zichtbaar!
Sinds begin mei 3x op deze betonnen platen geweest!
3x OSS en 2x Leder gehaald.. rest ook leuk.
En deze 1.2 geweigerd omdat ik alleen OSS wilde.
En niet elke sloper is zo slim om weinig voorkomende te herkennen en de waarde te weten.
Ik heb in Stadskanaal al 3 diesels opgevist, 1 BHC en 2 ALT.... en die zaten met vele extra's en defecte blokken.
De half los gehaalde door de garage lieten zien wat er mankeerde.
De ATL had maar 134.000 km op de teller en stickers met ruim 300.000 km op blok geschreven met datum!
De Ketting Olie pomp was verdwenen en dat was ook elders in blok zichtbaar!
Sinds begin mei 3x op deze betonnen platen geweest!
3x OSS en 2x Leder gehaald.. rest ook leuk.
En deze 1.2 geweigerd omdat ik alleen OSS wilde.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Edwinvv
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
- Locatie: Noordwijk
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vandaag bij de A2 dokter geweest. Auto maakte een beetje een bonkig geluid bij bochten en verhogingen.
Helaas waren de ‘Eenink’ veren en dempers geheel verrot. (Ondanks de ‘Eenink’ technische check en vervanging met 2e hands rommel, ik bedoel materiaal).
Nu een nieuwe set Billstein eronder, rijdt als herboren. Heerlijk. Gr, Ed
Helaas waren de ‘Eenink’ veren en dempers geheel verrot. (Ondanks de ‘Eenink’ technische check en vervanging met 2e hands rommel, ik bedoel materiaal).
Nu een nieuwe set Billstein eronder, rijdt als herboren. Heerlijk. Gr, Ed
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6366
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dat zal weer lekker rijden @Edwinvv.
Heb je het onderstel en wielkuipen vooraf gepoetst, ziet dat er akelig smetteloos uit!

Heb je het onderstel en wielkuipen vooraf gepoetst, ziet dat er akelig smetteloos uit!


Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Edwinvv
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
- Locatie: Noordwijk
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Geen Eenink fan! Auto gekocht in, dacht ik, goede staat. Al meer dan €2000 extra kosten gehad.
Zal het nog sterker vertellen... volgende week wordt auto zo goed als fabrieksnieuw gemaakt door CG Carworks.
Ben zeer benieuwd hoe resultaat is. Foto’s volgen zeker...
Zal het nog sterker vertellen... volgende week wordt auto zo goed als fabrieksnieuw gemaakt door CG Carworks.
Ben zeer benieuwd hoe resultaat is. Foto’s volgen zeker...
- TJT
- Berichten: 780
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Feit is natuurlijk wel dat je met een auto van 2003 geen nieuwe auto hebt gekocht, ook al snap ik dat dit soort zaken altijd rauw op je dak vallen.
Hoe dan ook, ook ik ben benieuwd naar het resultaat.
Hoe dan ook, ook ik ben benieuwd naar het resultaat.
- Edwinvv
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
- Locatie: Noordwijk
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Klopt, maar ik begrijp niet dat men het normaal vindt na een dure aanschaf toch nog veel kosten achteraf te hebben. Zeker als de auto in zijn soort erg duur is geweest in aanschaf, en technisch is gecheckt door een ‘specialist’. Bij een prijs verwacht je ook enige kwaliteit.
Leg mij dat eens uit....
Leg mij dat eens uit....
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6366
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zonder volledig off-topic te gaan en een discussie teweeg te brengen: ik begrijp het punt dat @Edwinvv maakt heel goed. De beslissing om een youngtimer te kopen bij een specialist geeft een onderbouwing tot het doen van een investering die kwaliteit moet rechtvaardigen. Voor het geld kan je immer ook een (veel) jongere auto aanschaffen. De A2 is geen 13 uit een dozijn en met goed onderhoud bovendien waardevast gebleken. Moet je daarentegen na de aanschaf flink investeren dan geeft dat zeker stof tot nadenken over de wijze waarop de technische controle daadwerkelijk is uitgevoerd versus de aankoopwaarde.
De investeringen die ik na aanschaf deed waren naast regulier onderhoud overwegend om de auto te verfraaien, het door @Edwinvv genoemde bedrag is wel uitzonderlijk zo niet extreem te noemen. Ik zou dan ook grote twijfels krijgen bij de oprechtheid en kwaliteit van de verkoper. Maar de verkopende partij moet ook de kans krijgen fouten te herstellen cq problemen op te lossen. Ik laat hier even in het midden hoe dat is opgelost.
Maar elk nadeel heeft ook zijn voordeel: alles wat je nu herstelt, verbetert en toevoegt is enkel investeren in de toekomst. Helaas hebben deze investeringen geen effect op de dagwaarde voor de verzekeraar. Daar zal dan periodiek een aparte taxatie voor moeten worden verricht. Hier is eerder al veel over gesproken op dit forum, het heeft geen zin om die discussie hier opnieuw te starten.
De investering die je nu gaat doen bij CG Carworks zal niet mals zijn, maar ik heb na het beoordelen van zijn werk het volste vertrouwen in het resultaat. Wijd er een apart topic aan, dan houden we die info mooi bij elkaar. Ben benieuwd!!
De investeringen die ik na aanschaf deed waren naast regulier onderhoud overwegend om de auto te verfraaien, het door @Edwinvv genoemde bedrag is wel uitzonderlijk zo niet extreem te noemen. Ik zou dan ook grote twijfels krijgen bij de oprechtheid en kwaliteit van de verkoper. Maar de verkopende partij moet ook de kans krijgen fouten te herstellen cq problemen op te lossen. Ik laat hier even in het midden hoe dat is opgelost.
Maar elk nadeel heeft ook zijn voordeel: alles wat je nu herstelt, verbetert en toevoegt is enkel investeren in de toekomst. Helaas hebben deze investeringen geen effect op de dagwaarde voor de verzekeraar. Daar zal dan periodiek een aparte taxatie voor moeten worden verricht. Hier is eerder al veel over gesproken op dit forum, het heeft geen zin om die discussie hier opnieuw te starten.
De investering die je nu gaat doen bij CG Carworks zal niet mals zijn, maar ik heb na het beoordelen van zijn werk het volste vertrouwen in het resultaat. Wijd er een apart topic aan, dan houden we die info mooi bij elkaar. Ben benieuwd!!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16