Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- eekhoorntje
- Berichten: 3343
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Golf 1.4 1390 cc 90Kw/122 Pk gekocht met Turbo uit 2010!
Deze sloper kon ik niet proefrijden maar prima basis van deze 2010 Euro 5a motor op kenteken.
Rondom schijven en DSG die nog lijkt te werken... wel kosten aan.
Deze met diverse Golf delen in een A2 bouwen is hele klus!
Met ook ECU en kabelboom moeten overzetten zak een Ex BHC dieselvrij worden!
Zelfde basis blok als AUA of BBY maar alles totaal anders, zoals Accu voorin?
0 garantie en zo meenemen en hopen dat alles goed is.
Gekocht op sloop in Stadskanaal en onderhouden door VAG specialist met papieren.
Na vriendelijk vragen en uitleg wat ik wilde kreeg ik onderhoud uitdraai zonder adres eigenaar....
Maar terug gaan voor garantie en geen leen auto beschikbaar?
Alles wat hij vind zal hij wel iets aan doen, en gebruikte delen?
Ik zit nu zelf ook met DSG bak en een revisie zag ik online €2850,- voor staan!
De BHC + wrak was samen al veel goedkoper!
Weet dat die dubbele koppeling en spoelen pure noodzaak en duur is.
Ik zag keurige uitdraai van elke 90.000 km bak spoelen elke 3 jaren en nu 190.000 km dus 10.000 km terug nog gedaan!
De schokbrekers waren bij deze Golf duidelijk versleten en zweterig.
Op APK stond binnenkort vervangen, en dan geen Audi-doc huismerk als Ridex!
Na de echte A2 assen monteren op de Golf naven?
Ik heb al Audi A8 velgen met iets andere steek klaar liggen zonder boren!
En wanneer klaar?
Een Golf 2010 dashboard lijkt veel hetzelfde maar ik weet hoeveel werk dat is!
En even bij onze A2 Dokter langs gaan?
Dat is erg ver weg en die zal gelijk de Paracetamol gaan slikken met zoveel zoekwerk!
De RDW heeft na eerder gekeurde nu minder moeite mits degelijk en professionele ombouw.
Volgende jaar, maar ik durf nu nog geen maand te noemen!
Zelf denk ik dat ik na aankoop A2 + Golf wrakken ruim 5x hoger bedrag zal uitkomen!
En voor onze vaste Foto vragers, de foto maak ik wel aan de achterzijde van de Shredder!
Golf 5 drs Station Comfort Line.
Deze sloper kon ik niet proefrijden maar prima basis van deze 2010 Euro 5a motor op kenteken.
Rondom schijven en DSG die nog lijkt te werken... wel kosten aan.
Deze met diverse Golf delen in een A2 bouwen is hele klus!
Met ook ECU en kabelboom moeten overzetten zak een Ex BHC dieselvrij worden!
Zelfde basis blok als AUA of BBY maar alles totaal anders, zoals Accu voorin?
0 garantie en zo meenemen en hopen dat alles goed is.
Gekocht op sloop in Stadskanaal en onderhouden door VAG specialist met papieren.
Na vriendelijk vragen en uitleg wat ik wilde kreeg ik onderhoud uitdraai zonder adres eigenaar....
Maar terug gaan voor garantie en geen leen auto beschikbaar?
Alles wat hij vind zal hij wel iets aan doen, en gebruikte delen?
Ik zit nu zelf ook met DSG bak en een revisie zag ik online €2850,- voor staan!
De BHC + wrak was samen al veel goedkoper!
Weet dat die dubbele koppeling en spoelen pure noodzaak en duur is.
Ik zag keurige uitdraai van elke 90.000 km bak spoelen elke 3 jaren en nu 190.000 km dus 10.000 km terug nog gedaan!
De schokbrekers waren bij deze Golf duidelijk versleten en zweterig.
Op APK stond binnenkort vervangen, en dan geen Audi-doc huismerk als Ridex!
Na de echte A2 assen monteren op de Golf naven?
Ik heb al Audi A8 velgen met iets andere steek klaar liggen zonder boren!
En wanneer klaar?
Een Golf 2010 dashboard lijkt veel hetzelfde maar ik weet hoeveel werk dat is!
En even bij onze A2 Dokter langs gaan?
Dat is erg ver weg en die zal gelijk de Paracetamol gaan slikken met zoveel zoekwerk!
De RDW heeft na eerder gekeurde nu minder moeite mits degelijk en professionele ombouw.
Volgende jaar, maar ik durf nu nog geen maand te noemen!
Zelf denk ik dat ik na aankoop A2 + Golf wrakken ruim 5x hoger bedrag zal uitkomen!
En voor onze vaste Foto vragers, de foto maak ik wel aan de achterzijde van de Shredder!
Golf 5 drs Station Comfort Line.

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
- Locatie: Zutphen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kentekenplaatverlichting van de club gekocht, inclusief de RVS schroeven en die vandaag even vervangen.
Ik had het geluk dat met wat liefde de verroestte schroeven er nog gewoon goed uitkwamen dus ik hoefde alleen maar de glaasjes te vervangen met de nieuwe RVS schroeven. Dat was even een fijne meevaller
Ik had het geluk dat met wat liefde de verroestte schroeven er nog gewoon goed uitkwamen dus ik hoefde alleen maar de glaasjes te vervangen met de nieuwe RVS schroeven. Dat was even een fijne meevaller

Vertel een over jou kosten wat is er aan gebeurt wanneer je ze hebt moeten maken en hoeveel je er mee hebt geredenEdwinvv schreef: ↑15 sep 2021, 19:12Klopt, maar ik begrijp niet dat men het normaal vindt na een dure aanschaf toch nog veel kosten achteraf te hebben. Zeker als de auto in zijn soort erg duur is geweest in aanschaf, en technisch is gecheckt door een ‘specialist’. Bij een prijs verwacht je ook enige kwaliteit.
Leg mij dat eens uit....
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De belasting van de dakdragers is max 50 kg als je rijdt. Maar als je stilstaat is een veel hogere belasting mogelijk.
- Edwinvv
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
- Locatie: Noordwijk
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heb ongeveer 3000 km gereden.
Vering en schokdempers vervangen/ thermostaat incl huis vervangen/ accu vervangen/ remtrommels vervangen/brandstof filter vervangen/olie motor en stuurbekrachtiging en versnellingsbak vervangen/koplampen vervangen incl mistlampen/wat schakelaars (licht oa) vervangen/auto laten uitlijnen/koelvloeistof aangevuld/poetsbeurt door pro/remmen laten controleren ivm slepend geluid. Ongetwijfeld nog iets vergeten. Wil alles echt goed hebben.
Maar wordt zo mooi autootje, hoor.
Vering schokdempers ook al zijn ze op dat moment ok een auto waar dat nooit aan gebeurd is kom je er aan toe rondje remmen is het zelfde.
Eigenlijk is juist bij een auto belangrijk wat nog nooit vervangen is.
Dat betekend dan dan de volgende dat allemaal nog moet doen accu dynamo condensor koppeling remmen .
Eigenlijk is juist bij een auto belangrijk wat nog nooit vervangen is.
Dat betekend dan dan de volgende dat allemaal nog moet doen accu dynamo condensor koppeling remmen .