Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vandaag de winterset en zomerset volledig gereinigd met Iron-X en in de WheelWax gezet. Wat is dat Iron-X toch een geweldig goedje! :mrgreen:
De winterset gaat morgen naar de stalling en de zomerset staat vanaf heden in de verkoop.
Geïnteresseerden kunnen deze advertentie raadplegen:
audi-a2-style-velgen-16-inch-inclusief-banden-t3094.html
De winterset gaat morgen naar de stalling en de zomerset staat vanaf heden in de verkoop.
Geïnteresseerden kunnen deze advertentie raadplegen:
audi-a2-style-velgen-16-inch-inclusief-banden-t3094.html
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
[quote="pocoloco"]Alu is gewoon lastig om te repareren , het is veel bewerkelijker dan staal.
Alu moet tijdens het uitdeuken verhit worden dat kan met een brander maar kwam er achter dat het alu van de A2 beter met een fohn verhit kan worden en het resultaat beter was.(als je een brander gebruikt zijn de molecule van alu pas na 12uur terug) Er is ook speciaal trek gereedschap voor alu .dit word erop gelijmd.
De Meeste schadehersteller die alu repareren hebben een alu toolkit met hamers en brander speciaal voor alu, met een gewone hamer zou je ijzer deeltjes in plaat kunnen slaan en dat gaat op den duur coroderen.
Het viel me niet eens tegen hoe goed het ging met deze A2 een dagje kloppen en schuren ,hij staat klaar om in de grondverf gezet te worden . :mrgreen:
[/quote]
Vandaag weer aan het werk in Den Haag bij het schadebedrijf waar ik een week geleden deze A2 heb gerepareerd .
De A2 stond klaar om afgeleverd te worden ,dus nog ff snel foto,s van het eind resutaat gemaakt.



Alu moet tijdens het uitdeuken verhit worden dat kan met een brander maar kwam er achter dat het alu van de A2 beter met een fohn verhit kan worden en het resultaat beter was.(als je een brander gebruikt zijn de molecule van alu pas na 12uur terug) Er is ook speciaal trek gereedschap voor alu .dit word erop gelijmd.
De Meeste schadehersteller die alu repareren hebben een alu toolkit met hamers en brander speciaal voor alu, met een gewone hamer zou je ijzer deeltjes in plaat kunnen slaan en dat gaat op den duur coroderen.
Het viel me niet eens tegen hoe goed het ging met deze A2 een dagje kloppen en schuren ,hij staat klaar om in de grondverf gezet te worden . :mrgreen:

Vandaag weer aan het werk in Den Haag bij het schadebedrijf waar ik een week geleden deze A2 heb gerepareerd .
De A2 stond klaar om afgeleverd te worden ,dus nog ff snel foto,s van het eind resutaat gemaakt.




- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Peter_Audi_A2"][quote="Rinus"]We gaan ons voorbereiden om richting de Harz te gaan.
[/quote]
En welk vervoermiddel gaat het worden?
De leukste 8-), de ruimste
, of de meest zuinige :idea: auto?[/quote]
We zijn met....de A2 gegaan. Waarom? Vrouwlief was nog steeds wat ziek, en we wilden niet het risico lopen, dat het "open rijden" een negatieve invloed op haar gezondheid nu zou hebben. Ik baalde er eerlijkheidshalve wel een beetje van, want zeker 3 mooie cabrio dagen gehad daar. Maar desalniettemin, geweldig genoten en heel veel gewandeld in de prachtige bossen daar. Vossen en herten gezien, en waarschijnlijk ook wilde zwijnen.
De kleine zilveren kogel deed gemiddeld 1 op 17 daar (en op de snelweg ongeveer constant 125 a 130 gereden, daar waar het mocht). In totaal 1250 Km weg getuft.

En welk vervoermiddel gaat het worden?
De leukste 8-), de ruimste

We zijn met....de A2 gegaan. Waarom? Vrouwlief was nog steeds wat ziek, en we wilden niet het risico lopen, dat het "open rijden" een negatieve invloed op haar gezondheid nu zou hebben. Ik baalde er eerlijkheidshalve wel een beetje van, want zeker 3 mooie cabrio dagen gehad daar. Maar desalniettemin, geweldig genoten en heel veel gewandeld in de prachtige bossen daar. Vossen en herten gezien, en waarschijnlijk ook wilde zwijnen.
De kleine zilveren kogel deed gemiddeld 1 op 17 daar (en op de snelweg ongeveer constant 125 a 130 gereden, daar waar het mocht). In totaal 1250 Km weg getuft.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Rinus"]
We zijn met....de A2 gegaan. Waarom? Vrouwlief was nog steeds wat ziek, en we wilden niet het risico lopen, dat het "open rijden" een negatieve invloed op haar gezondheid nu zou hebben. Ik baalde er eerlijkheidshalve wel een beetje van, want zeker 3 mooie cabrio dagen gehad daar. Maar desalniettemin, geweldig genoten en heel veel gewandeld in de prachtige bossen daar. Vossen en herten gezien, en waarschijnlijk ook wilde zwijnen.
De kleine zilveren kogel deed gemiddeld 1 op 17 daar (en op de snelweg ongeveer constant 125 a 130 gereden, daar waar het mocht). In totaal 1250 Km weg getuft.[/quote]
Dat is idd. jammer, was met de kap dicht rijden geen optie? Belangrijk dat je desondanks toch leuke dagen hebt samen
met de wederhelft.
De zomer is nog niet eens begonnen, er zullen nog best mooie dagen komen.
De A2 is in ieder geval weer goed losgereden ... 8-)
@Pocoloco, ziet er weer keurig uit. Alsof er nooit een kras op heeft gezeten ....
Alleen wel jammer van die wielkapjes, die hadden er voor het mooi ook vernieuwd moeten worden.
We zijn met....de A2 gegaan. Waarom? Vrouwlief was nog steeds wat ziek, en we wilden niet het risico lopen, dat het "open rijden" een negatieve invloed op haar gezondheid nu zou hebben. Ik baalde er eerlijkheidshalve wel een beetje van, want zeker 3 mooie cabrio dagen gehad daar. Maar desalniettemin, geweldig genoten en heel veel gewandeld in de prachtige bossen daar. Vossen en herten gezien, en waarschijnlijk ook wilde zwijnen.
De kleine zilveren kogel deed gemiddeld 1 op 17 daar (en op de snelweg ongeveer constant 125 a 130 gereden, daar waar het mocht). In totaal 1250 Km weg getuft.[/quote]
Dat is idd. jammer, was met de kap dicht rijden geen optie? Belangrijk dat je desondanks toch leuke dagen hebt samen
met de wederhelft.
De zomer is nog niet eens begonnen, er zullen nog best mooie dagen komen.
De A2 is in ieder geval weer goed losgereden ... 8-)
@Pocoloco, ziet er weer keurig uit. Alsof er nooit een kras op heeft gezeten ....

Alleen wel jammer van die wielkapjes, die hadden er voor het mooi ook vernieuwd moeten worden.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

vroeg jij je ook af waar eigenlijk die stang voor op het dashboard aan de bijrijders kant voor is? juist ja voor de doos tissues!
hock:
Op de achterbank van deze groene A2 (niet op de foto zichtbaar) is een kinderzitje gemonteerd!

Op de achterbank van deze groene A2 (niet op de foto zichtbaar) is een kinderzitje gemonteerd!
" Alleen wrijving geeft glans"
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Die tissues zijn denk ik hiervoor bedoelt
http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/11 ... -op-de-weg
Of de vrouw heeft inderdaad spijt van het kind? :roll:
Dat bedoel je toch @advanced?
http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/11 ... -op-de-weg
Of de vrouw heeft inderdaad spijt van het kind? :roll:
Dat bedoel je toch @advanced?

- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Nieuwe uitlaten onder de Monza gezet. Ik had ze al 7 jaar op de plank liggen (ik dacht, dat de uitlaat toen bij aanschaf van de auto het maar een jaartje zou uithouden vanwege een rammel, die er in zat), maar nu dan toch eindelijk gebruikt, omdat een van de middendempers plots dan toch lek was (was flink aan het blazen) en de achterdemper er ook aan zat te komen.
Uitlaten voor de Monza zijjn haast totaal "unobtainable" geworden (heel af en toe vind je nog wel eens een deel). Toendertijd een gehele uitlaat bijelkaar gesprokkelt (NOS), en dat was toen al moeilijk. Heb nu nog twee voorpijpen en nog een achterdemper op spare liggen. Maar nu kan ik er weer jaren tegen.
En gelijk van die vervelende rammel nu af (vooral bij koude uitlaat en stationair), waar ik gewoon 7 jaar mee gereden heb
En de auto maar eens vertroeteld. Eerst wassen en daarna in de was gezet. Was het gisteren erg goed weer voor.
Uitlaten voor de Monza zijjn haast totaal "unobtainable" geworden (heel af en toe vind je nog wel eens een deel). Toendertijd een gehele uitlaat bijelkaar gesprokkelt (NOS), en dat was toen al moeilijk. Heb nu nog twee voorpijpen en nog een achterdemper op spare liggen. Maar nu kan ik er weer jaren tegen.
En gelijk van die vervelende rammel nu af (vooral bij koude uitlaat en stationair), waar ik gewoon 7 jaar mee gereden heb



En de auto maar eens vertroeteld. Eerst wassen en daarna in de was gezet. Was het gisteren erg goed weer voor.