Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ja, een handig plankje is het zeker.
Maar meer verrast ben ik door foto’s van onze knabbelende vriend. Complimenten Dirck!
Maar meer verrast ben ik door foto’s van onze knabbelende vriend. Complimenten Dirck!
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Warempel, komen er nu toch foto's van Dirck? En nog scherp ook!
Nou kerel, je hebt jezelf overtroffen. Dat riekt naar meer, maar alleen relevant hè
Nou kerel, je hebt jezelf overtroffen. Dat riekt naar meer, maar alleen relevant hè

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Nooduitgang gemaakt!
Ik had ooit een A2 met lege accu en draadje was nog heel maar dit clipje is een ramp....
Zo kreeg je achterklep voor werkende Accu wissel makkelijker!
En voor de klagers, mooi wazig touwtje!
Ik had ooit een A2 met lege accu en draadje was nog heel maar dit clipje is een ramp....
- Bijlagen
-
- IMG-20220323-WA0001.jpg (230.46 KiB) 1916 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- toutdroit
- Audi A2 clublid
Dalijk denken ze nog dat dit een bedreigfoto is met een strop die klaar hangt 

In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Nou Dirck, ik vind het wazige draadje wel meevallen! Ik kreeg wel een stijve nek omdat de foto op zijn kant staat.eekhoorntje schreef: ↑23 mar 2022, 09:12Nooduitgang gemaakt!

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Niets foto dwars, klep open en touwtje hangt....
en de strop, kijk naar de draden in achterruit en precies genoeg voor een hand doorheen...
Als nodig moet je normaal schroevendraaier of zo in gaatje steken, want oudere harde plastic zit vaak flink vast.
Zo is het makkelijker over achterbank hangende klep te openen bij een stroom storing.
Net als de klep onder dubbelle bodem een handgreepje gemaakt.
en de strop, kijk naar de draden in achterruit en precies genoeg voor een hand doorheen...
Als nodig moet je normaal schroevendraaier of zo in gaatje steken, want oudere harde plastic zit vaak flink vast.
Zo is het makkelijker over achterbank hangende klep te openen bij een stroom storing.
Net als de klep onder dubbelle bodem een handgreepje gemaakt.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Paulus
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Vandaag tijdens de sleutelmeeting nog een brandstoffilter vervangen. Door de vorige keer, die van de A2 van mijn zoon, was ik gealarmeerd. Nu dus die van mijn eigen auto vervangen:
Er zijn weinig garages die het filter vervangen, ook niet bij een grote beurt.
Thuisgekomen heb ik de oude doorgezaagd:
De foto zegt genoeg.Er zijn weinig garages die het filter vervangen, ook niet bij een grote beurt.
- HansJan
- Moderator
Het was weer een zinvolle dag @Paulus!
Dat filter ziet er niet best uit. Nou ben ik wel benieuwd naar een verklaring waarom dit filter zo zwart is. De brandstof gaat er immers schoon in, filter zorgt er enkel voor dat er in het injectiesysteem geen vuil uit de tank (residu) kan komen. Jij als techneut hebt er vast wel een verklaring voor
Dat filter ziet er niet best uit. Nou ben ik wel benieuwd naar een verklaring waarom dit filter zo zwart is. De brandstof gaat er immers schoon in, filter zorgt er enkel voor dat er in het injectiesysteem geen vuil uit de tank (residu) kan komen. Jij als techneut hebt er vast wel een verklaring voor

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16