Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Defa systeem werkt perfect, heb het al jaren in de Passat.
Heb wel wat foto's gemaakt, als ik tijd heb zal ik er een paar uploaden.
Zitten nu rond het 0 punt, beetje het kwakkelen van het begin van de winter.
Staat weer sneeuw op dinsdag verwacht..........
Heb wel wat foto's gemaakt, als ik tijd heb zal ik er een paar uploaden.
Zitten nu rond het 0 punt, beetje het kwakkelen van het begin van de winter.
Staat weer sneeuw op dinsdag verwacht..........
Ik heb sinds vorig jaar ook zo'n Defa in mijn Volvo 245. Hij past niet in mijn garage en we hebben geen car port dus hij staat altijd buiten in weer en wind. Stekker in de grill, tijdschakelaar eraan en nooit meer ijskrabben 's ochtends (er zit wat vierkante meter glas op zo'n 245). Instappen in een warm interieur en geen koude starts meer omdat het koelwater van het motorblok al opgewarmd is. Bevalt mij goed (kan ik 10 minuten langer in bed blijven liggen). Op het Duitse A2 forum staat ook ergens een verslag van een A2 rijder met een Defa koelwaterverwarming en interieurverwarming.
Vanmiddag om 15:30 thuisgekomen en aan de slag gegaan met de halfjaarlijkse wielen-wissel. Had bij Conrad.nl een momentsleutel gekocht voor 25 euro, waarmee ik vrij nauwkeurig ervoor kan zorgen dat ik de bouten niet te hard of niet hard genoeg vastdraai. Twijfelde eerst aan de kwaliteit, maar werkt echt prima.
Verder zomervelgen die onder de auto vandaan kwamen schoongemaakt met CarPro TRIX en een Mothers Wheel Brush. Was in zo'n 5 minuten per velg klaar.
Zometeen even naar de BP hier in de buurt om de banden op juiste spanning te zetten. Met mijn thuiscompressortje van de Aldi kan ik dit niet nauwkeurig genoeg bepalen.
De banden op mijn achtervelgen van de winterset waren verdacht slap. Even in de gaten houden.. Als alles in orde is laat ik ze denk ik met stikstof afvullen.
Verder zomervelgen die onder de auto vandaan kwamen schoongemaakt met CarPro TRIX en een Mothers Wheel Brush. Was in zo'n 5 minuten per velg klaar.
Zometeen even naar de BP hier in de buurt om de banden op juiste spanning te zetten. Met mijn thuiscompressortje van de Aldi kan ik dit niet nauwkeurig genoeg bepalen.
De banden op mijn achtervelgen van de winterset waren verdacht slap. Even in de gaten houden.. Als alles in orde is laat ik ze denk ik met stikstof afvullen.
GOEDE MORGEN,
Gister (donderdag) uiteraard gewerkt (werk in de beveiliging) tot 14:00. Daarna A2tje naar garage gebracht. Rechtsachter wiellager laten vervangen. Deze was versleten.
En een nieuwe bobine er in gezet. Had namelijk eentje in van de ANWB die deze erin had gezet met borg. Deze zal ik vandaag terug brengen en mijn 50euries weer ontvangen voor de borg.
Ben nu inmiddels al aan het werk 06:00 uur begonnen en wekker ging om 04:15. Daarna lekker naar huis. Mijn kleine meisje is ziek en heb zo goed als niet geslapen. Dus ga lekker slapen als ik thuis ben.
Nou bij deze ''wat heb ik gister gedaan EN wat ga ik vandaag doen.
Beste forum-leden heb een goede gezegende dag!!!!

Gister (donderdag) uiteraard gewerkt (werk in de beveiliging) tot 14:00. Daarna A2tje naar garage gebracht. Rechtsachter wiellager laten vervangen. Deze was versleten.
En een nieuwe bobine er in gezet. Had namelijk eentje in van de ANWB die deze erin had gezet met borg. Deze zal ik vandaag terug brengen en mijn 50euries weer ontvangen voor de borg.
Ben nu inmiddels al aan het werk 06:00 uur begonnen en wekker ging om 04:15. Daarna lekker naar huis. Mijn kleine meisje is ziek en heb zo goed als niet geslapen. Dus ga lekker slapen als ik thuis ben.
Nou bij deze ''wat heb ik gister gedaan EN wat ga ik vandaag doen.
Beste forum-leden heb een goede gezegende dag!!!!
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Gisteren op de terugweg naar huis even langs de Audi dealer gehobbelt en een nieuwe G2/G62 sensor gehaald. Want hij wilde soms met halfwarm blok maar beroerd starten. De A2 lekker in de garage gereden, deur dicht, muziekje aan, werkpak aan en op mijn gemakkie de oude eruit gehaald en de nieuwe sensor eringezet. Klein beetje G12 terug in het expansievat, even ontluchten met draaiende motor en klaar. Was in plm 3 kwartier gedaan.
Tipje. Als je dit klusje zelf wilt doen, en dat kan gemakkelijk, bindt dan het klemmetje vast met een dun touwtje (ik heb het gedaan met vislijn). Als deze per ongeluk wegspringt, kun je hem zo terugvissen uit de motorruimte.
En zet een ruime bak onder je motorblok om de koelvloeistof op te vangen (ik gebruik een grote oude kattebak
) Niks op de vloer gemorst.
Tipje. Als je dit klusje zelf wilt doen, en dat kan gemakkelijk, bindt dan het klemmetje vast met een dun touwtje (ik heb het gedaan met vislijn). Als deze per ongeluk wegspringt, kun je hem zo terugvissen uit de motorruimte.
En zet een ruime bak onder je motorblok om de koelvloeistof op te vangen (ik gebruik een grote oude kattebak

- Rinus
Gisteren wezen proefrijden met 2 Audi 80 cabrio's, die ik op de "te bekijken" lijst had staan. Deze waren beide uitgerusr met het 2.6E blok. Wat een fijne motor zeg is dat. Vanavond weer een ander exemplaar.
- Rinus
[quote="rolf"]Zo Rinus, je laat er geen gras over groeien! :mrgreen:[/quote]
Tja, Rolf, als ik iets in mijn hoofd heb... Zo heb ik toentertijd ook de beslissiing genomen om maar eens echt naar een A2 te gaan kijken. Vrouwlief had het er al zowat een jaar over, maar nog steeds niks concreet. En toen ik maar gaan zoeken naar een A2-tje. En zie daar, het apparaatje staat er al weer een tijdje. En ik ben al een tijdje bezig met zo'n cabrio, maar elke keer kwam er iets tussen, zodat ik niet daadwerkelijk op zoek kon. Maar nu dus wel.
Tja, Rolf, als ik iets in mijn hoofd heb... Zo heb ik toentertijd ook de beslissiing genomen om maar eens echt naar een A2 te gaan kijken. Vrouwlief had het er al zowat een jaar over, maar nog steeds niks concreet. En toen ik maar gaan zoeken naar een A2-tje. En zie daar, het apparaatje staat er al weer een tijdje. En ik ben al een tijdje bezig met zo'n cabrio, maar elke keer kwam er iets tussen, zodat ik niet daadwerkelijk op zoek kon. Maar nu dus wel.
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kijk nog even op het www.audiforum.nl voor wat aandachtspunten........
http://www.audiforum.nl/forum/aankoopad ... -98-a.html
http://www.audiforum.nl/forum/aankoopad ... -98-a.html