Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="Smarty707"]Ben benieuwd of je meer km's eruit geperst krijgt met GTL.
Na bijna 2 jaar tevreden met SHELL GTL rondgetuft enkele keertjes met GTL van Firezone erin. Bijna een halve liter per 100 km meerverbruik met Firezone GTL.
Voordeel is wel dat bij GTL gebruik de olie veel langer schoon blijft en je EGR schoner uitziet.
Motortje loopt ook stiller en trillingsarmer.[/quote]
Toch vind ik 10 cent per liter best duur!
We hebben een rare regering. Als iets milieuvriendelijk is bijv. GTL, E10 of autogas dan moet dat altijd duurder dan de vervuilende producten.
In Duitsland is E10 weer goedkoper dan de meer vervuilende Euro 95. Daar begrijpen ze het wel. :roll:
Na bijna 2 jaar tevreden met SHELL GTL rondgetuft enkele keertjes met GTL van Firezone erin. Bijna een halve liter per 100 km meerverbruik met Firezone GTL.
Voordeel is wel dat bij GTL gebruik de olie veel langer schoon blijft en je EGR schoner uitziet.
Motortje loopt ook stiller en trillingsarmer.[/quote]
Toch vind ik 10 cent per liter best duur!
We hebben een rare regering. Als iets milieuvriendelijk is bijv. GTL, E10 of autogas dan moet dat altijd duurder dan de vervuilende producten.
In Duitsland is E10 weer goedkoper dan de meer vervuilende Euro 95. Daar begrijpen ze het wel. :roll:
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="Rinus"]Net terug van een paar daagjes Parijs. Verjaardagskadootje van partnerlief.[/quote]
Soms zijn een paar dagen lekkerder dan 2 volle weken.
Soms zijn een paar dagen lekkerder dan 2 volle weken.
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gisteravond een verassingsbezoek: Er draaide een A4 1.8T sedan met NL kenteken het pad op.................we wisten echt van niets.
Zaterdag nog een wiellager van de Passat vervangen.
Als je dat zelf doet en je moet de centrale wielmoer nog een bepaalde hoekverdraaing geven na torquen dan doe ik dat op deze manier, schiet je dop er nooit vanaf:
(Zet een puntje tippex op de boutkop, dan kun je zien hoever je al gedraaid hebt)
De A2 had een leuke km stand;
Zaterdag nog een wiellager van de Passat vervangen.
Als je dat zelf doet en je moet de centrale wielmoer nog een bepaalde hoekverdraaing geven na torquen dan doe ik dat op deze manier, schiet je dop er nooit vanaf:
(Zet een puntje tippex op de boutkop, dan kun je zien hoever je al gedraaid hebt)
De A2 had een leuke km stand;
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
[quote="rolf"]Gisteravond een verassingsbezoek: Er draaide een A4 1.8T sedan met NL kenteken het pad op.................we wisten echt van niets.
Zaterdag nog een wiellager van de Passat vervangen.
Als je dat zelf doet en je moet de centrale wielmoer nog een bepaalde hoekverdraaing geven na torquen dan doe ik dat op deze manier, schiet je dop er nooit vanaf:
(Zet een puntje tippex op de boutkop, dan kun je zien hoever je al gedraaid hebt)
De A2 had een leuke km stand;[/quote]
Leuk dat je ouders zo onverwacht komen, maar ze zijn welkom toch? :lol:
Hoe bevalt de 1.8T?
Heb je geen storing in je dashboard?
Zaterdag nog een wiellager van de Passat vervangen.
Als je dat zelf doet en je moet de centrale wielmoer nog een bepaalde hoekverdraaing geven na torquen dan doe ik dat op deze manier, schiet je dop er nooit vanaf:
(Zet een puntje tippex op de boutkop, dan kun je zien hoever je al gedraaid hebt)
De A2 had een leuke km stand;[/quote]
Leuk dat je ouders zo onverwacht komen, maar ze zijn welkom toch? :lol:
Hoe bevalt de 1.8T?
Heb je geen storing in je dashboard?

- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ja, dat is zeker leuk, wij zijn niet van die agenda mensen...........
Iedereen was uitermate verrast, met name de kinderen.
Je staat toch ff raar te kijken als ze onverwacht het pad op draaien.
De A4 is helemaal top, is niet te vergelijken.
Ze hebben het stiekum in 2 dagen gereden.
Met de A2 was dat toch een stuk vermoeiender, logisch.
Volgend weekend maar eens een glimglim behandelingetje geven........... :mrgreen:
Iedereen was uitermate verrast, met name de kinderen.
Je staat toch ff raar te kijken als ze onverwacht het pad op draaien.
De A4 is helemaal top, is niet te vergelijken.
Ze hebben het stiekum in 2 dagen gereden.
Met de A2 was dat toch een stuk vermoeiender, logisch.
Volgend weekend maar eens een glimglim behandelingetje geven........... :mrgreen:
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
[quote="rolf"]
Zaterdag nog een wiellager van de Passat vervangen.
Als je dat zelf doet en je moet de centrale wielmoer nog een bepaalde hoekverdraaing geven na torquen dan doe ik dat op deze manier, schiet je dop er nooit vanaf:
(Zet een puntje tippex op de boutkop, dan kun je zien hoever je al gedraaid hebt)
;[/quote]
die laatste 180 graden zijn het leukst!!
2 uurtjes geleden ook 1 gedaan van golf 200Nm en 180 graden!
alles onder de 100Nm is voor watjes , daarboven is voor de echte mannen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zaterdag nog een wiellager van de Passat vervangen.
Als je dat zelf doet en je moet de centrale wielmoer nog een bepaalde hoekverdraaing geven na torquen dan doe ik dat op deze manier, schiet je dop er nooit vanaf:
(Zet een puntje tippex op de boutkop, dan kun je zien hoever je al gedraaid hebt)
;[/quote]
die laatste 180 graden zijn het leukst!!
2 uurtjes geleden ook 1 gedaan van golf 200Nm en 180 graden!
alles onder de 100Nm is voor watjes , daarboven is voor de echte mannen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="koop9"]die laatste 180 graden zijn het leukst!!
2 uurtjes geleden ook 1 gedaan van golf 200Nm en 180 graden!
alles onder de 100Nm is voor watjes , daarboven is voor de echte mannen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
200Nm + 180 graden rocks! :mrgreen:
2 uurtjes geleden ook 1 gedaan van golf 200Nm en 180 graden!
alles onder de 100Nm is voor watjes , daarboven is voor de echte mannen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
200Nm + 180 graden rocks! :mrgreen:
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Afgelopen weken een offerte rondje gedaan bij verschillende RVS uitlatenboeren. Het is uiteindelijk EPS geworden (hebben al uitlaten voor Cabriolets gemaakt, dus hebben de ervaring al) en de mijne gaat de 30ste augustus onder het mes.
De dakloze gaat een RVS uitlaat krijgen, vanaf het spruitstuk, met sportkat (zodat de auto z'n emmissienorm blijft halen, maar wel een betere flow heeft), een kleine (of geen middendemper, daar ben ik nog niet uit), achterdemper en met plm hetzelfde eindstuk als wat er nu op zit (rond ovaal). Geen dubbel eindstuk links en rechts, vind ik niet mooi bij de Cabriolet. Ik wil een wat donkerder geluid, maar absoluut niet een overheersend gebrul, zeker niet als ik open rij.
Ik ga foto's maken tijdens de gehele operatie, dus die zien jullie vanzelf wel komen.
De dakloze gaat een RVS uitlaat krijgen, vanaf het spruitstuk, met sportkat (zodat de auto z'n emmissienorm blijft halen, maar wel een betere flow heeft), een kleine (of geen middendemper, daar ben ik nog niet uit), achterdemper en met plm hetzelfde eindstuk als wat er nu op zit (rond ovaal). Geen dubbel eindstuk links en rechts, vind ik niet mooi bij de Cabriolet. Ik wil een wat donkerder geluid, maar absoluut niet een overheersend gebrul, zeker niet als ik open rij.
Ik ga foto's maken tijdens de gehele operatie, dus die zien jullie vanzelf wel komen.
- Sturdygurdy
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 24 feb 2014, 18:30
Naar de sloop geweest en Eddy van wat mooie nieuwe onderdelen voorzien: ventilatorrooster, tankknopje, handremhoes en plastic dingetje om die haken in de achterbak.

Deze is dus nog wat kaler.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Deze is dus nog wat kaler.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk