Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Audi_gekkie
[quote="rolf"]Hij is klaar, het is hier zo een slecht weer geweest dat ik nog geen behoorlijke foto buiten heb kunnen nemen, hij staat nog steeds in de garage..........[/quote]
Ja Noorwegen...
Het is hier in Nederland al wekenlang 60gr C! :lol: Of was het nou Fahrenheit? :roll:
Ja Noorwegen...
Het is hier in Nederland al wekenlang 60gr C! :lol: Of was het nou Fahrenheit? :roll:
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vandaag de A2 mee op pad genomen naar familiebezoek in Winterswijk en daarna een ommetje via Duitsland naar huis genomen. Onderweg de tank bij de Aral met Super Plus (octaan 98) volgegooid voor €1,55 per liter! Dat is lekker tanken ... :mrgreen:

En op de Oberhausen Strecke een flink stuk plankgas gereden, de auto blijft met 180 km/h op de klok toch verrassend stabiel met de Koni's en het motor geluid was ook niet overdreven. Happy driving!
Bij Audi in Kleve de onderdelen opgehaald voor vervanging stabilisatorstangrubbers en koppelstangen. Wordt vervolgd.

En op de Oberhausen Strecke een flink stuk plankgas gereden, de auto blijft met 180 km/h op de klok toch verrassend stabiel met de Koni's en het motor geluid was ook niet overdreven. Happy driving!
Bij Audi in Kleve de onderdelen opgehaald voor vervanging stabilisatorstangrubbers en koppelstangen. Wordt vervolgd.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
[quote="HansJan"]
[/quote]
Zo hard heb ik nog niet met de A2 gereden, kan alleen nog in Duitsland (zo lang als het duurt ...)
Hoe is het met het olie/benzineverbruik na de grote motorschoonmaak?
[/quote]
Zo hard heb ik nog niet met de A2 gereden, kan alleen nog in Duitsland (zo lang als het duurt ...)
Hoe is het met het olie/benzineverbruik na de grote motorschoonmaak?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Sturdygurdy
Dagje een Mazda MX5 gehuurd, fantastisch!

Tourtje omgeving utrecht.
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
- HansJan
- Moderator
[quote="Peter_Audi_A2"]Hoe is het met het olie/benzineverbruik na de grote motorschoonmaak?[/quote]
Het brandstofverbruik is nog niet veel beter geworden. Mijn vrouw rijdt hoofdzakelijk de kortere stukken en daarmee zitten we nog steeds op hetzelfde gemiddelde. Vandaag hebben we de dagteller na 480km op 0 gezet met exact 39 liter verse brandstof aan boord. Dat is gemiddeld 1:12,3. Nu heb ik wel stevig gereden, dus dat draagt ook niet bij aan een optimaal verbruik. De beste rit was op 30 mei (de dag van de meeting), toen reed ik gemiddeld 1:15,7.
Olie ver/gebuik heb ik nog niet vastgesteld. De peilstok laat zich zo slecht aflezen dat ik geen idee heb hoe ik dat goed kan controleren. Maar tot dusver nog geen olie aangevuld en we zijn inmiddels alweer 2000km verder. Fingers crossed! Wel wil ik de carterontluchting nog reinigen, dat is nog niet gedaan. En de EGR preventief reinigen lijkt me ook geen overbodige luxe.
Het brandstofverbruik is nog niet veel beter geworden. Mijn vrouw rijdt hoofdzakelijk de kortere stukken en daarmee zitten we nog steeds op hetzelfde gemiddelde. Vandaag hebben we de dagteller na 480km op 0 gezet met exact 39 liter verse brandstof aan boord. Dat is gemiddeld 1:12,3. Nu heb ik wel stevig gereden, dus dat draagt ook niet bij aan een optimaal verbruik. De beste rit was op 30 mei (de dag van de meeting), toen reed ik gemiddeld 1:15,7.
Olie ver/gebuik heb ik nog niet vastgesteld. De peilstok laat zich zo slecht aflezen dat ik geen idee heb hoe ik dat goed kan controleren. Maar tot dusver nog geen olie aangevuld en we zijn inmiddels alweer 2000km verder. Fingers crossed! Wel wil ik de carterontluchting nog reinigen, dat is nog niet gedaan. En de EGR preventief reinigen lijkt me ook geen overbodige luxe.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Audi_gekkie
Vrijdag al :oops: de Privacy Shades die ik van @Marc had gekocht bevestigd.
Ziet er super uit.
Het tweedelige zonnescherm voor de achterruit laat ik voor wat het is, immers ik heb er een originele zonnerollo in zitten.
Ziet er super uit.
Het tweedelige zonnescherm voor de achterruit laat ik voor wat het is, immers ik heb er een originele zonnerollo in zitten.
- rolf
[quote="HansJan"] Wel wil ik de carterontluchting nog reinigen, dat is nog niet gedaan. En de EGR preventief reinigen lijkt me ook geen overbodige luxe.[/quote]
Als je EGR geen problemen geeft zou ik hem lekker laten zitten, bij mij was er nauwlijks vuil te bespeuren.
Gasklep reinigen kan heel nuttig zijn, kan je gelijk in het egr pijpje gluren.
Als je EGR geen problemen geeft zou ik hem lekker laten zitten, bij mij was er nauwlijks vuil te bespeuren.
Gasklep reinigen kan heel nuttig zijn, kan je gelijk in het egr pijpje gluren.
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Sturdygurdy"]Dagje een Mazda MX5 gehuurd, fantastisch!

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk[/quote]
Blijft een hartstikke leuke roadster. Kun je gelijk het cabrio gevoel ondergaan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk[/quote]
Blijft een hartstikke leuke roadster. Kun je gelijk het cabrio gevoel ondergaan.