Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Met de volgende blondine op de A50 een autodans gedaan op de muziek uit 'Die verrückte halbe Stunde' van onze #1 radio presentator Edwin Evers.
Briljant, wat een begin van deze dag! :mrgreen:
Briljant, wat een begin van deze dag! :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Audi_gekkie
[quote="HansJan"]Met de volgende blondine op de A50 een autodans gedaan op de muziek uit 'Die verrückte halbe Stunde' van onze #1 radio presentator Edwin Evers.
Briljant, wat een begin van deze dag! :mrgreen:[/quote]
Wat moet ik mij voorstellen bij een autodans?
Met de auto slalommen op de weg of misschien op de auto dansen? :lol:
Briljant, wat een begin van deze dag! :mrgreen:[/quote]
Wat moet ik mij voorstellen bij een autodans?
Met de auto slalommen op de weg of misschien op de auto dansen? :lol:
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
[quote="HansJan"][quote="Peter_Audi_A2"]Hoe is het met het olie/benzineverbruik na de grote motorschoonmaak?[/quote]
Het brandstofverbruik is nog niet veel beter geworden. Mijn vrouw rijdt hoofdzakelijk de kortere stukken en daarmee zitten we nog steeds op hetzelfde gemiddelde. Vandaag hebben we de dagteller na 480km op 0 gezet met exact 39 liter verse brandstof aan boord. Dat is gemiddeld 1:12,3. Nu heb ik wel stevig gereden, dus dat draagt ook niet bij aan een optimaal verbruik. De beste rit was op 30 mei (de dag van de meeting), toen reed ik gemiddeld 1:15,7.
Olie ver/gebuik heb ik nog niet vastgesteld. De peilstok laat zich zo slecht aflezen dat ik geen idee heb hoe ik dat goed kan controleren. Maar tot dusver nog geen olie aangevuld en we zijn inmiddels alweer 2000km verder. Fingers crossed! Wel wil ik de carterontluchting nog reinigen, dat is nog niet gedaan. En de EGR preventief reinigen lijkt me ook geen overbodige luxe.[/quote]
Ik heb bij de laatste beurt/apk afgelopen januari de carterontluchting laten schoonmaken. Het heeft voor mij
voor zowel het olie- als het benzineverbruik niets uitgemaakt. Zit zo rond de 1 op 14 op benzine, waarbij ik de kortere
ritten zoveel mogelijk probeer te vermijden (niet erg gelukt door het regenachtige weer de laatste weken ... :cry:
Op de snelweg rij ik de toegestane snelheid, dus ik weet wel waar het aan ligt ...
Misschien net als Audi-Gekkie de snelheid eens begrenzen op 80 km/h ....
Het brandstofverbruik is nog niet veel beter geworden. Mijn vrouw rijdt hoofdzakelijk de kortere stukken en daarmee zitten we nog steeds op hetzelfde gemiddelde. Vandaag hebben we de dagteller na 480km op 0 gezet met exact 39 liter verse brandstof aan boord. Dat is gemiddeld 1:12,3. Nu heb ik wel stevig gereden, dus dat draagt ook niet bij aan een optimaal verbruik. De beste rit was op 30 mei (de dag van de meeting), toen reed ik gemiddeld 1:15,7.
Olie ver/gebuik heb ik nog niet vastgesteld. De peilstok laat zich zo slecht aflezen dat ik geen idee heb hoe ik dat goed kan controleren. Maar tot dusver nog geen olie aangevuld en we zijn inmiddels alweer 2000km verder. Fingers crossed! Wel wil ik de carterontluchting nog reinigen, dat is nog niet gedaan. En de EGR preventief reinigen lijkt me ook geen overbodige luxe.[/quote]
Ik heb bij de laatste beurt/apk afgelopen januari de carterontluchting laten schoonmaken. Het heeft voor mij
voor zowel het olie- als het benzineverbruik niets uitgemaakt. Zit zo rond de 1 op 14 op benzine, waarbij ik de kortere
ritten zoveel mogelijk probeer te vermijden (niet erg gelukt door het regenachtige weer de laatste weken ... :cry:
Op de snelweg rij ik de toegestane snelheid, dus ik weet wel waar het aan ligt ...
Misschien net als Audi-Gekkie de snelheid eens begrenzen op 80 km/h ....

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- rolf
Ging voor een paar verse zaagschoenen en kwam terug met zaagschoenen en een verse kettingzaag. :mrgreen:
Kreeg een mooi aanbod met een leuke korting, vooruut dan maar.
Was al op zoek naar een wat zwaardere zaag, mijn dappere MS170 schoot af en toe wel wat te kort.
Hou hem er wel bij, lekker licht om zijtakken eraf te zagen.
Van m'n pa en ma kreeg ik nog een leuke garage aanvulling, stond al een tijdje op m'n lijstje.
Een oprol automaat met persluchtslang, 15m.
Kreeg een mooi aanbod met een leuke korting, vooruut dan maar.
Was al op zoek naar een wat zwaardere zaag, mijn dappere MS170 schoot af en toe wel wat te kort.
Hou hem er wel bij, lekker licht om zijtakken eraf te zagen.
Van m'n pa en ma kreeg ik nog een leuke garage aanvulling, stond al een tijdje op m'n lijstje.
Een oprol automaat met persluchtslang, 15m.

- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De uitlaat zit eronder, inclusief sportkat. Ze doen het daar bij EPS wel erg netjes, hoor. En alleen de dempers worden aan de buizen gelast, meer niet. Alie krommingen in de buizen worden gemaakt met een buizenbuig machine.
Het geluid, kon ik zelf bepalen, in samenwerking met Jan de monteur daar bepaalt. Is nu dieper, meer sonoor, maar absoluut niet overheersend. Het eindstuk is haast precies hetzelfde als het origineel, alleen dan wel dubbelwandig. Achterste demper is gewoon 1 pjp door de pot heen, dus geen bochten of extra demping erin.
Vervangen was wel nodig. Vulling van de oude kat zat los, zodat deze soms de uitlaat verstopte (verklaart waarschijnlijk het soms hikken soms als het blok koud was) en het gerammel is nu ook weg. Middendemper was toch ook al op verschillende plekken soms doorgeroest bij de buitenste mantel (is tie nog wel gasdicht) en we konden constateren, dat het nog de originele uitlaat was, want nergens nog verbindingsstukje gebruikt, dus 23 jaar oud. Ik heb het idee, dat het blok nu lekkerder oppakt (vrije doorgang van gassen weer) en uiteraard is de 5 pitter roffel nu mooier hoorbaar.
Nou, weer wat gedaan

Op de brug

Eerst sportkat gmnonteerd.

middenpijp

Middendemper

Pijp over de as (zoals het ook origineel is).

Achterdemper plus eindstuk.
Het geluid, kon ik zelf bepalen, in samenwerking met Jan de monteur daar bepaalt. Is nu dieper, meer sonoor, maar absoluut niet overheersend. Het eindstuk is haast precies hetzelfde als het origineel, alleen dan wel dubbelwandig. Achterste demper is gewoon 1 pjp door de pot heen, dus geen bochten of extra demping erin.
Vervangen was wel nodig. Vulling van de oude kat zat los, zodat deze soms de uitlaat verstopte (verklaart waarschijnlijk het soms hikken soms als het blok koud was) en het gerammel is nu ook weg. Middendemper was toch ook al op verschillende plekken soms doorgeroest bij de buitenste mantel (is tie nog wel gasdicht) en we konden constateren, dat het nog de originele uitlaat was, want nergens nog verbindingsstukje gebruikt, dus 23 jaar oud. Ik heb het idee, dat het blok nu lekkerder oppakt (vrije doorgang van gassen weer) en uiteraard is de 5 pitter roffel nu mooier hoorbaar.
Nou, weer wat gedaan

Op de brug

Eerst sportkat gmnonteerd.

middenpijp

Middendemper

Pijp over de as (zoals het ook origineel is).

Achterdemper plus eindstuk.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Ziet er weer keurig uit, de auto kan er weer 23 jaar tegen ...
Zijn hier en daar ook de bevestigingen van de hitteschilden vernieuwd?
Is de auto door de vorige eigenaren alleen zomer's gebruikt, omdat dit nu de
eerste vervanging is?
eerste vervanging is?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Peter_Audi_A2"]Ziet er weer keurig uit, de auto kan er weer 23 jaar tegen ...
eerste vervanging is?[/quote]
Hitteschild bevestigingen zijn inderdaad gecontroleerd en waar nodig vernieuwd.
Od de auto alleen zomers is gebruikt door de vorige eigenaar wet ik niet. Wel dat hij de laatste jaren bij die eigenaar maar 3500 km had gelopen.
eerste vervanging is?[/quote]
Hitteschild bevestigingen zijn inderdaad gecontroleerd en waar nodig vernieuwd.
Od de auto alleen zomers is gebruikt door de vorige eigenaar wet ik niet. Wel dat hij de laatste jaren bij die eigenaar maar 3500 km had gelopen.
- Audi_gekkie
Ziet er heel mooi uit Rinus!
Ze kunnen wel wat bij EPS.
Toch gekozen voor een tussendemper?
Werd het zonder tussen demper te overheersend?
Is de standaard uitlaat niet van RVS? Had ik van Audi wel verwacht, tenslotte had typ44 dit ook.
Ze kunnen wel wat bij EPS.
Toch gekozen voor een tussendemper?
Werd het zonder tussen demper te overheersend?
Is de standaard uitlaat niet van RVS? Had ik van Audi wel verwacht, tenslotte had typ44 dit ook.