Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6361
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Niet alleen aan de buitenkant is de auto een genot om naar te kijken, maar ook aan de onderkant is een waar sieraad gemonteerd. Velgen maken de auto af, maar in dit geval ook de uitlaat! :mrgreen:
De werkplaats van EPS ziet er ook 'spotless' en opgeruimd uit, lijkt me een zeer professionele club. Open rijden is vanaf nu nog meer een feest. 8-)
De werkplaats van EPS ziet er ook 'spotless' en opgeruimd uit, lijkt me een zeer professionele club. Open rijden is vanaf nu nog meer een feest. 8-)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Audi-gekkie"]Ziet er heel mooi uit Rinus!
Ze kunnen wel wat bij EPS.
Toch gekozen voor een tussendemper?
Werd het zonder tussen demper te overheersend?
Is de standaard uitlaat niet van RVS? Had ik van Audi wel verwacht, tenslotte had typ44 dit ook.[/quote]
De pijpen waren nog hartstikke goed. Gewoon 2 mm dik nog. Maar de middendemper was op de lasssen al op plekken door (je zag de binnenmantel), en de kat was echt op. Vulling zat helemaal los (kon je ook horen als tie koud was), dus de flow van de uitlaatgassen werd daardoor zwaar belemmert. Achter pot was nog redelijk. Nou, ik vind het nog knap, dat een uitlaat het 23 jaar uithoudt.
Ik heb nu een sportkat (geeft 50% betere flow), een half-open midden demper en een "open" achterdemper. Het laten vervallen van de middendemper gaf, naar mijn mening en ook van de monteur, veel te veel een "sjonniegeluid", wat niet bij een cabrio hoort. Pijpen zijn de originele diameter. Nu bromt tie mooi beschaafd op stationair en constante snelheden (zeker twee octaven lager), en als je gas geeft, dan komt daar een donkere grom uit, met die typische 5 pitter roffel erin. En zonder, dat de sterke arm van de wet daardoor gealarmeerd wordt. En dat was mijn bedoeling. Ze hebben veel ervaring, en een goed luisterend oor naar de klant toe. Heel prettig allemaal.
Ja, ze zijn bij EPS goed georganiseerd, en ze werken heel netjes. Dus ook hun werkomgeving is dat ook. Je mag bij het gehele proces erbij zijn, en ondertussen kun je genoeg vragen stellen, en je bepaalt tesamen met de monteur, je geluid.
Ze kunnen wel wat bij EPS.
Toch gekozen voor een tussendemper?
Werd het zonder tussen demper te overheersend?
Is de standaard uitlaat niet van RVS? Had ik van Audi wel verwacht, tenslotte had typ44 dit ook.[/quote]
De pijpen waren nog hartstikke goed. Gewoon 2 mm dik nog. Maar de middendemper was op de lasssen al op plekken door (je zag de binnenmantel), en de kat was echt op. Vulling zat helemaal los (kon je ook horen als tie koud was), dus de flow van de uitlaatgassen werd daardoor zwaar belemmert. Achter pot was nog redelijk. Nou, ik vind het nog knap, dat een uitlaat het 23 jaar uithoudt.
Ik heb nu een sportkat (geeft 50% betere flow), een half-open midden demper en een "open" achterdemper. Het laten vervallen van de middendemper gaf, naar mijn mening en ook van de monteur, veel te veel een "sjonniegeluid", wat niet bij een cabrio hoort. Pijpen zijn de originele diameter. Nu bromt tie mooi beschaafd op stationair en constante snelheden (zeker twee octaven lager), en als je gas geeft, dan komt daar een donkere grom uit, met die typische 5 pitter roffel erin. En zonder, dat de sterke arm van de wet daardoor gealarmeerd wordt. En dat was mijn bedoeling. Ze hebben veel ervaring, en een goed luisterend oor naar de klant toe. Heel prettig allemaal.
Ja, ze zijn bij EPS goed georganiseerd, en ze werken heel netjes. Dus ook hun werkomgeving is dat ook. Je mag bij het gehele proces erbij zijn, en ondertussen kun je genoeg vragen stellen, en je bepaalt tesamen met de monteur, je geluid.
Gisteren en vandaag,
Auto (A2 1.2 tdi ) een kleine beurt gegeven, nieuwe olie , olie- en luchtfilter,
Nadat ik de olie er uit had laten lopen, meteen de defecte oliesensor onder in het carter, vervangen.
Sensor was al een tijdje defect maar omdat er een beurtje aan zat te komen, even gewacht met vervangen.
Dit weekend dus gedaan, wel een "lastig" klusje, maar het is gelukt
Het meeste en "moeilijkste" werk is het loshalen en vastzetten van de oliepeilstok-buis, het onderste metalen gedeelte wat in de sensor eindigt.
Boven langs het oliefilterhuis zit een boutje "verstopt" dat moet los ... dat kon ik eerst niet gevonden krijgen, even telefonisch hulp gehad van Paul, vervolgens was de sensor zo gewisseld.
Toen nog het boutje terugplaatsen van de buis.......... :x
Daarna de de nieuwe olie er in,
Vandaag even getest en alles is weer oke !
Geen gele oliekan en geen gepiep meer in het het display/dashboard
Het is even wat werk en het kost een paar euro zo'n sensor maar dan heb je ook wat.............. 8-)
Auto (A2 1.2 tdi ) een kleine beurt gegeven, nieuwe olie , olie- en luchtfilter,
Nadat ik de olie er uit had laten lopen, meteen de defecte oliesensor onder in het carter, vervangen.
Sensor was al een tijdje defect maar omdat er een beurtje aan zat te komen, even gewacht met vervangen.
Dit weekend dus gedaan, wel een "lastig" klusje, maar het is gelukt
Het meeste en "moeilijkste" werk is het loshalen en vastzetten van de oliepeilstok-buis, het onderste metalen gedeelte wat in de sensor eindigt.
Boven langs het oliefilterhuis zit een boutje "verstopt" dat moet los ... dat kon ik eerst niet gevonden krijgen, even telefonisch hulp gehad van Paul, vervolgens was de sensor zo gewisseld.
Toen nog het boutje terugplaatsen van de buis.......... :x
Daarna de de nieuwe olie er in,
Vandaag even getest en alles is weer oke !
Geen gele oliekan en geen gepiep meer in het het display/dashboard
Het is even wat werk en het kost een paar euro zo'n sensor maar dan heb je ook wat.............. 8-)
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6361
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Eindelijk de asbak gemaakt:
herstel-asbak-t3331.html
En een manier gevonden om het S-Line embleem op de grill te plaatsen:
re-project-s-line-gereed-t2750-100.html
herstel-asbak-t3331.html
En een manier gevonden om het S-Line embleem op de grill te plaatsen:
re-project-s-line-gereed-t2750-100.html
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Sturdygurdy
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 24 feb 2014, 18:30
Vandaag bij Koop9 geweest om de sleutels van Eddie in te leren.
De Comfortmodulesoap is nu voorbij, alles werkt weer, ik blij, vrouw opgelucht, fantastisch.
Nogmaals dank aan Koop9 voor de uitstekende hulp en het uitlenen van zijn Module, het heeft ons heel wat zweetdruppels bespaard deze zomer!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
De Comfortmodulesoap is nu voorbij, alles werkt weer, ik blij, vrouw opgelucht, fantastisch.
Nogmaals dank aan Koop9 voor de uitstekende hulp en het uitlenen van zijn Module, het heeft ons heel wat zweetdruppels bespaard deze zomer!
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk