Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?

Offtopic & overig
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 sep 2014, 00:32 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Met de brommert op pad geweest? 8-)[/quote]
Yep! :D En vermoedelijk ook voor het laatst dit jaar :( . Misschien is de herfstvakantie me gunstig gezind en anders blijft ie lekker onder het warme kleedje knorren tot het volgende voorjaar.

Het is en blijft een genot om, zonder mezelf in gevaar te brengen, vlot door het verkeer heen te manoeuvreren en altijd vrij baan te hebben om elke bocht mooi te kunnen aansnijden en door te steken. Er wordt mij 100pk geboden en met een gemiddeld verbruik van 1:18 en wegenbelasting van €93 per jaar rijd ik met een brede grijns rond :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

29 sep 2014, 00:45 0 x

[quote="HansJan"][quote="Peter_Audi_A2"]Met de brommert op pad geweest? 8-)[/quote]
Yep! :D En vermoedelijk ook voor het laatst dit jaar :( . Misschien is de herfstvakantie me gunstig gezind en anders blijft ie lekker onder het warme kleedje knorren tot het volgende voorjaar.

Het is en blijft een genot om, zonder mezelf in gevaar te brengen, vlot door het verkeer heen te manoeuvreren en altijd vrij baan te hebben om elke bocht mooi te kunnen aansnijden en door te steken. Er wordt mij 100pk geboden en met een gemiddeld verbruik van 1:18 en wegenbelasting van €93 per jaar rijd ik met een brede grijns rond :mrgreen:[/quote]

Het was er een mooie dag voor, heb verschillende motoren zien rijden ...

Ik heb zelf mijn oldtimer GTI maar weer eens een dagje uitgelaten, was hij weer eens aan toe:

Afbeelding
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
HansJan
Moderator

29 sep 2014, 11:14 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Het was er een mooie dag voor, heb verschillende motoren zien rijden ...

Ik heb zelf mijn oldtimer GTI maar weer eens een dagje uitgelaten, was hij weer eens aan toe[/quote]
Kijk, dat is nog eens een ongerepte GTI uit het tijdperk dat de concurrentie nog beperkt was! :D

Volgens mij is de uitlaat zelfs nog origineel? En de bumper kan wel wat aandacht gebruiken ;) . Word ik bedrogen door de lichtval of zit er kleurverschil tussen voorscherm/voorportier en achterscherm? Heb je deze auto al eens aangemeld in het topic 'Mijn andere auto is...'? Zijn de stoelen voorzien van de kenmerkende ruitjesstof?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
rolf

29 sep 2014, 11:17 0 x

Mooie GTI die nog wel wat optische TLC kan gebruiken..............m'n detail hormonen werden direct onrustig bij deze aanblik. :mrgreen:
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 sep 2014, 12:13 0 x

Zo, een schijnbaar onverprutste Golf II GTI. Dat zie je niet vaak. Zelfs nog op staaltjes.

Ik zie aan de achterzijde onderkant achterscherm, dat daar op die plek het plaatwerk niet helemaal fijn lijkt te zijn (naast de uitlaat dus). Beginnende roestvorming? Golfjes II zijn beresterk qua koetswerk, maar toch niet helemaal feilloos.

En ja, ik zie ook kleurverschil bij het portier.
Rinus

29 sep 2014, 12:16 0 x

Gisteren is voor de derde keer de Alblasserwaardrit, die ik uitzet en organiseer, verreden door leden van de HOCN. Mooie opkomst (oudste auto een Super Six uit 1939) en prachtig weer.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

29 sep 2014, 20:14 0 x

[quote="HansJan"]

Kijk, dat is nog eens een ongerepte GTI uit het tijdperk dat de concurrentie nog beperkt was! :D

Volgens mij is de uitlaat zelfs nog origineel? En de bumper kan wel wat aandacht gebruiken ;) . Word ik bedrogen door de lichtval of zit er kleurverschil tussen voorscherm/voorportier en achterscherm? Heb je deze auto al eens aangemeld in het topic 'Mijn andere auto is...'? Zijn de stoelen voorzien van de kenmerkende ruitjesstof?[/quote]

De uitlaat is niet origineel, maar ziet er wel net zo uit als de fabrieksuitlaat. Er zit inderdaad kleurverschillen op de auto, de
auto heeft zo als men dat noemt gebruikssporen ...
De auto staat ook in het "mijn andere auto is ..." subforum.

De ruitjesstof zat in de eerste series van de Golf 1 GTI. later is het weer "hergebruikt" in de Golf 5 GTI.
De mijn heeft een streepje als motief:

Afbeelding

De bestuurderstoel was na 25 jaar een beetje ingezakt en de wangen waren beschadigd. Ik heb nog een extra interieur
weten te vinden en door een interieurbekleder van 2 stoelen weer 1 goede stoel laten maken.

[quote="rolf"]Mooie GTI die nog wel wat optische TLC kan gebruiken..............m'n detail hormonen werden direct onrustig bij deze aanblik. :mrgreen:[/quote]

Aan de andere zijde zijn ze al eens bezig geweest. Met de schuurspons .... :s hock:
Hij zal op termijn een keer overgespoten moeten worden om hem weer helemaal netjes te krijgen.

[quote="Rinus"]Zo, een schijnbaar onverprutste Golf II GTI. Dat zie je niet vaak. Zelfs nog op staaltjes.

Ik zie aan de achterzijde onderkant achterscherm, dat daar op die plek het plaatwerk niet helemaal fijn lijkt te zijn (naast de uitlaat dus). Beginnende roestvorming? Golfjes II zijn beresterk qua koetswerk, maar toch niet helemaal feilloos.

En ja, ik zie ook kleurverschil bij het portier.[/quote]

Dat heb je goed gezien Rinus, aan beide zijden zijn daar gaten in het plaatwerk gevallen ...
Ook de dorpel aan de rechterkant was slecht.
Het is niet voor niets dat je veel oude Golfjes met de grote G60 bumpers ziet rijden ... ;)
2 jaar geleden heb ik de hele rechterzijde laten doen (was voor de APK niet meer toelaatbaar).
De rest zal een keer in de toekomst moeten gaan gebeuren, ik heb op dit moment niet de tijd en middelen ervoor.

Het leuke van deze auto is dat hij nog vrijwel origineel is, zelfs het correcte logo in de grille zit er nog op:

Afbeelding

Wat wel jammer is dat er aftermarket dakraam inzit. Wel prettig voor onderweg, niet prettig voor de waarde van de auto.
Ik zie de auto meer als een rijders-auto dan als poets-auto.
Het is puur autorijden, zonder stuurbekrachtiging/ABS e.d. Je kunt er vlot mee rijden,
maar je moet er ook goed rekening mee houden dat een (stuur)foutje hard kan worden afgestraft ...

Zit me wel al te vragen of dit net zo'n cult-auto zal gaan worden als de Golf 1 GTI. Vooral de vroege (met de kleine achterlichten) beginnen aardig prijzig te worden. En die zijn amper 10 jaar ouder als deze auto ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

29 sep 2014, 22:16 0 x

heb ik ook gehad !! golf GTI 16V 1987 dus nog met kleine zijruitjes in de voorportieren.
volgens mij in dezelfde kleur antracietgrijs.
mijne was net 2 jaar oud toen ik hem kocht en stond op grijs kenteken......... had de vorige eigenaar heel netjes gedaan, dus de achterbank en gordels had ik er allemaal bij.
en hij was door de vorige eigenaar heel mooi met een soort velours bekleed achterin.

zelf zwarte treser achterlichtenset er in gezet, verlaagd en 15¨ velgen !! was toen echt stoer! groter zag je toen niet op een golf.
na 2 jaar verkocht voor het zelfde bedrag (20k in guldens) dus dat was lekker rijden.
haalde 230 op de teller en veel mee op circuit gereden. daarom ook ferodo blokken op tarox remschijven want met het standaard spul een keer fading gehad (keihard pedaal maar niet afremmen!!!) en dat is best lastig als je met nog 150 door een rood stoplicht knalt op de randweg in haarlem...... gelukkig in de nacht dus niemand reed daar, goed weggekomen!!!
nog eens een gewone GTI die niet eens de 190 standaard haalt opgeduwd tot boven de 200 op de A9, kon toen nog zonder je rijbewijs kwijt te raken......... al mocht het net zo min als nu, maar 25 jaar geleden deden we allemaal wel eens wat harder rijden dan we nu doen.

zelf gister naar de DTM geweest in mijn achtertuin....
audi gewonnen!!! gave wedstrijd met veel safetycars die de wedstrijd hebben beinvloed maar anders had een andere audi ook gewonnen.
was pas de eerste overwinning voor audi dit jaar in de DTM dus ze waren nogal blij.
Rinus

30 sep 2014, 12:35 0 x

Oh, deze worden nu ook zeldzaam, en het is nog een echte GTI, zeker in de 16v uitvoering. De Golf III GTI was te lomp en te zwaar om als GTI bestempeld te kunnen worden.

Die streepjes stof (zie je ook bij de latere jaren van de Golf 1 Cabriolet nog wel) moet nog gewoon te verkrijgen zijn voor een goede autobekleder. VAG houdt veel interieurstoffen lang op voorraad (de stoelen in mijn cabrio uit 1991 zijn ook met de originele stof gerepareerd, kwam gewoon van de rol).

Echte bijzondere interieurstoffen, zoals voor de Etienne Aigner of de Fire & Ice, zijn echter wel zeer moeilijk om aan te komen.
HansJan
Moderator

04 okt 2014, 00:03 0 x

Vandaag een sleuteldag bij Jan Eenink ingelast om weer een aantal dingen van de bucketlist te kunnen schrappen.

Zo zijn de stabilitatorstangrubbers eindelijk vervangen, evenals de koppelstangen. Verder de deurvanger vervangen, het knakken is na een jaar eindelijk weg en het is een werkje van niks.

Ook heb ik het euvel met de falende spiegelverwarming aan de bestuurderszijde verder onderzocht nu de boel toch los lag. Een draadbreuk had ik eerder al uitgesloten maar de schommelende spanning tussen 0 en 8.5v bleef me bezig houden terwijl de andere spiegel wel goed werkt. Volgens @koop9 kon het de regelunit in het portier zijn en die heb ik door een ander exemplaar vervangen. Zelfde effect. Ook met een andere kabel en spiegel geen verandering. Dus het probleem zit elders. Gek! Nog maar eens met @koop9 verder brainen.

Na een lange dag sleutelen, ervaringen en ideeën uitwisselen, koffieleuten en het bewonderen van het wagenpark bij Jan ben ik naar huis gereden met de radio uit. Geen herrie meer, wat een genot. En wat is de auto stil bij alle snelheden die ik heb gereden. Of het nu 50, 80, 100 of 120 is. En ondanks de brede sloffen, de afrolgeluiden zijn verwaarloosbaar. Heerlijk! :D
Plaats reactie