[quote="HansJan"]
Kijk, dat is nog eens een ongerepte GTI uit het tijdperk dat de concurrentie nog beperkt was!
Volgens mij is de uitlaat zelfs nog origineel? En de bumper kan wel wat aandacht gebruiken

. Word ik bedrogen door de lichtval of zit er kleurverschil tussen voorscherm/voorportier en achterscherm? Heb je deze auto al eens aangemeld in het topic 'Mijn andere auto is...'? Zijn de stoelen voorzien van de kenmerkende ruitjesstof?[/quote]
De uitlaat is niet origineel, maar ziet er wel net zo uit als de fabrieksuitlaat. Er zit inderdaad kleurverschillen op de auto, de
auto heeft zo als men dat noemt gebruikssporen ...
De auto staat ook in het "mijn andere auto is ..." subforum.
De ruitjesstof zat in de eerste series van de Golf 1 GTI. later is het weer "hergebruikt" in de Golf 5 GTI.
De mijn heeft een streepje als motief:
De bestuurderstoel was na 25 jaar een beetje ingezakt en de wangen waren beschadigd. Ik heb nog een extra interieur
weten te vinden en door een interieurbekleder van 2 stoelen weer 1 goede stoel laten maken.
[quote="rolf"]Mooie GTI die nog wel wat optische TLC kan gebruiken..............m'n detail hormonen werden direct onrustig bij deze aanblik. :mrgreen:[/quote]
Aan de andere zijde zijn ze al eens bezig geweest. Met de schuurspons ....

hock:
Hij zal op termijn een keer overgespoten moeten worden om hem weer helemaal netjes te krijgen.
[quote="Rinus"]Zo, een schijnbaar onverprutste Golf II GTI. Dat zie je niet vaak. Zelfs nog op staaltjes.
Ik zie aan de achterzijde onderkant achterscherm, dat daar op die plek het plaatwerk niet helemaal fijn lijkt te zijn (naast de uitlaat dus). Beginnende roestvorming? Golfjes II zijn beresterk qua koetswerk, maar toch niet helemaal feilloos.
En ja, ik zie ook kleurverschil bij het portier.[/quote]
Dat heb je goed gezien Rinus, aan beide zijden zijn daar gaten in het plaatwerk gevallen ...
Ook de dorpel aan de rechterkant was slecht.
Het is niet voor niets dat je veel oude Golfjes met de grote G60 bumpers ziet rijden ...
2 jaar geleden heb ik de hele rechterzijde laten doen (was voor de APK niet meer toelaatbaar).
De rest zal een keer in de toekomst moeten gaan gebeuren, ik heb op dit moment niet de tijd en middelen ervoor.
Het leuke van deze auto is dat hij nog vrijwel origineel is, zelfs het correcte logo in de grille zit er nog op:
Wat wel jammer is dat er aftermarket dakraam inzit. Wel prettig voor onderweg, niet prettig voor de waarde van de auto.
Ik zie de auto meer als een rijders-auto dan als poets-auto.
Het is puur autorijden, zonder stuurbekrachtiging/ABS e.d. Je kunt er vlot mee rijden,
maar je moet er ook goed rekening mee houden dat een (stuur)foutje hard kan worden afgestraft ...
Zit me wel al te vragen of dit net zo'n cult-auto zal gaan worden als de Golf 1 GTI. Vooral de vroege (met de kleine achterlichten) beginnen aardig prijzig te worden. En die zijn amper 10 jaar ouder als deze auto ...