Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gisteren de A2 weer winterklaar gemaakt (lees de winterbanden gemonteerd).Meteen een mooie gelegenheid voor visuele controle van de remmen/wielophangingen het slijtage(patroon) van de banden.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
Een verwendag voor onze Audi A2 en voor mij een "dagje uit" bij forumlid "Paladore"
http://www.audi-a2.nl/discussion/3512/d ... -2014-2015
Rolf
almere
:-h
http://www.audi-a2.nl/discussion/3512/d ... -2014-2015
Rolf
almere
:-h
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Twee stadsfietsen opgehaald met de A2, stoel rv en stoel ra verwijderd,Vervolgens kon ik mooi 2 nieuwe fietsen ophalen, 28 inch , frame maat 61 en 53, Geen probleem, kun je mooi rechtop in je Audi A2 zetten naast elkaar en je kunt er ook nog met 2 personen in.Achterklep dicht en rijden maar............. 

- Audi_gekkie
@Willie60 <font color="#000000">Ongelooflijk!</font>
<font color="#000000">En ik een paar maanden geleden de Octavia stationcar geleend van mijn ouders om een fiets op te halen, omdat ik dacht dat deze niet in Tweety zou passen.</font>
<font color="#000000">En ik een paar maanden geleden de Octavia stationcar geleend van mijn ouders om een fiets op te halen, omdat ik dacht dat deze niet in Tweety zou passen.</font>
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
@Willie60, wat moet je loshalen bij de voorstoel, voordat deze eruit kan?
Neem aan dat in de voorstoelen Side-airbags zitten ...
Neem aan dat in de voorstoelen Side-airbags zitten ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Je hebt een multitand inbus nodig, er zitten vier bouten in , 2 aan de achterzijden en 2 aan de voorzijden,<div>2 plastic afdekkapjes op de geleiderails aan de achterzijden,</div>onder de stoel zit een stekker voor de airbag in de stoel, deze klik je er uit,
Als je vervolgens het contact aan zet gaat je rode airbag waarschuwingslampje branden, omdat er een onderbreking in het systeem zit, je hebt de stoel verwijderd,Dat betekend ook dat je airbags niet meer werken, dat kan weer gereset worden met vag ,Er zijn ook dummy-stekkers, die steek je dan op de kabel in de auto op de plaats waar eerst de stekker van de stoel zat.Dit doe je voordat het het contact aan zet, dan krijg je geen airbag storing, en werkt je systeem nog.Ik heb die geen dus ik het het zonder gedaan, deze week ga ik de stoel weer terug zetten en dan moet ik met vag de storingsmelding weer resetten, dan werkt alles weer,
stoel heb je er zo uit, zeg maar 10 minuten werk, je hebt dan flink wat ruimt aan de rechterzijde, links kun je dan nog met 2 personen in de auto zitten, bestuurder en passagier.... ik heb er afgelopen zondag ook nog een bromfiets mee opgehaald, even schuin houden bij het insteken aan de achterzijde en vervolgens rechtop in de auto, je kun de sjor-ogen in de laadruimte mooi gebruiken om eea vast te zetten met een spanbandje oid.,
Als je vervolgens het contact aan zet gaat je rode airbag waarschuwingslampje branden, omdat er een onderbreking in het systeem zit, je hebt de stoel verwijderd,Dat betekend ook dat je airbags niet meer werken, dat kan weer gereset worden met vag ,Er zijn ook dummy-stekkers, die steek je dan op de kabel in de auto op de plaats waar eerst de stekker van de stoel zat.Dit doe je voordat het het contact aan zet, dan krijg je geen airbag storing, en werkt je systeem nog.Ik heb die geen dus ik het het zonder gedaan, deze week ga ik de stoel weer terug zetten en dan moet ik met vag de storingsmelding weer resetten, dan werkt alles weer,
stoel heb je er zo uit, zeg maar 10 minuten werk, je hebt dan flink wat ruimt aan de rechterzijde, links kun je dan nog met 2 personen in de auto zitten, bestuurder en passagier.... ik heb er afgelopen zondag ook nog een bromfiets mee opgehaald, even schuin houden bij het insteken aan de achterzijde en vervolgens rechtop in de auto, je kun de sjor-ogen in de laadruimte mooi gebruiken om eea vast te zetten met een spanbandje oid.,
- HansJan
- Moderator
Auto zo goed als winterklaar gemaakt:
1. Rubberen matten geplaatst
2. Koelvloeistof bijgevuld, stond wat onder het minimum. Tevens controle op lekkage, niets aan de hand.
3. Ruitenwisservloeistof aangevuld
4. Rubberen doppen onder motorkap schoongemaakt
5. Auto uitgezogen, ramen gereinigd
6. Deurrubbers ingesmeerd met zuurvrije vaseline
7. Verlichting gecontroleerd ( mistlampen nog steeds vochtvrij!
)
Winterbanden opgehaald, alleen nog even monteren. Was te koud en te regenachtig voor een wassie, volgt nog.
1. Rubberen matten geplaatst
2. Koelvloeistof bijgevuld, stond wat onder het minimum. Tevens controle op lekkage, niets aan de hand.
3. Ruitenwisservloeistof aangevuld
4. Rubberen doppen onder motorkap schoongemaakt
5. Auto uitgezogen, ramen gereinigd
6. Deurrubbers ingesmeerd met zuurvrije vaseline
7. Verlichting gecontroleerd ( mistlampen nog steeds vochtvrij!

Winterbanden opgehaald, alleen nog even monteren. Was te koud en te regenachtig voor een wassie, volgt nog.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16