Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Audi_gekkie
@pocoloco =D> Gefeliciteerd
@Audi_gekkie zei: "<i>Tja dat is nou typisch een waterpomp. Sommigen gaan 20k mee, sommigen gaan bijna nooit kapot.
@pocoloco had je er één met metalen schoepen of plastic?</i>"
Wat voor type had je nou?
@Audi_gekkie zei: "<i>Tja dat is nou typisch een waterpomp. Sommigen gaan 20k mee, sommigen gaan bijna nooit kapot.
@pocoloco had je er één met metalen schoepen of plastic?</i>"
Wat voor type had je nou?
Mooi man dat het gelukt is. Maar ik zou het niet zomaar aan iedereen aanbevelen hoor. Je moet goed aan de voorwaarden voldoen. Als je een koppelingscilinder probleem had gehad, stond je nu mogelijk wel stil.
<div>Heb je:- de schakelstangetjes en hevels gecontroleerd op speling?- het oliepeil gecontroleerd?- de gangsteller en koppelingscilinder gecontroleerd op lekkage? </div>Ik wil je absoluut niet afbranden hoor, maar wil even aangeven, dat voorzichtigheid is geboden en je moet weten wat je doet.
<div>Heb je:- de schakelstangetjes en hevels gecontroleerd op speling?- het oliepeil gecontroleerd?- de gangsteller en koppelingscilinder gecontroleerd op lekkage? </div>Ik wil je absoluut niet afbranden hoor, maar wil even aangeven, dat voorzichtigheid is geboden en je moet weten wat je doet.
Prima hoor, dan heb je je goed voorbereid. Ik doe de basisafstelling overigens ook vaak zelf. en doe het wat vaker dan nodig, ongeveer om de 10.000 km. één keer kreeg ik een RTFM, maar dat kon ik oplossen, door er een acculadertje aan te hangen.
- Audi_gekkie
Netjes geregeld van de garage!
Wilde vandaag het motoroliepeil controleren (BBY) maar, zoals bekend is de pijlstok slecht afleesbaar.
Op de volgende wijze lukte het mij wel.
Pijlstok eruit halen en gaan koffie drinken, in deze tijd loopt de stijgbuis van de pijlstok leeg,
daarna 1keer pijlen en..........eureka het juiste pijl is goed af te lezen.
Op de volgende wijze lukte het mij wel.
Pijlstok eruit halen en gaan koffie drinken, in deze tijd loopt de stijgbuis van de pijlstok leeg,
daarna 1keer pijlen en..........eureka het juiste pijl is goed af te lezen.
Leuke tip man, ga ik ook proberen zometeen !Het blijft een crime hè die peilstok, wat ik tot nu toe altijd deed is de peilstok kurkdroog maken met een tissue. Dan lukt het vaak ook nog wel nl.
Ik ga het anders doen trouwens, Ik trek de peilstok maar 5 cm eruit en laat hem even staan. Op die manier drupt alle olie ook terug van de peilstok naar beneden en kan de buis ook niet besmeurd worden.
<div>
</div>
Ik ga het anders doen trouwens, Ik trek de peilstok maar 5 cm eruit en laat hem even staan. Op die manier drupt alle olie ook terug van de peilstok naar beneden en kan de buis ook niet besmeurd worden.
<div>
</div>