Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Doet dat nu nog wat in de praktijk, zo'n wiel sealant?
By the way, over wielen gesproken. Ik wil de binnenkant van de stalen Kadett velgen, die ik voor de winter ga gebruiken, eens goed schoonmaken van de oude remstoflaag. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken, zonder dat het (te) agressief wordt.
Dan kan ik ze daarna weer netjes spuiten.
By the way, over wielen gesproken. Ik wil de binnenkant van de stalen Kadett velgen, die ik voor de winter ga gebruiken, eens goed schoonmaken van de oude remstoflaag. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken, zonder dat het (te) agressief wordt.
Dan kan ik ze daarna weer netjes spuiten.
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Die wheelsealant is fijn spul, vuil gaat niet vastzitten op je velgen.
De keren dat ik nog velgenreiniger gebruik ligt ver achter mij..............
2x in de wheelsealant voordat ze er onder gaan en dan alleen nog maar autoshampoo om ze te wassen.
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... _WS_100734
Schoonmaken van je vuile stalen velgen gewoon een goede velgenreiniger gebruiken, daarna nog een keer goed wassen.
Als ze dan erg dof zijn het zichtdeel ff polijsten.
Wheelsealant op je stalen velgen zal ook zeker helpen om ze te beschermen en makkelijker schoon te krijgen.
De keren dat ik nog velgenreiniger gebruik ligt ver achter mij..............
2x in de wheelsealant voordat ze er onder gaan en dan alleen nog maar autoshampoo om ze te wassen.
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... _WS_100734
Schoonmaken van je vuile stalen velgen gewoon een goede velgenreiniger gebruiken, daarna nog een keer goed wassen.
Als ze dan erg dof zijn het zichtdeel ff polijsten.
Wheelsealant op je stalen velgen zal ook zeker helpen om ze te beschermen en makkelijker schoon te krijgen.
- Audi_gekkie
[quote="rolf"]Die wheelsealant is fijn spul, vuil gaat niet vastzitten op je velgen.
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... _WS_100734[/quote]
Ziet er duur uit dat spul, zeker omdat het maar 200 en nog wat gram is.
Maar hoe lang doe je met zo'n potje?
Trouwens kun je voor de velgen ook iedere willekeurige hardwax gebruiken om ze te beschermen?
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... _WS_100734[/quote]
Ziet er duur uit dat spul, zeker omdat het maar 200 en nog wat gram is.
Maar hoe lang doe je met zo'n potje?
Trouwens kun je voor de velgen ook iedere willekeurige hardwax gebruiken om ze te beschermen?
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Je doet er ook heel lang mee, dun opbrengen is het advies.
Het werkt vreselijk makkelijk dit spul, makkelijk aanbengen met een schuim padje, kwartiertje later uitpoetsen en dan zo glad als een paling.
Ik heb mijn potje al een jaar of 5 en begint nu langzaam op te raken, dus duur is maar relatief...........(2 auto's)
Met een andere hardwax zou het ook kunnen, maar voor je het weet vervuil je je potje wax met wat vuilrestjes van je velgen wat je de volgende ronde op je lak smeert.............
En de Wheel Sealant is er special voor gemaakt en blijft langer zitten dan een wax.
Was m'n auto ook niet met dreft afwas middel, is ook vloeibare zeep maar gemaakt is om af te wassen en niet voor auto's....
Het werkt vreselijk makkelijk dit spul, makkelijk aanbengen met een schuim padje, kwartiertje later uitpoetsen en dan zo glad als een paling.
Ik heb mijn potje al een jaar of 5 en begint nu langzaam op te raken, dus duur is maar relatief...........(2 auto's)
Met een andere hardwax zou het ook kunnen, maar voor je het weet vervuil je je potje wax met wat vuilrestjes van je velgen wat je de volgende ronde op je lak smeert.............
En de Wheel Sealant is er special voor gemaakt en blijft langer zitten dan een wax.
Was m'n auto ook niet met dreft afwas middel, is ook vloeibare zeep maar gemaakt is om af te wassen en niet voor auto's....

- Audi_gekkie
Hahaha. Mooi vergelijk Rolf.
Vijf jaren met 2 auto's en 2x pr jaar?
Man dat spul is goedkoop! :lol:
Vijf jaren met 2 auto's en 2x pr jaar?
Man dat spul is goedkoop! :lol:
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Zondag naar het Youngtimerevent te Ulft geweest, en de hele dag met de cabriolet open gereden. Geweldige ervaring was dat, want de allereerste keer in mijn leven en met mijn eigen auto !! Dwars door de Alblasserwaard via secundaire wegen, toen door de Betuwe, en van daaruit via de snelweg richting Arnhem en naar Ulft naar het evenement. In de Audi kun je met gemak 140 doen met het dak eraf, en dan kun je nog steeds normaal met elkaar praten.
Het was daar in Ulft 22 graden en strakke blauwe lucht. Goede opkomst van enige honderden (misschien wel duizend) youngtimers (1980 tot plm 1995). Vele mooie auto's gezien (ook minder mooie) en er waren maar 3 Audii Cabriolets op het evenement, twee van de Audi Club en de derde was de mijne. En die is aardig wat keren op de foto genomen, zag ik zo uit mijn ooghoeken.
Het was daar in Ulft 22 graden en strakke blauwe lucht. Goede opkomst van enige honderden (misschien wel duizend) youngtimers (1980 tot plm 1995). Vele mooie auto's gezien (ook minder mooie) en er waren maar 3 Audii Cabriolets op het evenement, twee van de Audi Club en de derde was de mijne. En die is aardig wat keren op de foto genomen, zag ik zo uit mijn ooghoeken.