Dit zijn wij terwijl we in de Westerlijke Sahara langs de weg een stel idioten tegenkomen met een opgeblazen kop. We hebben ze pak 'm beet 150km gesleept en achtergelaten bij het dichtsbijzijnde tankstation. Daar (Al Ajoun, dat is hier bij de rotonde: 27.123449, -13.166258) hebben ze binnen een paar uur een nieuw blok op de kop getikt, er in laten lepelen, en alsnog op tijd de grensovergang tussen de Westerlijke Sahara gehaald om een Visum te krijgen voor Mauretanie. De Westerlijke Sahara is door Marokko bezet gebied vol met mijnen, niet te ver van de weg gaan pissen. De grensovergang tussen Marokko en Mauretanie is gebied van de Polisario. Dat dunne stripje geel onderaan is 2 km niemandsland waar niemand je komt redden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Westelijk ... _Polisario
Waarom noemde ik ze eerder Rally idioten? Ik kwam er bij het stempelen van het visum achter dat ze de monsteretappe van Budapest naar Gibraltar op Zonnebloemolie gereden hadden om te bezuinigen op brandstofkosten.... Juist ja, daarom. En wij lopen te zeiken van "oooh, mijn EGR is een beetje vervuild" Ik heb het gezien, die cilinders waren zo zwart als de nacht behalve waar het zand ze had opgepoetst.
Snap je nu dat ik best een ATL zou willen prepareren om er zo'n rit mee te maken?