Vrijstelling motorrijbelasting oldtimers afgeschaft.

Offtopic & overig
Plaats reactie
Audi_gekkie

01 nov 2012, 00:26 0 x

het staat hier in: http://www.kabinetsformatie2012.nl/actu ... koord.html

pagina 77:
"De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu-
overwegingen afgeschaft."

Net op tijd mijn Oudi's verkocht. :D
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

01 nov 2012, 15:34 0 x

Mischien moeten ze "oldtimers" eens opnieuw gaan definieren?

Ben je gelijk van die stinkende oude mercedessen verlost die ze niet als liefhebber maar als belasting onduiker rijden.
Auto's uit 1987 noem ik geen oldtimers.......

Echte oldtimers worden niet of nauwlijks gebruikt voor dagelijks gebruik en mocht het wel zo zijn dan zijn dat er maar heel weinig.
Nu wordt een groep echte liefhebbers gewoon een oor aangenaaid onder het mom van Milieu, lekker kortzichtig weer daar in DenHaag.
Gewoon ordinair geld binnenslepen door de roverheid dus...........

Verder gewoon aftikken! :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=Lztpkl2VN6g
Pieter454

01 nov 2012, 16:09 0 x

In het verleden liepen dit soort berichten gelukkig met een sisser af.
Maar persoonlijk lijkt het mij wel zinvol om eens kritisch te kijken naar wat nu eigenlijk een klassieker is en waarvoor deze gebruikt mag/kan worden.

Ik heb een VW T3 camper uit 1982 en ga (als dat tenminste wel blijft bestaan) hooguit het voor campers geldende "kwarttarief" betalen.
En in de winter schorsen natuurlijk!

Ach, al met al valt het dan nog wel weer mee :D
duitse degelijkheid

01 nov 2012, 17:54 0 x

Hij heeft wel gelijk die '' Braboneger ''.....veel mensen beseffen niet hoe goed ze het hier hebben....maar wel werken voor je geld ! en niet de profiteur uithangen en in een Mercedes c 190 gaan rijden van 35 jaar oud ;)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

01 nov 2012, 19:29 0 x

Het is gewoon "populisten politiek". :evil: Milieu is alleen maar een kapstok, om deze verdwaasde maatregel aan op te hangen.

Die paar miljoen, die ze nu mislopen door op de youngtimers en oldies geen houderschap belasting te heffen, kunnen ze ook besparen, als ze eens stoppen met hun miljoenen (soms wel miljarden) verslindende prestige projecten. Ik hoef alleen maar naar mijn departement te kijken, hoeveel geld er werkelijk over de balk gesmeten wordt. Binnen de diverse ministeries heeft men gewoon een totaal verkeerd financieel management, de zogenaamde begrotingen.

Daarnaast zullen ze het geplande geld toch niet binnen halen. Veel oldie liehebbers gaan de auto dan minimaal 6 maanden (winterseizoen) schorsen. Daarnaast raakt een gehele industrie die zich juist met dit soort auto's bezighoudt, in de problemen. Minder handel, minder onderdelenleveranciers, enz, enz. Het is allemaal zo "niet veel verder dan de neus lang is" politiek.

Mij maakt het persoonlijk niets uit, al rijden er duizenden oude Mercedessen, zolang ze maar aan de eisen voldoen, die voor auto's uit die tijd gesteld worden.
Edje

17 dec 2012, 17:02 0 x

[quote="zeurpiet"]Ik vind het geen slecht plan. Nederland verzuipt in de uitzonderingen.[/quote]

Maar ook daarop vinden we weer een uitzondering :lol:
Plaats reactie