Voor mijn Tweety is het niet nodig, want deze staat in een warme garage.
Zou dit passen in een A2?
De fabrikant geeft een aantal VAG-merken en types, maar het gaat uiteindelijk om de dikte van je koelwaterslang.
Dit verwarmingselement wordt in de koelslang geplaatst.
Ik vraag mij wel af of het motorblok overal verwarmt wordt.
http://www.rdae.nl/motor-voorverwarming ... -3124.html
Motor voorverwarming
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dat kan je niet bij alle motoren zo toepassen, dat heeft te maken hoe de flow door de slangen geleid wordt.
Bij mijn Passat zit er een verwarming in een slang, door natuurlijke circulatie (warmte stijgt op) word de vloeistof langzaam opgewarmt, bij de A2 1.4 benzine zit er een blokverwarmer.
Daar zit een verwarmingsblok tegen de cilinderkop gemonteerd en warmt zo de boel op, werkt minder efficient dan direct in de vloeistof.
Maar voor een benzine motor is het ook dan minder interessant dan voor een diesel.....
DEFA is wel het mooiste spul op dit gebied, niet goedkoop maar wel kwaliteit.
Komt uit Noorwegen btw..........
Kombi met een interieur verwarmer en een acculader is wel pure luxe.
Motor wrmt dan ook sneller op omdat er geen warmte wordt ontrokken aan het koelsysteem om het interieur op te warmen en je hebt rondom schone ramen als je wegrijd. (heerlijk dat niet hoeven krabben)
Staat nog wel ergens een topic over de inbouw van het gebeuren.
Voor een 1.4TDI moet deze gebruikt worden: DEFA No. 411761
Deze gaat in tussen het slangenwerk, echt een aanrader. (De passat PD TDi vindt het heerlijk!)
Verder heb je nog wat aansluitbekabeling nodig van de heater naar je bumperaansluiting en een aansluitsnoer van de bumper naar een stopcontact.
Bij mijn Passat zit er een verwarming in een slang, door natuurlijke circulatie (warmte stijgt op) word de vloeistof langzaam opgewarmt, bij de A2 1.4 benzine zit er een blokverwarmer.
Daar zit een verwarmingsblok tegen de cilinderkop gemonteerd en warmt zo de boel op, werkt minder efficient dan direct in de vloeistof.
Maar voor een benzine motor is het ook dan minder interessant dan voor een diesel.....
DEFA is wel het mooiste spul op dit gebied, niet goedkoop maar wel kwaliteit.
Komt uit Noorwegen btw..........
Kombi met een interieur verwarmer en een acculader is wel pure luxe.
Motor wrmt dan ook sneller op omdat er geen warmte wordt ontrokken aan het koelsysteem om het interieur op te warmen en je hebt rondom schone ramen als je wegrijd. (heerlijk dat niet hoeven krabben)
Staat nog wel ergens een topic over de inbouw van het gebeuren.
Voor een 1.4TDI moet deze gebruikt worden: DEFA No. 411761
Deze gaat in tussen het slangenwerk, echt een aanrader. (De passat PD TDi vindt het heerlijk!)
Verder heb je nog wat aansluitbekabeling nodig van de heater naar je bumperaansluiting en een aansluitsnoer van de bumper naar een stopcontact.
- Audi_gekkie
Rolf ik had ook niet anders verwacht dan een reactie van jou kant. :lol:
Het artikel die jij opgeeft is inderdaad bedoelt voor o.a. de A2, maar wel veel duurder dan de 40 euro van het andere Defa artikel.
Waarin zit nou het verschil? Zit dat verwarmingselement die jij aangeeft in dat kleine metalen tonnetje?
Zou je de veel langere verwarmingselement van de goedkopere broeder niet kwijt kunnen in de A2?
Het artikel die jij opgeeft is inderdaad bedoelt voor o.a. de A2, maar wel veel duurder dan de 40 euro van het andere Defa artikel.
Waarin zit nou het verschil? Zit dat verwarmingselement die jij aangeeft in dat kleine metalen tonnetje?
Zou je de veel langere verwarmingselement van de goedkopere broeder niet kwijt kunnen in de A2?
- rolf
Voor elk motortype hebben ze een verwarmingselement dat past in de bestaande slangelarij van het koelsysteem.
In de Passat heb ik een vergelijkbaar element en zo heb je ook nog elementen voor andere motortypes die niet op slangen worden aangesloten maar in de plaats van de vorstplug van het motorblok.
Het element zit inderdaad in dat tonnetje.
Het moet wel allemaal passen onder die motorkap zonder dat andere zaken in de weg zitten..........het is tegenwoordig best vol rondom de motor......
In de Passat heb ik een vergelijkbaar element en zo heb je ook nog elementen voor andere motortypes die niet op slangen worden aangesloten maar in de plaats van de vorstplug van het motorblok.
Het element zit inderdaad in dat tonnetje.
Het moet wel allemaal passen onder die motorkap zonder dat andere zaken in de weg zitten..........het is tegenwoordig best vol rondom de motor......
Ik heb in mijn 20 jaar oude Volvo 240 2 jaar geleden ook een Defa-set ingebouwd: Safe Start (koelwater voorverwarming) en Termini (interieurverwarming). Mijn baksteen staat altijd buiten en heeft veel vierkante meter ruit, ik was het krabben zat in de winter en heb daarom een Defa set aangeschaft. Ik heb geen dompelaar in de vriesplug, maar een verwarmingselement dat tevens het koelwater rondpompt tussen de hoogste koelwaterslang geplaatst (vlak voor het schutboard). Stekkeraansluiting zit in de grill.
Er is voor bijna ieder type auto wel een geschikte Defa oplossing te vinden, je kunt het net zo luxe/duur maken als je zelf wilt.
Werkt ideaal, verlengsnoer naar de garage en tijdschakelaar ertussen. Hij springt ongeveer een uur voor vertrek aan. Het is heerlijk om bij sneeuw/vorst 's ochtends in te stappen in een verwarmde/ontdooide auto (nooit meer krabben) en nooit geen koude start meer omdat het koelwater al tot max. 80 graden C is opgewarmd. Ik weet dat er op internet een voorbeeld staat van iemand die zoiets in zijn A2 heeft gebouwd (volgens mij op www.audia2freunde.de ).
Ik heb het spul hier vandaan:
http://www.autodinges.nl/defa-comfortki ... -1722.html
Er is voor bijna ieder type auto wel een geschikte Defa oplossing te vinden, je kunt het net zo luxe/duur maken als je zelf wilt.
Werkt ideaal, verlengsnoer naar de garage en tijdschakelaar ertussen. Hij springt ongeveer een uur voor vertrek aan. Het is heerlijk om bij sneeuw/vorst 's ochtends in te stappen in een verwarmde/ontdooide auto (nooit meer krabben) en nooit geen koude start meer omdat het koelwater al tot max. 80 graden C is opgewarmd. Ik weet dat er op internet een voorbeeld staat van iemand die zoiets in zijn A2 heeft gebouwd (volgens mij op www.audia2freunde.de ).
Ik heb het spul hier vandaan:
http://www.autodinges.nl/defa-comfortki ... -1722.html
- rolf
[quote="Kogelman"]Ik weet dat er op internet een voorbeeld staat van iemand die zoiets in zijn A2 heeft gebouwd (volgens mij op http://www.audia2freunde.de ).[/quote]
Ook op ons eigen forum
................ defa-smartstart-inbouwen-t2046.html?hilit= defa
Of hier in mijn Passat: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f= ... 2&start=15
Ook op ons eigen forum

Of hier in mijn Passat: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f= ... 2&start=15