NOx eisen na 160.000Km?

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

14 feb 2020, 08:37 0 x

Helaas Rolf,

Naast de Data Dozen van Microsoft & Google in de Wieringermeer is een metaalwaren bedrijf.
Die wilde dak vol leggen, overdag opwekken en 5 dagen gebruiken, en 2 dagen leveren als niets nodig.

Maar deze firma met vele Draaibanken, lassen en frezen gebruikte veel en kreeg daardoor lagere tarieven als ik thuis heb, en daarmee worden panelen minder rendabel, de eerste zijn gelegd en als er meer komen is dat een hele investering en voor die prijs die zij besparen duurde het jaren voor het terug verdiend is....
Ook is het bedrijf zoveel gegroeid dat ze aan verhuizen denken, dus investeren niets meer.
Als ze een ruime betaalbare kavel vinden, wie wil nog het oude pand?

Dat ik thuis 21 cent mag betalen per Kwh, zij zitten op 9,73 cent Kwh Ex BTW.
Dat is ook de reden dat mijn zoon nooit thuis maar daar gaat tanken, de A2 EV word dus daar geladen, met kleine lichte accu pack slechts 70 km, in winter bleef daar 50 km over maar 40,2 km per dag woon werk is dat ruim voldoende, en als hij verder weg wilde, gaat hij de losse accu pack onder dubbele bodem leggen, dan geen 70 maar 130 km te halen (winter 100km.)

Het voor half geld bij werkgever tanken, of bij openbare laadpalen voor 32 cent of meer?
Die zijn 3x duurdere en dit wetende, ik mag straks met de A2 E Up thuis tanken... of bij hun langs...
De stroom meter word verrekend met zijn salaris.

Zolang de zakelijke en particuliere stroom tarieven zoveel verschil geven is Den Haag het grootste probleem, ik mag niet met kabel over de stoep laden, dus met hengel over de stoep heen dan maar!
Ja, geen gezicht maar dan kan het wel.
Regels van de overheid van als je geen eigen terrein hebt moet je dure gemeente paal nemen, en niet een eigen paal mogen is de oorzaak dat NL zo weinig EV voertuigen telde...
99% van alle huidige EV rijders ongeacht merk zijn op eigen erf Thuis laders!

Met een 400 Volt 3 fase stekker is de A2 EV op Toyota oude heftruck basis erg snel vol!
Mijn E Up basis die nog gebouwd moet worden gaat trager.... maar ik ben met verhuizing bezig, eerst aanpassen bestemmingsplan en hopen dat het ooit mag!

Nederland is geen Noorwegen, andere regels en stroom prijzen!

Verder is het Topic; NOx eisen na 160.000 km!

En laten ze nu hier de LPG omgebouwde die Euro 6 halen zonder problemen de oude Euro 4 op Benzine norm voor alleen maar starten handhaven!
Als je de Benzine weg haalde komt er wel Euro 6 op kenteken!
Dan moet RDW herkeuren.
Wel is voor de koude start een voorverwarming nodig maar de accu word na starten weer geladen met een op goedkope LPG draaiende motor!
Regels, en eigenwijze RDW, vele Euro 3 & 4 diesels die na ombouw met roetfilter en Ad Bleu geen Euro 5 of 6 kregen! Dan houd je vervuilende A2 diesels!

Net een Unieke ATL gekocht waar via omweg elders in Europa toch Euro6d op het kenteken zou moeten krijgen...net uitgeladen met veel moeite!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 feb 2020, 08:44 1 x

Ja misschien off topic...effin

Maar welke rolf bedoe je nu eekhoorn :joy:


Ik antwoord op andere naamgenoot Rolf met forumaccount naam Rolf . En niet op jouw lang verhaal.... :P

Nou ik kijk vaak om mij heen hoor ..zie het blijkbaar anders...dan anderen het blijkbaar op dit A2 forum vaak dikwijls .zien ?

Of valt ditweer ondrr indianen verhalen of weer een steek onder water ?
:mrgreen:
Ja ik blijf :blush: ja rijd al audi ja sinds kind op de achterbank anno 1971 en niet vanwege de A2 zo zuinig is...of vanwege hij in waarde stijgende is.. :innocent:

kijkt men is in nederland eigenlijk bezig om vele daken van bedrijven vol te zetten met zonnepanelen..zolang men maar subsidies kunnen ontrekken.

Net als leaserijders die ik spreek doodleuk lachend mij dit zeggen vanwege het fiskaal voordeel electrisch rijden...ze zijn niet aan te slepen zo ook niet de laadpalen...blijkbaar

Installatie bedrijven (helaas ook malafide) springen als paddestoelen uit de grond.

Net als isoleren van woningen in almere wordt gestimuleerd.

Ja dezelfde mensen zijn niet groen denkend hoor vooronze woonomgeving.of de luchtverontreiniging..

.ze zelfs de auto pakken om 300 meter verder naar de kapper te gaan...
Een openhaard met houtblokken te ontsteken voor de gezeligheid ...

Neen het gaat om het financieel voordeel...
Zonnepanelen op woondaken plaatsen is net zo iets ..en vaak ook zakelijk wordt gerealiseerd .. het gaat om geldgeld geld besparen via subsidies is men in nederland heel goed in...

ja typisch nederlands zegt men toch nietwaar?

Neen andere landen waar jarenlang waterkrachtcentrales hebben zijn groener bezig...
Ja in nederland vlot het niet zo..zo alshet zou moeten....dus wordt er gesjoemeld met de cijfers..

Fijne dag nog lezers :blush:
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 feb 2020, 09:16 2 x

Tja, het is het grote verschil tussen willen en het daadwerkelijk doen.
Nieuw te bouwen distributiecentrum verplichten hun daken vol te leggen met panelen, kwestie van het bouwbesluit aanpassen.
Geen panelen, geen bouwvergunning.
Dat maakt de investering ook gelijk goedkoper dan het achteraf te doen.
Maar het gebeurt niet, we schreeuwen het wel, we willen het allemaal maar we doen het niet.
En zo schiet het niet op, met eindeloos praten vullen we geen gaten.

Tot het water over de zeeweringen klotst, wordt het allemaal een factor 1000(000000) duurder.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

14 feb 2020, 11:13 0 x

Beste Rolf & Rolf,

Zolang ik bij elke pomp de Benzine & Dieselprijs kan zien, maar de laadpaal ernaast een loterij is.
Van stroom bij firma 10 cent, thuis 21 cent en winkelcentrum 32 cent en langs Autoweg ??? tot 87 cent.

Dan stimuleer je het niet om als particulier een EV te kopen.
Ook is de dubbele laadpaal van gemeente pure onzin regel.

Als ik in mijn gemeente een paal vraag die geen 21 maar 32 cent Kwh koste... en de buren ook hun plek kwijt raken omdat vrijwel overal maar 1 auto is?

Ook weigeren ze vrijwel altijd om Fossiel rijders weg te slepen dus een dieselbus + Benzine auto waardoor ik niet eens kan laden of moet dubbel parkeren!
Regels niet handhaven, soms een boete... dan moet je wel thuis laden.

Maar dit topic, NOx eisen na 160.000 km, een auto schoner maken maar RDW weigerde de milieu eisen op kenteken aan te passen... de 15% boete op vuile diesels bleef, geen lagere MRB tarief.

Een bestaande Diesel van Euro 4 naar Euro 6d ombouwen is veel werk, maar onderdelen brengen op de sloperijen vrijwel niets op, kon ze gratis meenemen!
Dan is ombouw naar 6d norm en hele dag sleutelen rendabel.
Als er geen kijkende en vragende forum leden komen als in Hilversum kan het in 1 dag flink doorwerken met 2 personen!

Het kan dus wel, maar onze regering verplicht mijn nu om het via ander Europees land met hoge extra kosten te doen, heen en terug rijden + keuring daar en invoer + uitvoer, dan zit je alsnog met hoge kosten omdat RDW niet mag van Den Haag.... Duitsers wel maar die eisen nieuwe gekeurde delen... dus rij ik veel verder!
Naast een hele dag ombouw dus 3 dagen voor naar Riga gaan!
4 dagen is voor vele niet rendabel maar je weet maar nooit of RDW hier keuringen gaat toestaan.

Ik ga geen nieuwe auto kopen als een Roetfilter + Ad Bleu installatie voldoende is!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Berichten: 2314
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 mei 2022, 06:50 2 x

Ik voorspelde het al jaren...o.a in dit topic en andere.....nederland er niet klaar voor was en nog steeds niet ..jammer het is zo...

Dat "onrealistich" of negatief vooruit denken van mij komt dus uit ..

Screenshot_20220520-061708_Chrome.jpg
Screenshot_20220520-061708_Chrome.jpg (224.58 KiB) 1002 keer bekeken
( ik als positief bedoel men wil attenderen men rekening moet houden voor men wat maar roept )

De voorbode jaren geleden van in onze wijk in almere van 2 verbrande trafohuisjes ,te wijten aan de grens van continue overbelasting deze wijk trafo kasten energievoorziening .

Daarom moeten in woonwijken spoedig deze geupdate worden,voordat wij van gas kunnen o.a met warmtepompen) of massaal electrisch rijden etc...


Ja zo las ik weer een bericht...Leander het er maar druk mee heeft.

Tja en waarschijnlijk "heel" europa dit ook gaan doen ,er tekort ontstaat aan de benodigde materialen .


Tekst uit onderstaande artikel maar hier geplakt voordat het niet meer beschikbaar is :

Bron

Zie :https://www.destentor.nl/apeldoorn/wach ... ~a5d65e37/

Wachttijden voor installatie

warmtepomp en laadpaal lopen flink op in Gelderland en Flevoland
Klanten van netbeheerder Liander krijgen vaker te maken met langere wachttijden voor een nieuwe aansluiting of de verzwaring van een bestaande aansluiting. Een tekort aan materialen en grondstoffen veroorzaakt de problemen.


Elektriciteitsmeters, kabels en transformatoren zijn niet altijd meer voldoende op voorraad, zo laat de netbeheerder in onder meer Gelderland en Flevoland weten. Mensen die bijvoorbeeld elektrisch willen gaan koken of een warmtepomp of laadpaal willen installeren, zullen daardoor langer moeten wachten.

Ook verschillende woningbouwprojecten lopen vertraging op omdat elektriciteitskabels maar beperkt leverbaar zijn. Voor sommige bedrijven komen de vertragingen door materiaaltekorten bovenop de al oplopende wachttijden voor een aansluiting op het net of de verzwaring hiervan. Dit komt door een combinatie van de ‘enorme hoeveelheid werk’, het tekort aan technisch personeel en de soms beperkte plaats in de openbare ruimte.

Gigantische operatie

,,Hoe graag wij consumenten en bedrijven ook willen aansluiten, dit lukt niet altijd op de datum die zij wensen. Dat vind ik enorm vervelend”, stelt Marlies Visser, algemeen directeur bij Liander. ,,Mensen willen hun woning of bedrijf verduurzamen. Daarin investeren ze veel tijd en geld. Als ze dan langere tijd moeten wachten op de juiste aansluiting, zorgt dat voor ongemak en verliezen.”

De vraag naar elektrisch vervoer, warmtepompen voor woningen en elektrische boilers voor bedrijven nemen in snel tempo toe. ,,Tegelijkertijd wordt elektriciteit steeds meer duurzaam opgewekt met zon en wind. Voor al die ontwikkelingen moet het elektriciteitsnet op veel plaatsen worden uitgebreid of verzwaard. Dit is een gigantische operatie waarvoor de netbeheerder veel werk moet verrichten.”

"Liander gaat de komende drie jaar onder andere 2300 nieuwe transformatorhuisjes bouwen en 6500 kilometer kabel leggen. Bovendien zal de netbeheerder bij duizenden huishoudens de elektriciteitsmeter vervangen voor een zwaardere variant."
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :mrgreen: 496.230.km, juli '13 161.500.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 287.625.km ,mrt'20 238.200.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 290.550.km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Plaats reactie