Oude diesels vandaag in het AD

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 nov 2019, 09:23 0 x

Als NoX ook moet voldoen dan worden veel dieselrijders daar niet vrolijk van. Die uitstoot gaat aanzienlijk omhoog na stilleggen/ verwijderen EGR. De meeste hebben dit allang gedaan. Weer terugbrengen in oude staat, brengt ons weer terug bij af, een vervuilende motor. 🙄
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

27 nov 2019, 12:57 1 x

Bijna goed!

Naast het DPF of Diesel Partikel Filter komt ook de NOx eraan...

De EGR weer aangezet, en gereinigd en nu de ECU aanpassen.
Die bepaalde wanneer deze open mag!
En als je nu weet bij welk toerental je de NOx moet meten en die waarde gaat aanpassen.
Dan is hij gewoon 90% Dicht en zuinig en bij de NOx test rond dat noodzakelijke toerental wel actief!

Ja, nergens staat dat je niet mag Sjoemelen!
Wel een echte kabel nodig dus geen Budget Lite versie van onze afhaal Chinees!

Ik twijfel of ik Euro 6 ga halen, maar Euro 5 is mogelijk.
Roet uitstoot was op de AMF met slechts 673.000 km al voldoende maar nu de NOx nog maar de echte Kabel is onderweg!

Heb van RDW bevestiging gekregen dat ze niet willen dat we massaal onze Diesel Exporteren en dan aanpassen en aangepast weer invoeren!
Die ROET route is alleen met Euro 6 betaalbaar!
In Riga, LV of Letland gelden invoertarieven gekoppeld aan de Euro norm, dus 3&4 zijn €3780,-/3107,-, Euro 5 maar 1750 Euro maar Euro 6 gratis!
Het is wel 3400 km rijden en koste dus 120 liters diesel!
Nog keuringskosten daar + nummerplaat en hier weer invoeren voor €104,- dus alleen voor mensen die langer als 3 jaren willen blijven rijden.

De Bouwjaar komt te vervallen, elke van de 350 gemeentes mag kiezen tussen Groene of Blauwe zone.
Ze kijken dus naar de Euro norm en zal eind volgende jaar in gaan.

In Nederland een RDW meting + herkeuring na ombouw op afspraak is huidige tarief €54,- maar wegens de metingen van Roet & NOx en controle op inbouw die niet verwijderd kan worden om door te verkopen + aanpassen kenteken pasje zal dit richting €100,- gaan vermoedelijk.
Dan is na ombouw het binnen 1 jaar terug verdiend.

Maar eerst moet RDW het rond hebben, en mijn oude AMF klaar zijn voor een test.
Wel zijn voertuigen met minder dan 673.000 km schoner dus als deze het haalde moeten we allen het kunnen.

:P Ik Spoor niet, ik rij Audi! :joy:
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 nov 2019, 13:57 1 x

Gewoon stoppen met die diesel rotzooi.
Hoe meer je er van weet, hoe meer schrikbarend vervuilend het is......

Zoek maar eens op hoe ze zwavel neutraliseren in brandstoffen.
De fossiele industrie is een grootverbruiker van kobalt...........en dan maar naar de accu industrie wijzen.
Nog steeds een goed bewaard geheim.
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 nov 2019, 17:39 0 x

eekhoorntje schreef:
27 nov 2019, 12:57
Bijna goed!



Heb van RDW bevestiging gekregen dat ze niet willen dat we massaal onze Diesel Exporteren en dan aanpassen en aangepast weer invoeren!
Wil je zo vriendelijk zijn communicatie die je met de RDW hebt hier te publiceren (screenshot, cop/paste, whatever).
Als er echt een mogelijkheid is om over te gaan naar Euro5 of eventueel 6 dan sta ik daar voor open. Het is namelijk in mijn ogen financieel aantrekkelijker dan een elektriek vehikel aan te schaffen.
rolf schreef:
27 nov 2019, 13:57
Gewoon stoppen met die diesel rotzooi.
Hoe meer je er van weet, hoe meer schrikbarend vervuilend het is......

Zoek maar eens op hoe ze zwavel neutraliseren in brandstoffen.
De fossiele industrie is een grootverbruiker van kobalt...........en dan maar naar de accu industrie wijzen.
Nog steeds een goed bewaard geheim.
Kssssst, weg jij, het is hier het A2 forum en toevallig is de TDI versie de best rijdende, dus die willen we houden! 😘
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

27 nov 2019, 22:05 0 x

RDW heeft nog geen bevestiging gestuurd helaas, zal die hier zeker plaatsen zodra rond is.

De buitenland methode is veel duurder en lastiger.
En we kunnen dan Rolf een keer terug pakken, die heeft als oud Diesel rijder.... nu makkelijk praten,
zelf probeer ik ook de Diesels te behouden via deze weg.

Vooral omdat je anders mensen kreeg die met waardeloze voertuigen bleven zitten, onverkoopbaar en
als je die na 20 jaren schorsen weer gaat rijden in 2040? Belastingvrij en het Centrum is voor mijn huidige Auto Union 100 Diesel in september 2020 weer toegestaan na zijn 40e verjaardag!

Het is nu nog redelijk maar €130,- extra, maar hoe lang blijft dit tarief?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

27 nov 2019, 22:33 0 x

eekhoorntje schreef:
27 nov 2019, 22:05
RDW heeft nog geen bevestiging gestuurd helaas, zal die hier zeker plaatsen zodra rond is.

De buitenland methode is veel duurder en lastiger.
En we kunnen dan Rolf een keer terug pakken, die heeft als oud Diesel rijder.... nu makkelijk praten,
zelf probeer ik ook de Diesels te behouden via deze weg.
Oh, mea culpa! Ik kreeg de indruk dat je een bevestiging had gekregen, zoals je zei in een post waar ik op reageerde.

Overigens wil ik niemand "terugpakken".

Oprecht is de A2 TDI de beste auto die bij mij past. Zelfs de 4 tal Volvo's (850,V70's) die ik bezat, zowel benzine als diesel waren niet beter, dan de "kleine" A2 (en geloof me, een A2 wordt daar tot op z'n veters afgefikt, maar goed, daar trek ik me nou weer niks van aan (weten zij veel..)).
Geen idee wat voor mij de ideale opvolger zou kunnen worden, maar eigenlijk wil ik zo lang mogelijk van het apparaat gebruik maken. Dit wordt nu al lastig; bepaalde steden in NL zijn al gesloten voor mij, en vele met mij, en naar Duitse steden hoef ik ook niet meer af te reizen met de Euro3.
Als er een mogelijkheid is om dit spaarwonder van weleer weer mee te kunnen laten doen op alle wegen, dan sta ik daar voor open. Dit in tegenstelling tot regeringen en departementen die regels handhaven zonder ook maar naar mogelijkheden te kijken..... Oh ja, dat kost meer dan het oplevert natuurlijk.

Wat mij tegen de borst stuit is dat er nu veel geroepen word dat Diesel rotzooi is en moet worden opgehangen aan de hoogste boom.
Dat ben ik wel beu nu, zeker op een merk en type gebonden forum waar we ons nu bevinden, en waarbij er toch warme gevoelens voor de A2 en zijn toekomst zou moeten zijn......
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

27 nov 2019, 22:41 0 x

Ben het helemaal met je eens Spits.
Ik geloof er helemaal niks van dat iemand met een Tesla een schonere footprint achter laat dan iemand die in een oudere A2 tdi rijdt. Tel alles maar eens bij elkaar op...
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gebruikersavatar
Bert
Audi A2 clublid
Berichten: 272
Lid geworden op: 01 mei 2017, 11:09
Locatie: Tholen
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

27 nov 2019, 22:45 0 x

Helemaal mee eens @Spits
In dat geval je dieselrijders nader bekritiseerd ben je geen A2 waardig lid.
Zou zeggen neem nog een gesubsidieerde EV en doe afstand van dit forum, stook je houtkachel lekker op, want je bent moreel goed bezig omdat je buren verderop wonen.
Ben er ook helemaal klaar mee @rolf
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
Gebruikersavatar
jmkoole
Berichten: 661
Lid geworden op: 19 jul 2010, 21:23
Locatie: Sdwest-Frysln
Motortype: (nog) geen Audi A2

27 nov 2019, 22:57 0 x

Hadden wij in Nederland net zoveel inwoners als Noorwegen (5,3 miljoen), dan hadden wij hier ook geen uitstootproblemen...
Ik blijf erbij dat de hudige milieuproblemen niet worden veroorzaakt door te veel of verkeerde auto' s, maar door te veel mensen die in een auto rondrijden...
Dus ja, hoe gaan we dat oplossen? Hoe brengen we het aantal inwoners van NL terug van 17,4 naar 5,3 miljoen?
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Gebruikersavatar
rolf
Audi A2 clublid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
Locatie: Noorwegen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 nov 2019, 23:08 0 x

Moet je ook niet meer varkens houden dan je inwoners heb.
En dan de rest van het vee nog......
Doe daar de helft van en NL kan weer bouwen en 130 rijden.
Hoef je je inwoner aantal ook niet te verlagen.
Plaats reactie