SkAudi FabiA2?

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

27 sep 2020, 20:05 2 x

Ja, dit is samengevat mijn project.

Koop een 1.6Fsi met vastgelopen rollen waardoor een 4 jaren jonge riem breekt, en zoek je suf naar een goed 1.6 BAD blok en hoop dat dit betaalbaar is of......

Koop een Skoda Fabia 1.2 Tfsi met DSG 7 bak met schade!

De BAD heeft 1598 cc en 81kw/110pk bij 5800 toeren en nog 155 Nm bij 4500 toeren volgens boekje.
De CBZB motor van 1197cc 77kw/105pk bij 5000 toeren en 175Nm bij 1550 toeren, en geen 4 kleppen en dubbele as maar enkele nokkenas met 2 kleppen in deze 4 cilindertjes.

Verbruik stad 1:9,8/14,3 buiten 16,7/22.7 en gemiddelde; 13.3 om 18,9 dus flink zuiniger?

Ook daarom geen DSG 6 met olie gekozen, die zuipen meer dan 1.6 BAD motor... en deze is met automaat zuiniger en niet de eerste 7 bakken.... maar 2013 versie gevonden.

De ombouw, na zien schema van beide werd ik gek, lukt nooit dus dan maar alles overzetten!
Dan heb ik zekerheid en geen door solderen met later kans op zoek je suf.

Naast motor + Bak ook de ietsje langere aandrijfassen gemonteerd!
Een DSG7 heeft langere assen dan de normale 6 Bak en kijk die lengte eens op Autodoc....
Daarom gelukkig geen los blok maar compleet wrak aangeschaft.

Ook de kabelboom verwijderen dus gehele auto kaal gehaald, alles weg en overal nu de Skoda Fabia kabelboom op laatste stukje doorverbinden zoals bij achterlichten na natuurlijk!
Ook de niet leverbare Open Sky is leuke puzzel.... die ontbreek gewoon.

Wel 4 elektrische ramen, bij parkeren spiegel inklappen, en bocht verlichting via mist lampen.
Net als de Cruise Controle die naast snelheid vasthouden ook een soort van Bumper kleven beheerste, tot er weer eens een Motor rijder tussen duikt en zo een rem ingreep maakte en zo harmonica erachter maakte dus hoe los ik dat nu op?

Ook een Canbus die elke defect lampje melde dus zomaar LED erin mag niet meer.
Navigatie met DAB+ ontvanger en na veel poetsen is Skoda logo nu weg....

Omdat hier de RDW erg steng kijkt en vaak lastig doet het maar even in Latvia gedaan, dus nu LV kenteken en als ik ooit klaar ben met afwerking om alle plastic van dashboard en zo netjes heb hier pas de foto's van deze Ducky Tape Mobiel tot nu toe!

Dan is later invoer keuring uit andere EU lidstaat alleen nog chassis nr kijken in asbak en alles overnemen, en hopelijk ook de 1200 kg trekhaak!

Ik ben met onderzoek, slopen en montage ruim 6 lange weken bezig geweest dus 1½x Uw salaris koste deze ombouw of werkte je geen 6 dagen per week?
Nu even gestopt, even paar weken rust en die RS stoelen, bredere en voordat die rails gelast zijn tot de juist maat met platen er tussen... ze gaan dichter naar de B stijl dus hoe die Airbag er ooit goed uit moet komen?

Dit is voorlopig de tussenstand, een 1.2 Turbo motor kan wel maar koop dan geen blok maar compleet wrak!
Uw sloperij de Eekhoorn!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 sep 2020, 19:19 0 x

1 Jammer, vandaag de klokken van Fabia onder A2 kapje gemonteerd, blijken ze te kraken op hobbel wegen van 't kerkplein, net als Vlaamse Kinderhoofdjes hebben ze daar Portugese steentjes gemaakt, mooi maar loopt beroerd en rijd ook zo... dus morgen met schuim tape opvullen...

Ja, alles ombouwen is stap voor stap bijwerken, testritje en nogmaals tot het ooit goed is.
Dan kan de plakband en ijzerdraadjes voor alles vastzetten ook eindelijk weg!

Nu een Ducktape Mobiel helaas! :mrgreen:



2 De Techniek onder de kap + kabelboom ging goed, maar nu de afwerking nog, en dat koste meer tijd
dan het snel passende motor + aandrijfassen... uitlaat met flexibele pijp gedaan, en dat ging prima.



3 Nu weer de spiegels, omhoog tijdens rijden en uitklappen bij parkeren!
Mag nu zoeken wat daar nu weer verkeerd om gemonteerd is.
Telkens met de :thumbmin: terug zetten is tenslotte leuk op een Forum Meeting maar niet voor dagelijks gebruik.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Ticcie
Audi A2 clublid
Berichten: 489
Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
Locatie: Bussum
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

28 sep 2020, 23:21 1 x

Leuk verhaal!
Paar fotootjes erbij maakt t nog leuker 😁
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 sep 2020, 11:18 0 x

Deze lijkt op een afstand zelfde maten... maar.. ik weet nu beter.

Helaas weet ik dat bij een Taxatie Meeting mijn 1.2 Tsi minder waard is omdat terug bouwen vrijwel onmogelijk is geworden, veel plastic weggehaald van zowel dit blok als de A2 kap er overheen!
Na passende maken een rondje rond de kerk... daar liggen Portugese stenen en mooi wasbord om elk rammeltje te horen.. nu met Compriband extra dun erom rammel vrij en netjes!

Ik moest wel want van 1.6 Fsi naar 1.2 Tsi is met Elektronica een cursus Paracetamol slikken!
Wel teller fraude gedaan.... van 320.000 km naar 86.000km en ECU & Tellerblok gewisseld..
hoe los ik dat netjes op? De motor heeft gelopen of de auto 234.000 km extra?
Bijlagen
Tellerblok.jpg
Tellerblok.jpg (181.45 KiB) 3367 keer bekeken
Laatst gewijzigd door eekhoorntje op 29 sep 2020, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 sep 2020, 11:21 0 x

Van 2 naar 4 ramen openen? Dan moet de schakelaar overgezet en omdat ik de kabelboom al had
gewisseld van Fabia naar A2 is het op plastic plaat passende maken makkelijk klikken.

Ook de Softlak is zo opgelost, keihard zwart budget plastic zoals de eerste A2 ook hadden, niets mis mee en vele hebben op de sloop de oude zooi gehaald om de witte knoppen met zwarte rouw randen weg te werken... werkte beter dan de stickers.
Bijlagen
Achterlijkeramen.jpg
Achterlijkeramen.jpg (112.3 KiB) 3367 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 sep 2020, 11:23 0 x

Air & Co,

Gelukkig niet de ronde draaiknoppen, want die hand Airco hebben de meeste.
Deze inbouwen is wel een klusje, nu plakband en hangt nog wel....

De oude Airco knoppen heb ik van de 1.6 Fsi al verkocht dus moet wel deze monteren!
Bijlagen
Air-Co.jpg
Air-Co.jpg (149.56 KiB) 3367 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 sep 2020, 11:29 0 x

Deze is geen gewone maar met Bumper kleef Functie...

Als je ergens achter reed gaat deze van ingestelde naar op rafstand volgen, mits er geen motor rijdende mede forum lid er tussen duikt en zo rem ingreep veroorzaakte en Harmonica en kans op ketting botsing veroorzaakte... Ik wil die functie eruit halen en dat is zoek opdracht....

Dus als iemand bij invoegen gaat remmen, dan is dat de huidige generatie C.C. helaas!
Dit is enige wat gelijk perfect is ingebouwd...
Bijlagen
Cruise.jpg
Cruise.jpg (291.42 KiB) 3366 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 sep 2020, 11:31 0 x

Deze zit net even anders.... en word op de originele knoppen plaats gezet na zwart spuiten achter paneel... als ik dat niet doe zoek je waar die knop voor 't licht zit.

Zwarte Skoda plastic gaat dus straks weg, nu hangen er 2 losse blokken aan kabels... die gelukkig lang genoeg waren op de kabelboom.
Bijlagen
hardelak.jpg
hardelak.jpg (288.83 KiB) 3366 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

29 sep 2020, 11:35 0 x

Hier is nu niets meer van over!

De Fabia is nu geknipt in stukken... en veel hergebruiken.
Het stuur is logo vervangen, net als de naaf kapjes waar nu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: op staat....

De Radio/Navigatie moet omhoog, Airco onder zoals in A2 hoorde, kabels kan net aan... beetje krap!
Beide moet ik nu als 1 blok hierdoor monteren omdat de splitsing in Kabelboom vrij kort is!
Bijlagen
Sloperij.jpg
Sloperij.jpg (457.53 KiB) 3365 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Spinazie
Forum beheerder
Berichten: 982
Lid geworden op: 15 jan 2018, 11:45
Locatie: Nijmegen
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 sep 2020, 11:41 4 x

Dit zijn toch allemaal foto's van de Fabia? Kun je ook laten zien hoe het in de A2 is gepast?
Plaats reactie