goed geholpen, wees geen zuurpruim.

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

29 aug 2021, 17:57 6 x

Ik vind dit een interessant topic. De aanleiding ontgaat me, omdat de oorsprong blijkbaar in een ander bericht zit. Niet erg: ik snap de essentie.

Ik ben in de (on-) gelukkige omstandigheid dat ik meerdere Youngtimers bezit. (allemaal oude meuk dus stel je d'r niks bij voor.)

Ieder merk en type heeft een eigen "publiek". Heel interessant.

De VW T4 Camper is een totaal andere wereld dan de BMW 316 . (of is het een 318?) en dan de A2....

Ik heb me bij dit Audi A2 forum een beetje vergist. Bij andere Forums heb ik aan het eind van de dag even zin om gewoon even het forum te lezen. Een soort café. Ik doe dat met een bak humor die toch functioneel is. Het geeft een "wij" gevoel en ik stel me best kwetsbaar op.

Op dit A2 forum lukte dat niet zo. Ik kreeg PB's met het verzoek me niet zo te laten gelden. "Het weerhoudt anderen om te posten". Terechte kritiek! Ik pas me aan aan de trend van het forum. Wie ben ik om een goed forum anders te benaderen? De moderatoren doen goed werk en het is zeer informatief. Dat is belangrijk. De cafe-functie zoek ik wel elders.

Toch zit ik even te mijmeren…

Ik ben een “Volvoman”. Ja. Van kind af aan voelde dat merk goed. Stoere degelijke auto’s. Ik was reuze trots toen mijn pa een Volvo 55 kocht, al moet ik bekennen dat ik ook wel doorhad dat het een Daf was met een ander naamplaatje. Maar wij hadden een Volvo!!

Tot aan de jaren 90 vond ik het geweldige auto’s. De 480 die ik nog heb heeft echt een plekje in mijn hart veroverd.
Zoals jullie zullen begrijpen ben ik op Volvo fora mateloos populair door mijn uitgebreide technische kennis op auto gebied...

Steeds vaker krijgt men door dat ik ongegeneerd de Audi A2 in de strijd gooi, en hem ophemel…
Dat wekt natuurlijk irritatie op. Die ik dan weer goed kan gebruiken om tegengas te geven, dat begrijpen jullie ook. Het is al zo ver dat ik aangeef dat er “nooit wat mee is”, terwijl ik een monteur vaker zie dat ik mijn zus, en dat hij “minimaal 1 : 25” rijdt…
Ik zal ze krijge…! Die Volvo adepten.

Ik krijg steeds meer het etiquette dat ik “een afvallige” ben, maar da’s niet zo. Ik maakte de vergelijking dat ik als supporter van een bepaalde club best wel kan toegeven dat AZ en PSV vorig seizoen beter waren. Maar dat maakt me nog geen supporter van die clubs.

Zo ook Audi versus Volvo: ik vind eigenlijk de modellen na pak hem beet 1995 beter/mooier dan die van Volvo… De vrijage met Ford en China hielpen ook niet echt. Niet dat ik van Audi alles kan waarderen (die Q is werkelijk monsterlijk), maar toch.
Ik betrapte mezelf er op dat ik aan het kijken was hoe bereikbaar een Audi 80 is…


Euh.... dit soort praat moet ik hier dus niet doen... Gaat nergens over...

sorry.. Zondag middag met een Affligem: het is hier geen café!! Moderatoren: blijf het goede werk doen. Lak aan zuurpruimen!!!
betutteling is zinloos; passie is Goud
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 aug 2021, 18:08 1 x

Mijn oma reed een caramelkleurige 55. Altijd toffee in het handschoenenkastje. De 480 is een gave bak hoor, wulpse oogjes, griekse neus, lekker kontje. Hiervoor reed ik een 9-3 en ik lust nog steeds naar een 900 Turbo. Mijn camera is ook al zweeds, mijn interieur steeds minder.

Over Volvo: het valt me altijd op dat mensen die een 850 rijden ALTIJD de halve garage, een grootverpakking chips en zes dekentjes achterin hebben liggen (achter het hondenrek). Elke keer moet ik weer hardop lachen :joy:
Gebruikersavatar
Spits
Berichten: 707
Lid geworden op: 08 jun 2018, 12:39
Locatie: Rotterdam
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

29 aug 2021, 18:56 2 x

Yesss! V O L V O wat een heerlijke automobielen (ahum, tot max bwj 2000)!
De frau heeft nog een 945LPT, was goedkoop want de automaat bak schakelde niet meer op, doch een zuipschuit eerste klas!

Ik zou wel weer een 850tdi willen, maar de wegenbelasting is too much om er alleen mijzelf en een hoop lucht mee heen en weer te rijden.

@Blauwbaard die zak chips, halve garage en 6 dekentjes die kan de eigenaar vast niet meer vinden in die zee van ruimte... ;)
Ik ga weer eens buurten op 't 850forum, was altijd lol te beleven! (hier ook heur....).
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.
Gebruikersavatar
ArcSissy
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 649
Lid geworden op: 05 feb 2018, 10:43
Locatie: s-Gravenhage
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

29 aug 2021, 22:02 4 x

Ik ben juist erg blij met de bijdragen van @Veertienmeizeventien, ik word uitermate geboeid door zijn literaire kijk op ‘ons’ kluppie mensen. En een apart kluppie zijn we, dat mag wel gezegd worden. Alle gelaagdheden, leeftijden en doortastendheden zijn bij ons in ruime mate vertegenwoordigd.
Het is erg nuttig om af en toe een spiegel, al dan niet literair, voor gehouden te worden … dan kun je eerlijk zien hoe jezelf ‘aan het shinen’ bent. Als je hier toe in staat bent, that is … laat het beoordelen van ander over aan … de ander.

Eigenlijk zou ik het hierbij ff moeten laten, maar kan het toch niet laten:
Niet alle bijdragen zijn besteed aan alle forum-leden en ik begeef me nu op glad ijs, maar de ‘inclusieviteit’ van de huidige maatschappij geldt voor iedereen, ook voor paradijsvogels, zuurpruimen, knaagdieren … èn criticasters. Hoe stroperig ze ook mogen zijn.
Of je vervolgens jouw mening hierover aan alle anderen duidelijk moet maken, laat ik diplomatiek in het midden.

Onze uitstekende moderatoren houden onze gemeenschappelijkheid in het oog en zijn prima in staat om ons te begeleiden bij alle nuttige bijdragen. Indien er onjuiste of ongewenste zaken worden aangebracht, hebben zij de ondankbare taak om dit recht te zetten. Ik ben slechts 3 jaar A2-forummer en ik moet zeggen dat deze ‘ringmeesters’ onkreukbaar zijn gebleken.
Hulde aan de beschermers van ons gezamenlijke interesse!

Dus, genoten van het aluminium verbond, probeer het eens … iets minder ikke … dat zou al genoeg moeten zijn.

Wat ik niet in het midden wil laten: ik vraag iedereen hier op het forum, dus helemaal @Veertienmeizeventien om de bijdragen aan dit forum te blijven leveren, welk niveau dan ook. Dit is immers het bestaansrecht van ons forum.

Zo … en nu die La Trappe triple maar eens openen … ptssst:
Proost
Einzigartigen Schwarz Ausgabe
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 aug 2021, 22:14 3 x

Mijn bijdrage aan dit topic: https://youtu.be/iOxYmMNOE-o
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

29 aug 2021, 22:37 3 x

Het is goed om af en toe te mijmeren over hoe we met elkaar omgaan. Ik heb zin om jullie te ontmoeten op de meetings en trek er ook een open. Het is ten slotte nog weekend.

psjjjj
Gebruikersavatar
aarmarman
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
Locatie: Haarlem
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 aug 2021, 11:39 6 x

Ik drink zelf geen bier, daarom kan ik niet mee mijmeren.
wel vind ik gewoon dat iedereen die echt liefhebber van de a2 is hier welkom moet kunnen zijn, en zich welkom moet voelen.

psjjjjt (dat was cola)
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 aug 2021, 19:35 3 x

ik las, nu ik volstrekt nuchter ben :mrgreen: , mijn post nog even na....

1 Voor de zekerheid: ik ben nooit door moderatoren op mijn vingers getikt, Zo zou je mijn post wel kunnen interpreteren.

2 mooie zin!: "Onze uitstekende moderatoren houden onze gemeenschappelijkheid in het oog en zijn prima in staat om ons te begeleiden bij alle nuttige bijdragen. Indien er onjuiste of ongewenste zaken worden aangebracht, hebben zij de ondankbare taak om dit recht te zetten. Ik ben slechts 3 jaar A2-forummer en ik moet zeggen dat deze ‘ringmeesters’ onkreukbaar zijn gebleken.
Hulde aan de beschermers van ons gezamenlijke interesse!
"

3 excuses als ik mensen tot alcoholisme aan heb gezet...
betutteling is zinloos; passie is Goud
Plaats reactie