goed geholpen, wees geen zuurpruim.

Offtopic & overig
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2021, 09:06 8 x

Beste @NG064LL

Ik zag je onderschrift bij je profiel. Ik keek even omdat ik nieuwsgierig was of je al een auto gekocht hebt. Je schrijft:

topic word zonder overleg en zonder reden ( als je het niet wilt lezen dan open je het topic toch niet )
gesloten
viewtopic.php?f=4&t=9679&start=140
blijkbaar mag je alleen schrijven wat de heren graag willen lezen

Hoewel ik geen moderator ben wil ik je wel uitleggen waarom het fijn is dat we hier actieve en strenge moderatie hebben. De website is in gedeelten opgedeeld. Dat maakt het mogelijk dat gebruikers informatie kunnen vinden. Het even voorstellen gedeelte is omdat we het fijn vinden te weten wie je bent. Bij jou waren inmiddels zo veel posts die hoorden in "stamtafel", "aankooptips", "Gezocht - A2" dat je topic vervuilde. De informatie in jouw topic gaat zo verloren voor anderen.

En informatie heb je gekregen! In de 15 pagina's en bijna 150 berichten kun je nalezen dat we een actieve groep liefhebbers zijn die je graag helpen en enorm goed geholpen hebben. De moderatie is er omdat, wanneer ik over 5 jaar iets wil weten over "roestige Alfa's van de bure", ik het kan vinden bij topic "Ondertussen bij de buren" :) . Stel dus je vragen in de betreffende categorieën want dat is wat de heren graag willen.

Het zou je dan ook sieren als je je onderschrift veranderd naar "zeer tevreden over hoe ik hier geholpen ben" of iets dergelijks. Wees geen zuurpruim.

Fijne dag en succes met je zoektocht
Gebruikersavatar
TJT
Berichten: 732
Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2021, 09:20 3 x

Grotendeels eens met wat je schrijft, behalve dit laatste deel:
Het zou je dan ook sieren als je je onderschrift veranderd naar "zeer tevreden over hoe ik hier geholpen ben" of iets dergelijks. Wees geen zuurpruim.
Ook al vind jij dat iemand hier goed geholpen is (wat naar mijn idee ook zo is) dan nog heeft ieder daar zo zijn eigen mening of opvatting over.
Als @NG064LL vind dat hij niet goed is geholpen, hoe jammer dat ook is, dan vind ik dat het hem vrij staat dat in zijn onderschrift te uiten.
Het komt op mij een beetje over alsof hem wordt opgelegd maar tevreden te zijn, omdat de heren dat graag willen zien, maar zo werkt het natuurlijk niet.
Als ik in zijn schoenen had gestaan en dit bericht zou zien had ik ook zoiets van “Bekijk het maar!” om even netjes te blijven.
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2021, 09:35 3 x

Dankbaarheid is geen verplichting. Als je ontevreden bent meldt je dat in een pm naar de moderator of in het topic "Website", niet in je onderschrift.
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

27 aug 2021, 09:46 2 x

Zo is dat.
Gebruikersavatar
StefanvM
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 aug 2018, 11:36
Locatie: Amsterdam
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

27 aug 2021, 09:52 1 x

Kan er niet een apart forum gemaakt worden voor mensen zoals @TJT en @NG064LL ? Ik denk dat er dan heel veel dankbare mensen zullen zijn!
A2 CS Rood 1.4 TDI 2004 | ATL | OSS | S-line Plus | FIS | Concert | CC | PDC | AHK
A2 CS Geel 1.6 FSI 2005 | BAD | OSS | S-line Plus | FIS | RNS-e | CC | PDC | AHK
Gebruikersavatar
Edwinvv
Berichten: 397
Lid geworden op: 27 feb 2021, 22:32
Locatie: Noordwijkerhout
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2021, 10:53 3 x

Is m.i. de anonimiteit van internet. Mensen kunnen zonder te zeggen wie ze zijn, waar ze vandaan komen, heerlijk vanuit de luie stoel commentaar geven op alles en nog wat.
Van mij mag het wel iets strenger, zeg wie je bent, waar je vandaan komt, enz.
Wordt het iets minder anoniem, geeft mensen enigszins het gevoel eerst ff na te denken voor ze van alles posten.
Maar ook dit is slecht een mening van een ziel.
Edwin
Gebruikersavatar
karolography
Audi A2 clublid
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 aug 2018, 11:18
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2021, 11:17 6 x

Het is maar hoe je alles bekijkt.

Enerzijds zie ik een gebruiker die duidelijk niet op zijn plek is op dit forum. Iemand die gewoonweg geen liefhebber is van de A2, ook niet in potentie. Maar het is ook iemand die in de knoop is met zichzelf, als je de zoektocht een beetje volgt. Want volgens mij is wat diegene wil redelijk onhaalbaar. Als diegene überhaupt al weet wat hij of zij wil. Misschien was het vooral een zoektocht naar aandacht.

Anderzijds zie ik allemaal mensen die willen (of wilden) helpen. Hartstikke lief en dapper natuurlijk. En toch geef je dan iemand deels wat hij of zij wil. Daardoor ga je een ‘relatie’ aan en ontstaat er contact. Een contact dat nooit ergens naartoe zal gaan, zo blijkt ook nu weer.

Mijn idee was: dit hoort hier niet thuis, dus ik reageer niet.

Het is als op een date gaan met veel twijfels. Dan zit je daar en moet je geïnteresseerd doen, maar je komt allebei niet echt aan je trekken en uiteindelijk loopt het op niets uit. Ondanks dat je steeds pogingen doet er nog wat van te maken.

In dit geval hadden we misschien eerder duidelijk moeten zijn dat deze ‘date’ niet gaat werken. Dan voelt de ander zich ook minder gekwetst dan na aaaaal die berichten.
:heart: Audi A2 1.4 benzine 2003 75pk colour.storm imolagelb
:heart: BMW i4 eDrive40 2023 340pk M-Sport Sunset Orange
Gebruikersavatar
Paulus
Audi A2 clublid
Berichten: 734
Lid geworden op: 14 dec 2017, 16:41
Locatie: Hillegom
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

27 aug 2021, 19:03 6 x

StefanvM schreef:
27 aug 2021, 09:52
Kan er niet een apart forum gemaakt worden voor mensen zoals @TJT en @NG064LL ? Ik denk dat er dan heel veel dankbare mensen zullen zijn!
Ik vind @TJT een hele aanwinst voor het forum en binnen korte tijd heeft hij zich enorm bewezen met veel kennis, aandacht en goede aanvullingen op het forum. Dat mag wel even gezegd worden.
Gebruikersavatar
Blauwbaard
Audi A2 clublid
Berichten: 435
Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
Locatie: Winsum
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

27 aug 2021, 19:36 4 x

Mijn mening is dat iedereen zijn plaats heeft binnen deze groep, inclusief paradijsvogels, gelukszoekers en knaagdieren. Ik heb enorm veel opgestoken van velen hier, inclusief @TJT. Tristan heeft zelf een voorstelronde van tien pagina's waarin hij uitgebreid laat zien hoe hij aan zijn A2 gekomen is en wat er verspijkert en uitgelijnd moest worden. Zo ken ik het forum ook.

Ik probeerde uit te leggen hoe en waarom het forum werkt. Ik hoopte dat ik hiermee de onterechte mening van NG064LL kon veranderen, niet hem of haar te kwetsen.
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

28 aug 2021, 15:23 1 x

Geen plaatsnaam mag, maar dan roepen; Binnen 50 km zoek ik!

Dat is vragen om humor, deze inwoner van Madurodam blijkbaar, want al onze eilanden zijn al kleiner!

Ook ergens gaan kijken en verslag maken maar geen link of waar?

En de Citroën noemen,
op Citroën forums ben je dan ook niet welkom als ik over mijn Auto Union begin te kletsen...

Net als ik elke Verkoper in 1e bericht altijd Serieus wil nemen.....
maar dan zoals Pim Fortuin graag Serieus genomen wilde worden in de Dark Room!

Aanmelden, niet de mail lezen en alles negeren?
Veel gestelde vragen zijn zelf ook te zoeken en dat lijkt mijn de manier om hier
gewenste gast te worden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie