http://www.matsbv.nl/2004/01/miskend-talent-audi-a2/ Bron: MATS onliner BV.NL.
wanneer gaan wij een geweldige flashmob regelen ?
Een km ters lange rit op de A2 met x aantal A2 's of op parkeerplaats gelegen aan de A2 ??
Leuk oud artikel over de A2, Bron: MATS onliner BV.NL.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.630.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.180.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.180.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
In 2015 ging er al een flinke file A2 rijders naar Jos_Br en later nog samen naar bed.
Nog even 4 ringen gevormd en terug, dus de Flash ... was er al....!
Compleet met koek en zopie en uitleg over de automaat en de aanpassing hieraan en weer naar huis,
na eerst natuurlijk een partijtje matten zonder harde klappen!
Maar dankzij de lage verkoop, ja de A klasse kwam je overal tegen en nog steeds erg populair op de sloperij, niet elke word zo kaal geplukt als onze A2 en de A klasse, daar verkopen ze minder onderdelen van en gaat eerder de pers in, nu is dat toenmalige kas succes de huidige winkel dochter bij vele handelaren!
Ik heb een proefrit gemaakt in de A klasse en nooit behoefte gehad, maar nu wel met de zoveelste A2 bezig,,, dus de slow starter in verkoop, binnenkort rijden er meer zelf geïmporteerde dan Pon ooit afleverde.
Nog even 4 ringen gevormd en terug, dus de Flash ... was er al....!
Compleet met koek en zopie en uitleg over de automaat en de aanpassing hieraan en weer naar huis,
na eerst natuurlijk een partijtje matten zonder harde klappen!
Maar dankzij de lage verkoop, ja de A klasse kwam je overal tegen en nog steeds erg populair op de sloperij, niet elke word zo kaal geplukt als onze A2 en de A klasse, daar verkopen ze minder onderdelen van en gaat eerder de pers in, nu is dat toenmalige kas succes de huidige winkel dochter bij vele handelaren!
Ik heb een proefrit gemaakt in de A klasse en nooit behoefte gehad, maar nu wel met de zoveelste A2 bezig,,, dus de slow starter in verkoop, binnenkort rijden er meer zelf geïmporteerde dan Pon ooit afleverde.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Leuk artikel. Was net een jaar voordat de productie werd gestopt.
De A2 heeft zich jammer genoeg nooit als een soort van New Mini/Fiat 500 kunnen ontwikkelen.
De Color Storm/FSI was een zwakke poging om het leveringsprogramma te verbreden.
Wat ik zelf nooit heb begrepen, is dat geen automaat beschikbaar is gekomen.
Vooral voor een stadsauto als de A2 zou een automatische transmissie een sterk verkoopargument zijn geweest.
Hierbij bedoel ik niet de robotbak van de A2 3L, maar bijvoorbeeld een conventionele automaat of een CVT-automaatbak.
Ook zou de A2 een ideaal testbed zijn geweest voor de ontwikkeling van een EV, dankzij het lage eigengewicht en de mogelijkheid voor het (gunstig) plaatsen van het accupakket.
De A2 heeft zich jammer genoeg nooit als een soort van New Mini/Fiat 500 kunnen ontwikkelen.
De Color Storm/FSI was een zwakke poging om het leveringsprogramma te verbreden.
Wat ik zelf nooit heb begrepen, is dat geen automaat beschikbaar is gekomen.
Vooral voor een stadsauto als de A2 zou een automatische transmissie een sterk verkoopargument zijn geweest.
Hierbij bedoel ik niet de robotbak van de A2 3L, maar bijvoorbeeld een conventionele automaat of een CVT-automaatbak.
Ook zou de A2 een ideaal testbed zijn geweest voor de ontwikkeling van een EV, dankzij het lage eigengewicht en de mogelijkheid voor het (gunstig) plaatsen van het accupakket.
- Pimoso
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik vind de A2 steeds meer in het tijdsbeeld passen. Rond 2000 was het een vreemde eend in de bijt, net als de nieuwe kever. Sommige ontwerpen hebben tijd nodig om te rijpen. Daarbij is de A2 technisch gezien smullen! Ik viel zelf voor de ribbels in het dak.......