Ik weet dat mijn BBY 895 weegt door de Lederen bekleding en Open Sky, de diesel heeft iets meer gewicht en las en vond meerdere twijfelachtige puntjes!
Zelf nu twee Panhard' s staan , uit 1952 & 1954 en ook de tijd ver vooruit.
Die zijn vanaf 1946 tot 1959 geleverd, daarna helaas staal en roestbruin en meestal spoorloos verdwenen.
Deze Panhard, meestal 4, soms 2 deuren Cabrio en 3 & 5 voor de station versie.
Ook voor toen der tijd al behoorlijke stroomlijn gemaakt zonder windtunnel.
Naast meer binnen ruimte , 6 personen, 3 voor en 2 achterin... maar ook geen gordels, Airbags en zo....
Wel knakvrije deuren en soepele vering met nauwelijks demping.... en rondom trommels....
Voor en nadelen, maar net hoe je het wilde schrijven en uitleggen!
Een voordeel vind ik de APK, voor 1960 voertuigen permanent vrijgesteld dus LED H4 erin zonder afkeur risico en gezeur.....
Ook geen papier nodig van gesloten fabriek voor trekhaak en altijd goed!
Ik vermoed dat dit Engelse artikel een overgeschreven en Google vertaalde is...
Van benzine gewicht bij 3 cilinder diesel geschreven!
