Vanaf de introductie altijd al een zwak gehad voor de A2. Aangezien een nieuwe auto, met een ander gebruiksdoel, steeds meer nodig werd geconcludeerd dat die geliefde A2 precies was wat ik zocht. Tsja 'oude liefde roest niet' zeker als ze van aluminium zijn en afgelopen vrijdag een 2004 benzine met open sky in het brabandse land bemachtigd

Helemaal in mijn nopjes en zeer toepasselijk over de A2 naar het zuiden gereden en voorbij Eindhoven even getankt. Loop ik na betalen terug zie ik tot mijn schrik dat het druppelt onder de motor :o het zal toch niet, stukje terug, gekeken...het lijkt me water te zijn en met een ontzettende opluchting bedacht dat het condens zal zijn van de airco. Tsja dat is de prijs die je betaald voor de luxe die in de Kangoo besteller ontbrak :lol:
Verschijnt er 10km later een oliekan op mijn display! Met een halve hartaanval het volgende tankstation vereerd...gepeild, voor zover mogelijk (had de ontwerper ijsvissen als hobby?) en er meteen een liter bijgegooid. Het druppelde weer goed van onderen :? Had ik dan toch een kat in de zak gekocht? Als Limbo bedonderd door die joviale Brabo? Met het gevoel een ongelofelijke sukkel te zijn in sukkeldraf en airco uit (om de motor niet onnodig te belasten) naar mijn vertrouwde B. de Haas* gereden. Op de brug gezet en de complimenten gekregen dat alles er tip top (geen olielek) en kurkdroog (geen airco meer aan) uit zag pfffff wat een opluchting

Liter reserve olie als kalmeringsmiddel meegekregen, voor het geval dat, en enorm opgelucht huiswaarts (Heerlen) gereden 8-)
Zaterdag bij een Audi service punt in Aken spullen besteld om het aflegvakje onder de handrem te monteren en meteen een 12V aansluiting te maken, de aansteker ontbrak toch al en zal niet gemist worden. Banden-lek-dicht-middel erbij genomen voor de ritten waarbij ik mijn reserve vouwband thuis laat.
Gezien mijn eerste ritje wil ik binnenkort bij een audi garage maar een beurt met algehele check laten doen, iemand ervaringen in omgeving Heerlen-Aken?
De feiten:
A2-2004-benzine-zilverkleurig-pro-line (vermoed ik)-open sky-dubbele bodem-
De plannen:
'zij is mooi zoals zij is'
Alle verdere vragen en opmerkingen zal ik in de betreffende rubrieken plaatsen
Geniet van jullie A2 Ray
*vreemd hoe een automonteur bij pensionering van naam veranderd!