c-ray

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
c-ray

04 jul 2010, 14:36 0 x

Wel al een paar vragen gesteld op het forum, bedankt voor de antwoorden, maar voorstellen heeft natuurlijk pas zin als je er een hebt!

Vanaf de introductie altijd al een zwak gehad voor de A2. Aangezien een nieuwe auto, met een ander gebruiksdoel, steeds meer nodig werd geconcludeerd dat die geliefde A2 precies was wat ik zocht. Tsja 'oude liefde roest niet' zeker als ze van aluminium zijn en afgelopen vrijdag een 2004 benzine met open sky in het brabandse land bemachtigd :D

Helemaal in mijn nopjes en zeer toepasselijk over de A2 naar het zuiden gereden en voorbij Eindhoven even getankt. Loop ik na betalen terug zie ik tot mijn schrik dat het druppelt onder de motor :o het zal toch niet, stukje terug, gekeken...het lijkt me water te zijn en met een ontzettende opluchting bedacht dat het condens zal zijn van de airco. Tsja dat is de prijs die je betaald voor de luxe die in de Kangoo besteller ontbrak :lol:

Verschijnt er 10km later een oliekan op mijn display! Met een halve hartaanval het volgende tankstation vereerd...gepeild, voor zover mogelijk (had de ontwerper ijsvissen als hobby?) en er meteen een liter bijgegooid. Het druppelde weer goed van onderen :? Had ik dan toch een kat in de zak gekocht? Als Limbo bedonderd door die joviale Brabo? Met het gevoel een ongelofelijke sukkel te zijn in sukkeldraf en airco uit (om de motor niet onnodig te belasten) naar mijn vertrouwde B. de Haas* gereden. Op de brug gezet en de complimenten gekregen dat alles er tip top (geen olielek) en kurkdroog (geen airco meer aan) uit zag pfffff wat een opluchting :P
Liter reserve olie als kalmeringsmiddel meegekregen, voor het geval dat, en enorm opgelucht huiswaarts (Heerlen) gereden 8-)

Zaterdag bij een Audi service punt in Aken spullen besteld om het aflegvakje onder de handrem te monteren en meteen een 12V aansluiting te maken, de aansteker ontbrak toch al en zal niet gemist worden. Banden-lek-dicht-middel erbij genomen voor de ritten waarbij ik mijn reserve vouwband thuis laat.
Gezien mijn eerste ritje wil ik binnenkort bij een audi garage maar een beurt met algehele check laten doen, iemand ervaringen in omgeving Heerlen-Aken?

De feiten:
A2-2004-benzine-zilverkleurig-pro-line (vermoed ik)-open sky-dubbele bodem-
De plannen:
'zij is mooi zoals zij is'

Alle verdere vragen en opmerkingen zal ik in de betreffende rubrieken plaatsen

Geniet van jullie A2 Ray

*vreemd hoe een automonteur bij pensionering van naam veranderd!
arjan

04 jul 2010, 22:48 0 x

Hoi,welkom

Wij zien graag een paar foto,s tegemoet.
En veel succes met je nieuwe A2.

Gr Arjan
Peter

05 jul 2010, 11:00 0 x

Mooie intro en welkom op het forum ! Over het olieverbruik is al een hoop geschreven. Foto's ?
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

05 jul 2010, 12:45 0 x

Welkom C-ray.
Leuk verhaal, maar ik vraag mij wel af "Heb je geen uitgebreide proefrit gemaakt?"
En de laatse opmerking snap ik niet "vreemd hoe een automonteur bij pensioenering van naam kan veranderen" , wat bedoel je hiermee?
Maar mogelijk ligt dat aan mij, want de andere reageren hier niet op en snappen het kennelijk dus wel!

Theo
Romulus

05 jul 2010, 13:19 0 x

Welkom! Leuke en herkenbare intro! De opgelatenheid kan ik me goed voorstellen, alles is nieuw en je reageert natuurlijk op elk signaaltje. Hopelijk/waarschijnlijk heeft je monteur gelijk en is er niets aan de hand. Ik zou als verkoper geen auto zo meegeven waarvan het oliepeil zodanig minimaal staat. De koper schrikt zich rot (bij proefrit of na aankoop) met navenant gevolg. Zo duur is toch een halve liter olie ook niet. :roll:

B. de Haas heette tot zijn pensionering waarschijnlijk Teun of zo. En misschien ook wel helemaal niet De Haas. :mrgreen:

Als je zo dicht aan de grens woont (en onderhoud in Duitsland wilt laten doen), was het dan niet logischer geweest om de auto ook in Duitsland te kopen?
c-ray

09 jul 2010, 01:53 0 x

@ Theo, natuurlijk heb ik een proefrit ondernomen en na afloop ook onder de auto gekeken, en voor vertrek onder de motorkap, dat zag er allemaal goed. Wel geen olie gepeild, de auto stond voor vertrek op een sterk hellende oprit en na afloop heb ik er niet meer aan gedacht maar ik betwijfel of de peilstok van de A2 veel duidelijk had gemaakt...

@ Romulus, zijn naam is Koos!
De auto is particulier gekocht, hij deed de verkoop, zij reed er in, goed mogelijk dat het een samenloop van omstandigheden is geweest.
Ik heb ook in Duitsland en België gezocht, maar het prijsverschil is helemaal niet zo groot als beweert wordt. Wil je veel opties of weinig kilometers (vooral voor een diesel) dan kan het interessant zijn. Dat was althans mijn indruk. En het geeft toch extra rompslomp (zeker als de verkoper een particulier is) en bijkomende kosten. Ik heb aan de 3L versie zitten denken maar vrees toekomstige wijzigingen in het belastingregime. Dat heeft me het goedkoop rijden in een laadruimtecoupe (=bestelwagen op grijskenteken) al eens grondig vergalt. Daarom eerst een benzine genomen, als het bevalt kan ik over een tijdje altijd nog op het gemak op zoek gaan naar een 3l versie.

Foto's zal ik ook nog toevoegen!
Plaats reactie