Even voorstellen - was 1.2tdi 2003 - nu 1.4aua 2002

Stel hier jezelf en je A2 voor.
michiel
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

31 okt 2011, 15:03 0 x

Beste mensen van het goede leven!

Ik ben michiel. En sinds een paar maanden in het bezit van een mooie rode a2 3l.
Prachtig karretje....had ik veel erder aan moeten schaffen. Geweldig stukje techniek.

De auto is aardig kompleet.
Maar zoals iedereen heb ik nog wensen.
Een cruisecontrol.
Een armsteuntje.
Misschien wat meer pit onder de kap.

Voor de rest zijn er nog wat puntjes van aandacht.
zoals een schade op het linkerachterspatbord (is dit overigens een los onderdeel??)
enkele kunststof kapjes die wat gebruikschade hebben.
verse banden en natuurlijk het balanceren ervan.(nu nog trilling boven 120)
ruitenwisser werkt soms wel,soms niet (vermoed een contactje ergens)
en de twijfelachtige eer om ruim 1,5ton meer gereden te hebben dan op de teller staat...

tot gauw :D

ps foto's volgen als ik hem gewassen heb.
falcon

31 okt 2011, 15:12 0 x

Welkom hier Michiel! Goeie keus! De cruisecontrol kun je combineren met meer pit onder de kap omdat voor de CC je motormanagement toch opnieuw geprogrammeerd moet worden, zie hier.
Het achterspatbord is los te vervangen, mits je een goed exemplaar in de juiste kleur kunt vinden, zie hier.
En die 150k méér dan op de teller, dat is niet mis! Staat je teller op nul momenteel :) want dan valt 't nog enigszins mee ;) Veel plezier met je nieuwe aanwinst! Benieuwd naar een (gewassen) plaatje!
michiel

31 okt 2011, 15:42 0 x

Falcon

Bedankt voor de tips.
Bij de heren in dieverbrug ben ik al eens langs geweest. Goed adres!
Dat spatbord is wel heel erg makkelijk. komt weer goed af zo.

De teller staat ergens rond 190.000.... mijn verbazing was nogal groot toen die extra km's naar voren kwamen. vooral als je de staat van de auto ziet. ziet er nog perfect uit voor een auto die 190.000 gedraaid heeft...

groeten
Johan

01 nov 2011, 09:04 0 x

En? Auto al gewassen? ;)

Welkom en veel (lees)plezier hier op het forum!
Rens 79

01 nov 2011, 12:55 0 x

Welkom op het forum met die mooie rode.
We zien hier graag een foto van ,dus wassen die handel :lol:
michiel

20 mei 2023, 11:16 1 x

Oeps...

ik heb de auto wel gewassen hoor.
Maar de auto al snel daarna weggedaan na avonturen met een hydraulische klepstoter van de uitlaatklep.
michiel

20 mei 2023, 11:21 2 x

hoi,

ik ben sinds een paar dagen weer de blije eigenaar van een audi a2 1.4 aua.
Met blauw leder interieur en ruim 228.000km ervaring

nog wat wensen.
- nieuwe homokineten
- nieuwe veren en schokbrekers
- nieuwe velgen. die 15" zijn toch echt te klein.
- nieuwe 2din radio
- een compressietest om te kijken wat er nog over is van de motor.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

21 mei 2023, 09:34 2 x

Ik zou eerst tijdje rond rijden of het rendabel is of dat er nog meer aan komt!

De 2 Homokineten, is te doen, maar van draagarm met Fusee + stuur kogels ook de hoesjes tijdig wisselen, nieuwe is duurder dan rubbertje!
Ga naar goede garage en wanneer is APK gedaan?

Helaas worden vele nu aangeboden met heel veel werk, duo radio kan wel maar veren en zo ook nog?
Goed gehele A2 nalopen of het rendabel is voor herstel en kun je zelf of moet garage alles doen?

Zelf weet ik dat de 4 kogels, Fusee & stuur is 4* zelfde maar €1,28 kosten die na 6 jaren stuk zijn rubber!
Of de veel duurdere Neopreen rubbers van €1,73 die 10~15 jaren mee kunnen voor zelfde werk!
Ook de Homokineten? Zelfde verhaal, koop geen huismerk zooi maar merk spul want montage + uitlijnen is niet gratis!

Zelf denk ik dat ze nieuwe rubbers monteerde en iets te laat en geen nieuwe vet erin gedaan!
Je moet rubbers tijdig vervangen en hoe zijn Water & Kachel slangen als je toch bezig bent?
Alles nu doen is duur maar dan heb je weer 10~30 jaren lang een leuke auto....

En welkom terug op 't forum!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
michiel

24 mei 2023, 16:59 2 x

Zijn auto's ooit rendabel? :innocent:
Maar serieus. Dank voor je nuchtere reactie.

De auto heeft in de verkoop een jaar apk meegekregen.

Het zijn inderdaad oudere auto's met wat werk hier en daar.
Maar de techniek is redelijk overzichtelijk en het sleutelen zelf vind ik leuk om te doen.
En als het echt niet meer lukt heb ik nog een goede vriend als monteur die me steeds weer uit de brand redt :) .

De reden om de aandrijfassen te vervangen is omdat de auto een vibratie heeft bij het optrekken en dat ik hem erg schokkerig op het gaspedaal vind reageren en na 228.000 vind ik dat ook niet heel erg. en ik denk dat de auto ook wat misbruikt is in het verleden.
Wat betreft de vering. Dat is gewoon hard nodig. Vooral voor. Iedere keer van een drempel land ik bijna in de eind aanslag.

Ik ben het zeker met je eens dat goedkoop duurkoop is. Liever wat meer geld kwijt aan kwaliteits onderdelen dan een paar euro besparen op goedkope meuk. Die extra euro's ben ik volgende maand toch alweer vergeten maar die goedkope bende blijf ik me aan irriteren.

Voor de rest heb ik nog niet onder de auto gekeken hoor.
Maar het is gewoon een heerlijk karretje en ik zal er nog wat geld in moeten stoppen maar dat weet je van te voren met deze leeftijd en kilometerstand.
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

24 mei 2023, 18:18 2 x

Vibrator? Ook een versleten lager of zo kan de oorzaak zijn..... eerst opkrikken en voelen met ronddraaien zou ik zeggen.
Weet je gelijk of je links of rechts moet wisselen of alle 4 rubbers, zowel wiel als bak kanten?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie