Aspirant Audi A2 rijder!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Carpediem

14 aug 2010, 01:00 0 x

Hallo allemaal,

Ik heb nog geen Audi A2 maar deze komt er vast en zeker aan. Alleen weet ik nog niet welke. Ik heb er al een paar bekeken maar ik heb nog niet de perfecte auto gevonden. Dit forum heeft mij echt veel geholpen, dus bedankt allemaal.

Vanavond ben ik ook wezen kijken naar een audi a2. Maar ik ben bang dat deze het niet wordt. Het leek perfect. Leuk kleurtje, Open-sky (ja ik weet dat dat niet handig is maar wel leuk), en weinig kilometers. Maar bij het schakelen naar de 3 gebeurde er iets vreemds. Als je een klein beetje druk op de versnellingspook legt is er niks aan de hand. Maar zodra ik naar de 3 ging en de versnellingspook los liet voordat de koppeling ophaalde begon het flink te knarsen en pakte hij de versnelling niet. Is dit iets wat bij iemand hier bekend is?

Ik ben nog druk op zoek naar een audi A2 dus alle tips zijn welkom.
@lf

14 aug 2010, 11:54 0 x

Nu ik jouw verhaal mbt de 3e versnelling lees moet ik ook zeggen dat als ik eens misschakel dit dan ook altijd in de 3e versnelling is. Audi schakelt normaal heel soepel en daardoor ga je als Audi rijder ook zonder veel kracht schakelen (met de vingertoppen). Dat betekent voor mij soms dat hij de 3e net niet pakt doordat het op dat moment net iets zwaarder lijkt te gaan. Tanden poetsen is dan het resultaat.
Romulus

14 aug 2010, 13:23 0 x

[quote="Carpediem"]bij het schakelen naar de 3 gebeurde er iets vreemds. Als je een klein beetje druk op de versnellingspook legt is er niks aan de hand. Maar zodra ik naar de 3 ging en de versnellingspook los liet voordat de koppeling ophaalde begon het flink te knarsen en pakte hij de versnelling niet. [/quote]

Hij mag er natuurlijk niet uitspringen. Je kunt best een keer misschakelen, gebeurt mij ook nog wel eens m.n. bij de 1 of R, maar dan moet het direct te corrigeren zijn. Maar als dit telkens gebeurde, is het niet in de haak. Als je koopt bij een particulier: mooi laten staan. Koop je met Bovag-garantie, dan kun je de gok nemen als de prijs er naar is. Maar ook dan riskeer je op z'n minst de ergernis.

Wat betreft OSS: het is een risico. Je kunt er geluk mee hebben en er gebeurt niets, of je kunt het misschien zelf repareren (zie thread van mx-man hier). Of dicht laten... Als je het een keer gehad hebt, wil je blijkbaar niet meer zonder. Ik heb het dus ook maar niet geprobeerd :mrgreen:

Succes met de keuze!
Carpediem

15 aug 2010, 00:43 0 x

Bedankt voor de info!

Het word even verder zoeken. Zodra ik de mijne heb gevonden zal ik uiteraard een paar pics posten!
mx-man
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

15 aug 2010, 14:38 0 x

goed uitzoeken naar de wensen die je wilt. Het zal vast wel lukken!

Thijs
c-ray

15 aug 2010, 14:52 0 x

Welkom op het forum,

Wat betreft het schakelen sluit ik me aan bij Romulus.

Ik heb mijn A2 nu een maand en open mijn OSS maar zelden en dan vooral om de warmte uit de auto te laten ontsnappen aan het begin van de rit. Het voordeel voor mij is de extra lichtinval in het interieur en het zwarte dak ziet er erg mooi uit in combinatie met de zilver grijze lak. Het schijnt dat de problemen met het OSS vooral de bouwjaren tot 2004 betreft.

Succes met het vinden van je perfecte A2
Plaats reactie