nieuw op forum A2

Stel hier jezelf en je A2 voor.
marcoa2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 jan 2025, 20:28 1 x

maar hier houd het audi avontuur natuurlijk niet op, sterker nog het begint nu pas !
Al best een hoop gedaan , even een nog to-do lijstje:

De makkelijke tussendoor /nu/ komende tijd/ winter klusjes met nieuwe onderdelen:

-gasveren achterklep. links+rechts ( zijn erg lam, dus nieuw) -besteld.
-deurvangers rechtsvoor en linksvoor (beide deurvangers luide knak te horen,dus nieuwe) - besteld
-pasvorm automatten van rubber (om ondertapijt te beschermen en makkelijk afnemen -besteld
-kentekenverlichting in orde maken. (de stalen parkerschroeven zijn verroest,met losdraaien afgebroken, vervangen voor rvs schroeven)
-Ramen achter + achterklepruit blinderen , hoe weet ik nog niet . of folie of losse elementen of mischien wel een coating.
-de hemelbekleding laat op een paar nog kleine puntjes los. niet erg maar wil ik wel een keer wat mee.

groot onderhoud komende voorjaar -zomer met nieuwe onderdelen:

-stuurkogels links+rechts ( de stuurkogel rechts was een apk aandachtspuntje, dus maar gelijk links ook vervangen. - besteld
-homokineet aandrijfas links+ rechts (homokineet rechts is een lichte trilling te voelen, dus gelijk aan beide zijden vervangen -besteld
-ashoezen homokineet 2x (preventief,vers rubber !) -besteld
-ashoezen bakzijde links+rechts ( preventief,vers rubber ! ) -besteld
-stabilisatiestangen links+ rechts -besteld
-motorkantelsteun bij bak. (rubber is denk te week of uitgedroogd/gescheurd,mogelijk de andere motorophangpuntrubbers ook.
-mogelijk nieuwe fuseekogels / draagarmen
-olie versnellingsbak vervangen.

-grote remservice : doorspoelen remvloeistof, nieuwe remvloeistof, inspectie gehele remmerij, controle remleidingen corosie/roest , indien nodig onderdelen vervangen zowiezo nieuwe blokken voor , remschoenen +remcilinders achter.

-gehele onderstel/ophangpunten/subframes aanpakken, dat wil zeggen alles roestvrijmaken/opnieuw behandelen/lakken/spuiten.
dit zal het meeste werk zijn, ik reken zelf op een maand werk. (paar uurtjes per dag,of hoe het uitkomt.)

-schokbreker en veerpoten/ophanging/ophangrubbers etc inspecteren. het zal wel op nieuwe veren en/of nieuwe schokbrekers uitkomen
ter zijner tijd.
de auto staat nu achterover geheld, alsof er een caravan achter hangt.. hij rijd er nu niet minder goed door, maar het gezicht wil ook wat !

ik hoef me dus niet te vervelen komende tijd. :)

-
marcoa2
Audi A2 clublid

22 jan 2025, 21:18 0 x

o ja ,nog vergeten aan mn lijst

-rechter voorportier (passagierszijde) in de kleur LZ5H azuurblauw er zit namelijk een lelijke kras op de deur. af en toe kijken op internet en hier mn ogen openhouden..
marcoa2
Audi A2 clublid

27 jan 2025, 19:50 0 x

vanmiddag 2 nieuwe gasveren achterklep gemonteerd. zo, nu gaat die weer goed helemaal open, in principe zou ik dan mn kop niet meer kunnen stoten , wat al 2 keer gebeurd was. au au :rolleyes:
ook deurvangers voorportieren vervangen voor nieuwe.
zoals je op de foto kunt zien waren bij de oude deurvangers de witte nylon bussen behoorlijk ingesleten, waardoor de kankgeluiden van de deuren.
apart wel dat de bijrijderskant veel meer ingesleten was dan bestuurderskant, gezien over het algemeen de bestuurdersdeur vaker open en dicht gaat !
nu las ik ergens op forum dat er iemand met vervangende messing bussen de oude had opgeknapt, zijn deze messing bussen nog verkrijgbaar hier of ergens ? voor de rest is er namelijk niets mis met de oude deurvangers.
Bijlagen
IMG_1725[1].JPG
IMG_1725[1].JPG (2.37 MiB) 949 keer bekeken
IMG_1723[1].JPG
IMG_1723[1].JPG (2.54 MiB) 949 keer bekeken
IMG_1720[1].JPG
IMG_1720[1].JPG (2.29 MiB) 949 keer bekeken
marcoa2
Audi A2 clublid

28 jan 2025, 19:25 0 x

gebrobeerd de kentekenplaat verlichting te repareren met nieuwe rvs schroefjes,
helaas zaten alle 4 de stalen schroeven compleet vastgerot, slechts 1 schroef er heel uit weten te krijgen.
de kapjes zijn gesneuveld, ik moest wat om het los te krijgen.
nu zoek ik dus nieuwe kapjes, de afgebroken schroeven zou ik uit kunnen boren.
wel wat gezien op ebay, maar wel voor de hoofdprijs ongeveer 35 euro per stuk en 20 euro verzenden..dat word wel een hele dure grap dan
( ik heb al een gezochd advertentie gezet net op deze site ! )
Bijlagen
IMG_1758[1].JPG
IMG_1758[1].JPG (2.35 MiB) 795 keer bekeken
edje13
Audi A2 clublid

28 jan 2025, 19:32 1 x

marcoa2
Audi A2 clublid

29 jan 2025, 21:03 0 x

intussen de losse opdekkapjes gekocht met daarin led licht.
gaatjes uitboren in houders zelf ging niet goed nieuwe gaten zitten nu naast de oude gaten waar nog stukjes stalen verroeste schroeven inzitten. kon ook niet anders in plastic.
maar ik begrijp dat de club deze ook heeft, het topic is wel afgesloten zie ik, maar zijn ze er nog wel ?
Plaats reactie