Meer lichtgewicht, meer beter!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
StijnDr
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 apr 2025, 13:42 7 x

Hallo allen,

Ik ben sinds donderdag eigenaar van een voormalige auto van @Peter_Maathuis , de zilveren A2 met kenteken 65-HN-RJ. Een auto met een aparte historie, maar met veel potentieel!
Mechanisch is er al veel aan gedaan, er zijn nog een paar kleinere dingetjes die nog gedaan moeten worden.
Morgen gaat de auto naar de A2 Dokter voor een onderhoudsbeurt, nieuwe klopsensor en om de airco na te kijken, want die wordt niet koud.

Verder heb ik nog een eigen lijstje om de auto zowel cosmetisch als mechanisch wat netter te maken, wat ik in een apart forum nog wel bij ga proberen te houden (de gehele bekende onderhoudshistorie van de auto staat toch al op het forum :joy: )

Lijkt me leuk om op termijn sommigen van jullie te spreken en te ontmoeten op bijv een sleutelmeeting, ik ben in ieder geval erg blij met mijn nieuwe aanwinst!
Bijlagen
IMG_2646.jpeg
IMG_2646.jpeg (5.27 MiB) 1340 keer bekeken
IMG_2647.jpeg
IMG_2647.jpeg (4.95 MiB) 1340 keer bekeken
IMG_2653.jpeg
IMG_2653.jpeg (3.25 MiB) 1340 keer bekeken
“Efficiënt durch Reduktion - Leichtbau als Prinzip”
-Klaus Kupfermann
MWE
Audi A2 clublid

08 apr 2025, 12:00 0 x

Gefeliciteerd met de aanschaf. Benieuwd naar wat je gaat doen met het leer...
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

08 apr 2025, 18:38 0 x

Fijn om te zien dat deze A2 bij een nieuwe (?) liefhebber terecht is gekomen. We hopen veel mooie ontwikkelingen te mogen lezen. In elk geval gefeliciteerd met de aankoop, hij staat er schitterend bij!

Heel veel velige, probleemloze en vooral plezierige kilometers gewenst en wellicht tot ziens bij een meeting!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
StijnDr

10 apr 2025, 11:01 1 x

Je zou mij een nieuwe liefhebber kunnen noemen! Ik heb de Audi A2 altijd van een afstandje bewonderd, ik ben altijd een fan geweest van auto's die heel innovatief zijn/waren en dan ook dichtbij de concept car blijven. Vooral het lichtgewicht aspect ben ik een grote fan van, omdat het in Nederland qua vaste kosten ook heel prettig is. Dan kan je meer geld steken in brandstof of andere verbeteringen! :cool:

Ik ben heel tevreden met de auto en het doel is de auto technisch heel goed te houden en cosmetisch te verbeteren. Ik ga dit weekend naar de Techno Classica waar ik eens bij wat kraampjes ga informeren hoe zij het probleem met het nappa leer aan zouden pakken. Het is economisch niet echt rendabel op dit moment om de stoelen opnieuw te laten bekleden en ik begrijp dat de kans op een tropische kerst groter is dan een goeie LHD bestuurdersstoel/RHD passagiersstoel in dezelfde kleur te vinden.

Hoewel het zeker niet mooi is, stoor ik me er ook niet heel erg aan op dit moment en zit de stoel er niet minder om, dus ik verwacht dat het nog eventjes zo blijft. Maar het staat zeker op het lijstje!
“Efficiënt durch Reduktion - Leichtbau als Prinzip”
-Klaus Kupfermann
toutdroit
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

10 apr 2025, 22:55 0 x

StijnDr schreef:
10 apr 2025, 11:01

Hoewel het zeker niet mooi is, stoor ik me er ook niet heel erg aan op dit moment en zit de stoel er niet minder om, dus ik verwacht dat het nog eventjes zo blijft. Maar het staat zeker op het lijstje!
Ach, voor de tijd dat het zo blijft: Als je rijdt ziet niemand het toch :innocent: ?
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
Plaats reactie