een extra A2 in Gemert

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
Audi-Gemert
Audi A2 clublid
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

25 jun 2025, 17:23 2 x

Beste allemaal, sinds kort lid en met plezier al een jaar eigenaar van een A2. Zag en een paar in Gemert staan en elke keer dacht een leuke auto, was een blije A23 rijder maar de instap is zeker niet zo prettig :| Ben 69 jaar en rij nu met prlezier een NACHTRIT (krantenwijk) van 02:30 tot 5:30 uur zo'n 90 km per rit 6 nachten in de week (een mooi landelijk Brabants buitengebied).

Dat is dus heel vaak in en uitstappen en dat is met de A2 veel beter :D achteraf had ik een automaat moeten nemen want het is ook elke nacht 100 x opschakelen naar de 5 en weer stoppen :sleepy:

Mijn A2 is een en zilvergrijze 1.4 TDI van 18-6-2001 aangekocht op 25-4-2024 met toen 105.000 km vandaag al naar 138.000 km

Ga eens uitgebreid zoeken op het forum, heb enkele onderhouds behoefte wat niet verbazend is met een 24 jaar oud besje :innocent:

eerst een oplossing voor het FIS wat inmiddels niet meer leesbaar is, dan de voor vering die klappert ivm met de vele slechte landbouwwegen en zandpaden die ik elke nacht rij.

dus het e.a. te doen :flushed:

vriendelijke groet Jack
bitcoinruudje
Audi A2 clublid
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

25 jun 2025, 17:47 0 x

Welkom hier opa, (mag ik zeggen, ik ben precies even oud als jij) Alles afgezocht naar een Audi A23 maar zal wel een Audi A3 zijn die je bedoelde.
Dus daar is de instap nog erger dan bij een A2? Vreemd ik heb een 20 tal auto's gehad en nog nooit zo'n rare manier van instappen gehad als bij mijn A2, stoel zover mogenlijk naar achteren, stuur zo hoog mogenlijk en naar me toe getrokken, en dan rechterbeen heel diep onder het koppelingspedaal steken en gaan zitten. Doe ik dit niet precies zo dan krijg ik mijn knie niet onder de stuurkolom door en kan ik dus niet gaan rijden. Nooit gehad in mijn andere auto's, maar ik hoor er hier niemand over klagen, dus het zal wel aan mijn lange onderbeen liggen, of aan die dubbele bodem. Wel plezier hier.
Plaats reactie