Verse 1.2er

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
beemerk1

08 dec 2010, 00:13 0 x

Graag stel ik me even voor!

Allereerst mijn complimenten voor dit leuke forum en alle bijdragen. Ik heb er al vele uren doorgebracht alvorens ik besloot om een 1.2 TDI te gaan zoeken en aan te schaffen.

Sinds een maand of 2 ben ik de gelukkige bezitter van de zo weinig geproduceerde versie van de A2 en (hoe kan het ook anders) ook deze auto komt uit Duitsland.
Slechts 127kkm gelopen, voorzien van prettige opties en in keurige staat.

Wel wennen deze auto, nadat ik jarenlang in de bijna-5-meter kategorie van franse makelij heb vertoefd. Ik krijg wel veel vragen of het wel goed met me gaat...
Het valt me op dat deze auto op de gemiddelde bestuurder erg weinig indruk maakt. Aan alle kanten wordt je lomp ingehaald en het is niet de meest indrukwekkende auto qua aanzien bij collega's of klanten.
Er zijn weinig mensen die het rijden in zo'n auto "snappen", maar dat maakt het des te leuker.
Er is altijd wel een leuk verhaal met argumenten te vertellen, maar bovenal zit ik elke dag met een glimlach achter het stuur. Een high-tech auto, zeer exclusief en een potentieel klassieker en een luxe nivo van een veel grotere klasse.
Tijdens het tanken is het natuurlijk dubbel genieten, maar de sport is toch vooral om de verbruiksmeter laag te houden. Momenteel haal ik tot 3.4 L/100 op een hele tank, bij een gemiddelde snelheid van circa 48kmu (veel files).

Hopelijk kan hij nog jaren mee en wordt hij niet door schade getroffen. Ik ben van plan om hem zo veel mogelijk zelf te onderhouden. Door het VAG Com systeem is dat een stuk gemakkelijker geworden.
falcon

08 dec 2010, 09:35 0 x

Prachtig verhaal Henk! Voor alle a2 bezitters is het volledig logisch om van 'n 607 "executive" naar een a2 over te stappen :)
Heb je ook foto's van je nieuwe aanwinst?
Veel rijplezier!
Romulus

08 dec 2010, 12:12 0 x

Welkom!

Een collega van me heeft zo'n 607 HDI, wat een slagschip maar in z'n element op de snelweg. Tien jaar geleden heeft hij (toen hij nog erg veel reed) een A2 3L overwogen maar uiteindelijk vanwege de hoge meerprijs toch een gewone Peugeot 206 diesel gekocht. Die verbruikt het dubbele, maar dat speelde toen nog niet zo 8-)

Ik hoop ook dat jouw en mijn (en ons aller) A2's nog lang zullen rondrijden. Ik denk dat je gelijk hebt dat schade rijden de grootste bedreiging is. Vanwege de goede restwaarde en gebrek aan roest loont het verder eigenlijk altijd om de auto rijdend te houden (een andere auto stoot je nog wel eens af bij een dure reparatie, dat zie ik me bij de A2 nog niet doen). Ik las van de week dat er géén A2's zijn aangemeld in de Duitse sloopregeling van afgelopen jaar, dat zegt toch ook wel wat.

Veel plezier en veilige, confortable kilometers met je spaarpotje :mrgreen:
MN-NL

08 dec 2010, 14:34 0 x

[quote="Romulus"]Ik las van de week dat er géén A2's zijn aangemeld in de Duitse sloopregeling van afgelopen jaar, dat zegt toch ook wel wat.[/quote]

Dat lijkt me logisch: de slooppremie was 2500 en ook in Duitsland is de A2, zelfs de allergoedkoopste, wel meer waard dan dat. Dus zelf verkopen en korting incasseren!

(ik ken mensen die met slooppremie, korting VW en korting handelaar in totaal 7500 van de rekening af mochten halen op een nieuwe golf 6...)

Groet Marc
Peter

09 dec 2010, 10:53 0 x

Hoi en welkom op het forum ! Mooie intro en een bijzondere auto-geschiedenis. Leuk !
beemerk1

09 dec 2010, 23:02 0 x

Bedankt voor de leuke reacties!

Inderdaad, een 607 is prima op de snelweg, en wat geschikter voor hoge snelheden, maar toch is de A2 op een of andere manier rustiger. Door de driecylinder en het extreem lage toerental voelt 120 als 100 in de 607. De serene rust van de op de achtergrond tokkelende aluminium driecylinder met balansassen is uitermate prettig. Misschien is de 607 iets stiller en de rechtuitloop wat beter, maar daar staan dan ook 1600kg, lage koets en een verbruik van 1 op 12 tegenover. Ik heb trouwens niet het idee dat lange ritten in de 607 minder vermoeiend zijn. De zithouding en de stoelen in de Audi zijn uitermate hoogwaardig.
Of hij echt geschikt is voor lange ritten, zal binnenkort duidelijk worden want waarschijnlijk mag de A2 mee op wintersport; met vieren erin en skibox op het dak.
Gelukkig zijn de originele dragers nog bij Audi te koop. De uitdaging is wel om de dakgewicht beneden de maximale 40kg te houden...'t zal niet meevallen.

Voorheen nog even proberen om een Nokia CK600 carkit in te bouwen en aansluiting via de originele carkit zou het mooist zijn. Ik zal wel berichten wat de resultaten zijn en wat foto's plaatsen.

Oh ja, ik wil nog even kwijt dat zo'n Webasto een wereldaccessoire is! Het is bijna net zo heerlijk als een klima-airco!
Elke dag een warme auto en niet meer krabben. Bij temperaturen rondom het vriespunt is een kwartiertje genoeg voor een heerlijk klimaat. De motor loopt meteen erg zacht en de de auto is mateloos populair als de kinderen naar school moeten worden gebracht.
De 607 had er ook een, maar die had 30 minuten nodig om enigszins op temperatuur te komen.
Plaats reactie